تاثیر گرما بر پوست

در فصل تابستان، پوست خشن، تحریک‌شده و خشک‌شده می‌شود. سلول‌های پوست دارای مواد شیمیایی طبیعی هستند که فاکتور طبیعی مرطوب‌کننده را ایجاد می‌کنند. تولید و سلامت این عوامل تعادل پوست را تعریف می‌کند و ازآنجاکه عنصر اصلی برای این عامل مرطوب‌کننده آب است، هرگونه از دست دادن حجم آب بدن منجر به کم‌آبی بدن می‌شود.کم‌آبی بدن باعث خشکی پوست می‌شود و ایجاد احساس خشنی پوست، تنگی، خارش و لایه‌برداری، قرمزی و پوست ضخیم شده می‌کند. به علت بسیاری از عوامل دیگر داخلی و خارجی که باعث کم‌آبی بدن (پوست ) می‌شوند، مصرف آب صرفاً کافی نیست.

شایع‌ترین عوامل مؤثر در میزان کاهش هیدراتاسیون (آب دهی) پوست عبارت‌اند از:

  • درجه حرارت بالا
  • اشعه ماوراءبنفش
  • پیری، خشکی و به علت استفاده بیش‌ازحد از تهویه مطبوع رطوبت
  • روش‌های پاک‌کننده تهاجمی و مواد مضر قوی فعال در محصولات
  • دوش‌های گرم طولانی
  • الکل
  • قهوه و سیگار
  • هورمون‌هایی مانند استروژن، پروژسترون و تستوسترون است.

Dr (Capt) Deepti Dhillon متخصص پوست و زیبایی از Clinic Skin Clinic، ادعا می‌کند که “هیدراتاسیون” کلید مراقبت از پوست در تابستان است.

۶ راهنمایی که می‌توانید انجام دهید تا پوستتان در تابستان حفظ شود.

  1. افزایش مصرف مایعات

بدن شما به دلیل گرمای بیش‌ازحد دمای بدن مایعات را از دست می‌دهد. شما باید در ماه‌های تابستان مقدار زیادی آب و سایر مایعات بنوشید. حداقل ۷ تا ۸ لیوان آب پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید آب آلوئه ورا را در رژیم غذایی خود اضافه کنید، زیرا در آرام‌سازی پوست کمک می‌کند و همچنین بسیاری از مزایای بهداشتی را نیز دارد. مهم است که خودتان را تا حد امکان ایجاب کنید تا دمای بدن و هیدرات را درون خود حفظ کند.

Thirst 300x223 - تاثیر گرما بر پوست

  1. مصرف روزانه ویتامین ها و مکمل ها

مصرف امگا ۳، لیکوپن، سلنیوم، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها برای احیای پوست از آسیب‌های تابستان و پوست خورشید.

  1. رژیم غذایی متعادل

شامل میوه‌های تازه و سبزی‌ها است که منجر به افزایش میزان هیدراتاسیون می‌شود. خوردن غذاهای مانند خیار، هندوانه، آب نارگیل، کلم، سالاد سبز، سیب، فلفل قرمز، آناناس، گریپ‌فروت، کرفس، انواع توت‌ها و هویج.

  1. اجتناب از مصرف بیش‌ازحد سدیم

salt By Miro Novak shutterstock 517613890 300x188 - تاثیر گرما بر پوست

غذاهایی با سدیم بالا به‌طور طبیعی آب بدن را از بدن دفع می‌کند و به کمبود آب کمک می‌کند.

  1. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر از UV-CU (UVA و UVB)، که همچنین باید غیر آلرژیک باشد. استفاده از کرم ضد آفتاب باید هر چهار ساعت تکرار شود.

  1. اهمیت تأکید بر مصرف چای سبز

گفته می‌شود: چای سبز دارای خواص خنک‌کننده بسیار خوبیست و همچنین پوست را در ماه گرم تقویت می‌کند، یک اسکراب (ماسک) صورت ساخته‌شده با این ماده کمک می‌کند تا در سفت کردن پوست و به از بین بردن هرگونه نقص کوچک ناشی از علت آسیب فصلی پوست. تهیه این اسکراب ساده است به‌عنوان مخلوط چای سبز با شکر و آب گرم. این اسکراب پوستی بر روی پوست تأثیر می‌گذارد و باعث ایجاد درخشندگی درخشان فوری می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا