۹ نکته برای تناسب اندام پایدار

پایدار ماندن در مسیر تناسب اندام می‌تواند یک چالش باشد. اما همیشه می‌توانید با اتخاذ تدابیر مناسب بر چنین بحرانی غلبه کنید. ​در زندگی سالم، ما نه نکته را گرد هم آورده‌ایم تا متناسب و سازگار باقی بمانید. بنابراین، بیایید با جزئیات به سراغ آن‌ها برویم. ​

برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی

​​​​​​​​در دنیای پر سرعت امروز، اغلب مردم به سختی وقت پیدا می‌کنند تا در فعالیت‌هایی که دوست دارند شرکت کنند. به همین دلیل بسیاری از افراد دچار مشکلات جسمی، عاطفی و روانی می‌شوند. در یک مطالعه اخیر، شرکت کنندگان بین ۱۸ تا ۶۴ سال، کمبود وقت را به عنوان مانعی بر سر راه فعالیت‌های فیزیکی عنوان کردند. ​

از آنجا که این یک نگرانی جدی است، باید براساس آن برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کنید. برای این کار می‌توانید یک یا دو ساعت در روز را کنار بگذارید تا بر روی سلامتی و مراقبت از خود تمرکز کنید. امروزه، شما می‌توانید این را به راحتی با قرار دادن یادآورها با برنامه‌ها دنبال کنید. ​

شروع اهداف کوچک و تنظیم اهداف کوتاه‌مدت

​​​​​​​​به جای اینکه تناسب اندام خود را با انجام تمرینات با شدت بالا شروع و سپس در کوتاه ترین زمان آنها را ترک کنید، بهتر است که سرعت خود را کم کنید. این مساله در مورد هر گونه تغییر رژیم غذایی که می‌خواهید به سبک زندگی خود وارد کنید نیز صدق می‌کند. ​

در اینجا می‌توانید اهداف کوتاه‌مدت مشخص داشته باشید و با تنظیم اهداف جدید همانطور که اهداف قبلی را به دست می‌آورید، پیش بروید. این اهداف می‌توانند به سادگی تغییر از نان معمولی به یک جایگزین غلات کامل و اطمینان از این که شما به آن پایبند هستید باشند. ​

فعالیت‌های روزانه خود را پی‌گیری کنید

​​​​​​​​خیلی از ما اهداف تناسب اندام را تعیین و برای رسیدن به آنها تلاش می کنیم. اما در نهایت در انجام آنها شکست می خوریم .در این مواقع پی‌گیری فعالیت‌های فیزیکی روزمره تان می‌تواند مفید باشد. برای این منظور از ساعت هوشمندی استفاده کنید که سلامت شما را زیر نظر داشته باشد.​

با این دستگاه ها همیشه در مورد تعداد گام‌هایی که برداشته اید، کالری‌هایی که سوزانده‌اید، ضربان قلب و غیره .. به روز خواهی ماند. ​ بنابراین، چه راه رفتن باشد و چه هر ورزش فیزیکی دیگر، مطمئن شوید که آن‌ها را دنبال می‌کنید تا از پیشرفت خود آگاه باشید. ​

درک علمی از آنچه انجام می‌دهید

​​​​​​​​برنامه‌های رژیم غذایی و کارهای روزمره بی شماری وجود دارد. اما امتحان کردن همه آن‌ها بدون داشتن درک روشنی از مزایا و معایب آن‌ها می‌تواند بر شما تاثیر منفی بگذارد. ​

شما باید به جنبه علمی مشارکت در ورزش و یا شروع یک برنامه غذایی نگاه کنید. مثلا باید چک کنید که چرا باید نان سفید و برنج سفید را ترک کنید. ​

علاوه بر این، شما باید فواید سلامتی که می‌توانید با داشتن تخم‌مرغ و پروتئین در رژیم غذایی خود به دست آورید را آنالیز کنید. این کار به شما کمک می‌کند متابولیسم خود را حفظ کنید، سلامتی خود را بهبود بخشید و بر روی کاهش وزن خود کار کنید. بنابراین بهتر است قبل از شروع هر گونه برنامه غذایی کورکورانه درک عمیقی از آن به دست آورید. ​

انجام فعالیت‌ها همراه با یک نفر

​​​​​​​​زمانی که به تنهایی درگیر فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی و یا ورزش کردن می شوید، ممکن است آن‌ها را بعد از مدتی متوقف کنید. ممکن است به این دلیل باشد که علاقه خود را از دست داده اید و یا این فعالیت‌ها را یکنواخت و خسته‌کننده و غیره می بینید. ​

بنابراین چگونه می‌توانید علاقه ایجاد کنید و این فعالیت‌های فیزیکی را به طور منظم انجام دهید؟

​​​​​​​​یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار این است که آن‌ها را در یک گروه و یا با فرد دیگری انجام دهید. به عنوان مثال، می توانید با دوست خود به باشگاه بروید و آن را به یک روتین تبدیل کنید، می توانید هر روز با همسر خود به پیاده روی صبحگاهی بروید و …

با خودت مهربان باش

 به یاد داشته باشید که وقتی سعی می کنید تناسب اندام و سالم بمانید، مجبور نیستید نسبت به خودتان سختگیر باشید. به جای اینکه خودتان را برای انجام فعالیت های فیزیکی شدیدی که دوست ندارید، تحت فشار قرار دهید، می توانید چیزی را انتخاب کنید که علاقه شما را جلب کند. این می تواند پیاده روی طولانی یا دوچرخه سواری در عصرها باشد. به همین ترتیب، هنگام انتخاب برنامه غذایی خود باید با خودتان مهربان باشید. با مهربانی با خود، ذهن و بدن شما در آرامش خواهند بود. این به شما کمک می کند متمرکز بمانید و به طور سازماندهی شده روی رفاه خود کار کنید.

برخورد موثر با اشتباهات

برخی از ما ممکن است یک برنامه تمرینی یا رژیم غذایی را که ایجاد کرده ایم را انجام ندهیم. این می تواند به دلیل تعلل، کمبود وقت یا دلایل دیگر باشد. صرف نظر از این عوامل، شما باید راهی برای مدیریت موثر آنها ایجاد کنید. این می تواند یک برنامه پشتیبان از نحوه غلبه بر چنین موقعیتی باشد.

موفقیت های کوچک را جشن بگیرید

 بله، جشن گرفتن دستاوردهای کوچک ضروری است، به خصوص زمانی که در سفری برای ایجاد ثبات هستید. این جشن ها می توانند به عنوان انگیزه ای برای شما عمل کنند تا اهداف تناسب اندام خود را دنبال کنید. به عنوان مثال، یک دستاورد کوچک می تواند تکمیل یک چالش تمرینی ۳۰ روزه باشد. می تواند از طریق تمرینات ورزشی و یک برنامه غذایی مناسب در طی یک دوره به وزن مورد نظر برسد.

موفقیت های کوچک را جشن بگیرید

 بله، جشن گرفتن دستاوردهای کوچک ضروری است، به خصوص زمانی که در سفری برای ایجاد ثبات هستید. این جشن ها می توانند به عنوان انگیزه ای برای شما عمل کنند تا اهداف تناسب اندام خود را دنبال کنید. به عنوان مثال، یک دستاورد کوچک می تواند تکمیل یک چالش تمرینی ۳۰ روزه باشد. که از طریق تمرینات ورزشی و یک برنامه غذایی مناسب در طی یک دوره به وزن مورد نظر برسید.

با انگیزه بمان

 ضروری است که انگیزه خود را حفظ کنید. خوب، می توانید این کار را با سرگرم کننده و لذت بخش کردن فعالیت های خود انجام دهید. سعی کنید همه چیز را با هم مخلوط کنید و انعطاف پذیر باشید. و اتفاقاً هیچ اشکالی ندارد که هر چند وقت یکبار یک روز تقلب هم کنید.

منبع
makemebetter

سعید کرامت

علاقمند به حوزه استارتاپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا