غذاهایی که از بوی بد دهان جلوگیری می کنند.

بوی بد دهان:

hlife.1 300x270 - غذاهایی که از بوی بد دهان جلوگیری می کنند.

هیچ کس، حتی دندان پزشکان هم از بوی بد دهان مصون نیستند. بوی بد دهان ممکن است به سبب باکتری ها و کرم خوردگی دندان ها و ضایعات لثه ها باشد.

خوشبختانه غده های بزاق روزانه حدود چند لیتر بزاق ترشح می کنند و باقیمانده هایی که مسواک نتوانسته بیرون کند، بیرون می کنند. بوی بد دهان به سبب ترکیبات سولفوریت موجود در دهان ایجاد می گردد.

بزاق دارای مواد معدنی است که بعضی خرابی های بسیار کوچک دندان ها را ترمیم می کند و برعکس هنگامی که دهان خشک می شود. باکتری ها چند برابر می شوند. بنابراین هنگامی که حس می کنید دهان خشک است مقداری آب بنوشید تا از ایجاد بوی بد دهان جلوگیری شود.

برخی خواراکی ها مانند سیر، پیاز و تره ایجاد بوی بد در دهان می کنند. هنگامی که از این مواد استفاده می شود، تولید گازهای بد بو می کند که از طریق تنفس به صورت بوی بد دهان خارج می شود.

عوامل دیگری هم مانند قند و عفونت های دستگاه تنفسی و سینوس ها نیز در بروز این ناراحتی وجود دارند. اگر به طور دائم بوی بد دهان دارید با پزشک خود مشورت نمائید.

 

۱-ماست:

hlife.4 1 300x200 - غذاهایی که از بوی بد دهان جلوگیری می کنند.

  • می دانیم باکتری هایی وجود دارند که تولید مواد گوگردی می کنند وسبب بوی بد دهان می گردند. خوشبختانه باکتری هایی که ماست تولید می کنند باعث از بین رفتن آن باکتری های مواد غذایی می گردند. زیرا محیط را برای آنان نامطلوب می کند.

 

۲-دارچین:

1114755597 talab org 300x200 - غذاهایی که از بوی بد دهان جلوگیری می کنند.

  • هنگامی که احساس بوی بد در تنفس خود نمودید، از آدامس دارچین استفاده کنید. بعضی از این آدامس ها فقط بوی بد دهان را می پوشاند و وقتی تمام می شود بوی بد دهان دو مرتبه باز می گردد. لیکن آدامس های دارچینی که روغن دارچین دارند، ممکن است بوی بد دهان را به کلی از میان بردارند و حتی جلوگیری از رشد باکتری ها را طولانی نمایند.

 

۳-قره قروت:

hlife.5 300x158 - غذاهایی که از بوی بد دهان جلوگیری می کنند.

  • این ماده مانع چسبیدن باکتری ها به دندان ها می گردد و چون بوی بد دهان به سبب چسبیدن باکتری ها به دندان ها ایجاد می شود، با بکارگیری و شستشوی دهان با این مواد، مانع چسبیدن باکتری ها به دندان و ایجاد بوی بد دهان می شوید.

 

۴-کرفس:

hlife.6 300x201 - غذاهایی که از بوی بد دهان جلوگیری می کنند.

  • جویدن ساقه ی کرفس سبب خنثی شدن بوی بد دهان می شود. زیرا کرفس دارای ماده ی کلروفیل است. ماده شیمیایی درون سبزیجات که زائل کننده ی بوهاست.

 

۵-مویز:

hlife.7 300x171 - غذاهایی که از بوی بد دهان جلوگیری می کنند.

  • هم شیرین است و هم چسبناک و برطرف کننده ی بوی بد دهان و باکتری هایی که تولید بوی بد می کنند.

 

۶-جعفری:

thWUO6YRCT 300x199 - غذاهایی که از بوی بد دهان جلوگیری می کنند.

  • گهگاه یک پر جعفری بوی بد دهان را حنثی می کند. زیرا جعفری دارای ماده ی شیمایی کلروفیل است که بی بو کننده ای قوی می باشد. بنابراین خوراک سبزیجات که دارای کلروفیل هستند، بوی بد دهان را بر طرف می کنند.

 

۷-گشنیز:

hlife.8 300x229 - غذاهایی که از بوی بد دهان جلوگیری می کنند.

  • این گیاه دارای مواد میکروب کش و ترکیب شیمیایی از بین برنده ی بوی بد تنفس است.

 

۸-اسفناج:

hlife.9 300x200 - غذاهایی که از بوی بد دهان جلوگیری می کنند.

  • در این گیاه خوردنی مقادیر زیادی زینک (روی) وجود دارد که برای دستگاه ایمنی بدن لازم است. گزارش شده که کمبود زینک، بوی بدن را بیشتر می کند. عرق کردن، زیاد شیر دادن و اسهال سبب کم شدن زینک می گردد. خوردن غذاهایی که دارای اسفناج هستند کمبود زینک را جبران می کند و اگر اسفناج دوست ندارید غذاهایی را انتخاب کنید که زینک داشته باشد.

 

۹-سرکه:

hlife.0 1 300x188 - غذاهایی که از بوی بد دهان جلوگیری می کنند.

  • مصرف سرکه که برای درمان از خیلی پیش آغاز گردید. باکتری ها برای نمو محیط قلیایی را دوست دارند و در محیط اسیدی مانند سرکه از بین می روند. مقداری سرکه در زیر بغل بمالید و پس از چند دقیقه بشوئید، بوی بدن از بین می رود.

 

مطالعات و گزارشات نشان داده که بوی بد مردان تاثیراتی بر روی بانوان دارد. بوی عرق بدن مردان در آزمایشاتی که در دانشکده ها به عنوان به کمک تعدادی زن بدست آمده نشان داد که استشمام و بوئیدن عرق مردان تغییرات خوبی در زنان ایجاد می کند. لیکن تجربه بسیاری از زنان هم بوده که به سبب بوی بد همسرانشان از آنان جدا شده اند.

تعرق در بدن هنگام افزایش حرارت بدن، حرارت محیط، هنگام هیجانات، غذا خوردن و یا زمان استفاده از داروهای کاهش دهنده تب داده اتفاق می افتد. این نکته را باید گفت که عرق به خودی خود بوی بد ندارد هنگامی که با میکروب ها و باکتری ها توام گردد، بدبو می شود. به همین دلیل با استحمام بوی بد بدن از بین می رود. چون باکتری ها در شش ساعت تکثیر و زیاد می شوند. لذا انسان مجبور است که در فاصله بین حمام ها مقداری مواد خوشبو کننده استفاده نماید.

بهترین راه خوردن غذاهای پیشنهاد شده است که بوی بدن را رفع می کند و احتیاجی به بکار بردن عطرها نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا