۵ روش علمی برای کاهش وزن دائمی ، بر اساس نظر محققان

صبحانه را کامل بخورید و با چیزی شیرین تمام کنید.

 

صبحانه را کامل بخورید و با چیزی شیرین تمام کنید. زندگی سالم 150x113 - 5 روش علمی برای کاهش وزن دائمی ، بر اساس نظر محققانبله، بله میلیون ها بار شنیده‌اید که باید روزتان را با یک صبحانه‌ی متعادل شروع کنید. این توصیه تکراری به نظر می‌آید ولی تحقیقی از طرف کالج سلطنتی لندن به این نتیجه رسید که وقتی افراد از خوردن صبحانه صرف نظر می‌کنند، مراکز پاداش در مغزشان با دیدن تصاویر غذاهای پرکالری روشن می‌شود. این به آن معناست که با نخوردن صبحانه، بیشتر اسیر وسوسه‌ی غذاها و اسنک‌ها مضر در طول روز خواهید شد. حتی فراتر از این، مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ به این نتیجه رسید که افرادی که از یک وعده‌ی غذایی حجیم در صبح لذت می‌برند، هورمون گرسنگی گرلین (ghrelin) بیشتری ترشح می‌کنند.

 

صبحانه را با چیزی شیرین تمام کنید. زندگی سالم 150x113 - 5 روش علمی برای کاهش وزن دائمی ، بر اساس نظر محققانوعده‌ی غذایی سحرگاهیتان را با دسر به پایان برسانید. طی تحقیقی یک گروه صبحانه‌ای با ۳۰۴ کالری به همراه ۱۰ گرم قند مصرف نمود، در حالی که گروه دیگر ۶۰۰ کالری با ۶۰ گرم قند استفاده کرد که شامل شیرینی کوچکی مثل شکلات، دونات، کوکی و کیک می‌شد. هر دو گروه در میانه‌ی مطالعه‌ی ۸ ماهه به طور میانگین، نزدیک به ۱۵ کیلوگرم کاهش وزن داشتند. گروهی که دسر هم مصرف کرده بودند تقریباً ۸ کیلوگرم بیشتر کاهش وزن داشتند. مصرف‌کنندگان دسر اذعان داشتند که در طول روز کم‌تر هوس غذا می‌کردند و نیازمندی‌های کالریکی خود را با شانس بیشتری دنبال می‌نمودند.

 

روزانه ۳۰ گرم فیبر استفاده کنید

 

روزانه ۳۰ گرم فیبر استفاده کنید زندگی سالم 150x113 - 5 روش علمی برای کاهش وزن دائمی ، بر اساس نظر محققانتلاش کنید تا دریافت فیبری خود را بالا ببرید؛ این کار شاید به قیمت دنبال کردن یک رژیم غذایی سختگیرانه تمام شود. در یکی از مطالعات انجمن قلب آمریکا، یک گروه تنظیم شد تا از یک رژیم غذایی سختگیرانه و محدودیت‌هایی در کالری، فند و چربی اشباع پیروی کند، در حالی که گروه دیگر فقط یک هدف را دنبال می‌کرد؛ این که روزانه ۳۰ گرم فیبر مصرف کند. در پایان این مطالعه‌ی سه ماهه، هر دو گروه وزن کم کردند و سلامت قلبشان بهبود یافت. شاید کاهش وزن به سادگی خوردن فیبر کافی باشد.

 

 

مصرف هرگونه نوشیدنی به جز آب را متوقف کنید. چای یا قهوه

 

مصرف هرگونه نوشیدنی به جز آب را متوقف کنید. چای یا قهوه زندگی سالم 150x113 - 5 روش علمی برای کاهش وزن دائمی ، بر اساس نظر محققاننوشابه و آبمیوه‌ها ضرورتاً پر از قند هستند؛ در هر ۲۰ اونس از آن‌ها ۱۸ قاشق چای‌خوری شکر و تا ۲۴۰ کالری انرژی وجود دارد در حالی ارزش غذایشان صفر است. متخصصان نوشابه را یکی از متهمان اصلی در همه‌گیر شدن چاقی معرفی می‌کنند. نوشابه‌های رژیمی هم زیاد دردی را دوا نمی‌کنند. یکی از تحقیقات که در ژورنال Obesity منتشر شده بود، بر درصد بالای چربی دور شکم کسانی که از این نوشابه‌ها مصرف می‌کردند تأکید داشت. محققان اعتقاد دارند که مصرف‌کنندگان نوشابه‌های رژیمی دچار اشتباه محاسباتی شده و زیاد مصرف دارند.

 

لبنیات مصرف کنید

 

لبنیات مصرف کنید زندگی سالم 150x113 - 5 روش علمی برای کاهش وزن دائمی ، بر اساس نظر محققانرژیم غذایی غنی از لبنیات کلسیم و ویتامین D شما را تضمین می‌کند. این مواد مغذی به ساخت ماهیچه در بدن کمک کرده و در نتیجه متابولیسم بدن را شدت می‌بخشند. به علاوه که هورمون کالکیترول (calcitriol) به کنسرو کلسیم برای استخوان‌های قوی‌تر کمک می‌کند، در حالی که سلول‌های چربی را برای سوزاندن چربی بیشتر و تبدیل کمتر قند به چربی راهنمایی خواهد کرد.

 

 


بیشتر بخوانید :


پروتئین مصرف کنید (البته نه خیلی زیاد)

 

پروتئین مصرف کنید زندگی سالم 150x113 - 5 روش علمی برای کاهش وزن دائمی ، بر اساس نظر محققانزنان روزانه نزدیک به ۴۶ گرم پروتئین (۵۶ برای مردان) نیاز دارند و رسیدن به این مقدار برای رسیدن به وزن ایدئال ضروریست. بدن برای هضم پروتئین زمان و انرژی بیشتری نسبت به قند و چربی می‌خواهد؛ بنابراین برای مدت بیشتری احساس پر بودن خواهید کرد و همچنین برای جذب آن‌ها نیز کالری‌های بیشتری باید مصرف کنید. البته باید دقت کرد که اگر پروتئین بیش از حد مصرف شود، تبدیل به چربی خواهد شد.

 

سعید کرامت

علاقمند به حوزه استارتاپ

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا