سلنا گومز و تجربه بیماری لوپوس

سلنا گومز , خواننده , بازیگر و حامی افراد مبتلا به لوپوس و دارای بیشترین میزان فالوور در اینستاگرام مدتی پیش خبری را در صفحه شخصی خود منتشر کرد که بازخورد های زیادی را در جهان بهمراه داشت. با مجله اینترنتی زندگی سالم همراه باشید.

سلنا گومز بازیگر و خواننده محبوب و دوست داشتنی در یکی از پست های اینستاگرامی خود این خبر را به اطلاع طرفدارانش رساند که او پیوند کلیه انجام داده است.

86D6C3D6 98B5 490D B5D1 88ADFFF45994 720x467 - سلنا گومز و تجربه بیماری لوپوس

در این پست اینستاگرامی , او اعلام کرد که او کلیه اهدائی خود را از دوست صمیمی اش فرانسیا رازیا که یک بازیگر است دریافت کرده و در ادامه نیز می نویسد :

[su_quote]”او با اهدای کلیه خود به من , فداکاری باور نکردنی از خود نشان داد و هدیه ای غیرقابل جبران به من داد. من واقعا از این بابت شکرگذار هستم. خیلی دوستت دارم خواهر عزیزم.”[/su_quote]

در آگوست سال ۲۰۱۶ , سلنا گومز باقی مانده روز های تور برگزاری کنسرت خود را بدلیل بیماری لوپوس که باعث نگرانی و افسردگی او شده بود لغو کرد.

او در پستی که منتشر کرده بود به این موضوع نیز اشاره کرده و گفته بود : “این موضوع (لغو کردن کنسرت) , چیزی بود که مجبور شدم برای حفظ سلامتی ام انجام دهم.”

در توییتر , دوستان و هواداران گومز او را تشویق می کردند و از او می خواستند تا با دید مثبت به شرایط موجود نگاه کند.

بسیاری از افراد , بیماری “لوپوس” را یک بیماری نامرئی می دانند , چراکه علائم این بیماری اغلب بصورت پنهانی بروز پیدا می کنند و تشخیص این علائم بسیار دشوار است.

موارد مشابه

گومز تنها یکی از افراد مشهوری است که در سالهای اخیر با بیماری های پنهانی و غیرقابل تشخیص از جمله لوپوس زندگی می کرده اند , از جمله این افراد , دو خواننده مشهور یعنی تونی براکستون و کلی برایان.

درست چند روز قبل از اینکه سلنا گومز خبر دریافت و پیوند کلیه خود را منتشر کند , لیدی گاگا نیز که یکی از خوانندگان مشهور زن است در توییتر خود اعلام کرد که با بیماری فیبرومیالژی دست و پنجه نرم می کند که یک بیماری نامرئی دیگر همانند لوپوس است.


برای مطالعه بیشتر :


بیماری لوپوس چیست؟

 2342 Selena Gomez Kidney Transplantl 1296x728 body image 300x169 - سلنا گومز و تجربه بیماری لوپوس

لوپوس یک بیماری خودایمنی است که موجب بروز عفونت و التهاب در بدن فرد مبتلا می شود.

این بیماری و علائم آن به سختی توسط پزشکان قابل شناسایی اند و تنوع گسترده ای از علائم به هنگام بروز این بیماری مشاهده شده است که افراد مبتلا را با درجات متفاوتی درگیر می کنند.

انواع این بیماری

انواع مختلفی از این بیماری وجود دارد , از جمله لوپوس اریتماتوز سیستمی (SLE) که شایع ترین نوع این بیماری است.

SLE می تواند باعث شود که سیستم ایمنی بدن , کلیه ها را مورد حمله قرار دهد , خصوصا نواحی از کلیه ها که فیلتراسیون خون و جداسازی مواد زائد صورت می گیرد.

التهاب کلیوی ناشی از لوپوس غالبا در پنج سال اول دست و پنجه نرم کردن با این بیماری بروز پیدا می کند.

یکی از جدی ترین عوارض بیماری ها همین التهاب ایجاد شده است. زمانیکه کلیه ها تحت تاثیر قرار می گیرند , این موضوع می تواند به درد های مضاعف دیگر نیز منجر شود. این موضوع اشاره به عوارضی دارد که سلنا گومز نیز در طول درگیری با این بیماری آنها را تجربه کرده است.

 

عوارض ناشی از ابتلا به لوپوس

از جمله عوارض دیگر این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تورم در بخش تحتانی بدن و پاها
  • فشار خون بالا
  • وجود خون در ادرار
  • ادرار تیره تر نسبت به حالت معمول
  • درد در طرفین بدن

برای التهاب ناشی از بیماری لوپوس درمانی وجود ندارد. تنها درمان نسبی که برای این موضوع وجود دارد مدیریت شرایط برای جلوگیری از بازگشت آسیب های تخریب کننده کلیه ها است.

در صورت ادامه آسیب دیدگی کلیه ها , فرد نیاز به انجام دیالیز یا عمل پیوند کلیه خواهد داشت. هر ساله حدود ۱۰ الی ۱۵ هزار آمریکایی عمل پیوند کلیه انجام می دهند.

سلنا گومز در پست خود به این بیماری اشاره کرده بود و از طرفداران خود خواسته بود تا گامی موثر در راستای آگاهی درباره ی بیماری لوپوس بردارند و با مراجعه به انجمن تحقیقات لوپوس , اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست آورند.

سلنا گومز همچنین در ادامه مطالب خود به این موضوع نیز اشاره کرده بود که “بیماری لوپوس همچنان به روند مرموز و ناشناخته بودن خود ادامه می دهد , اما پیشرفت نیز در این زمینه صورت گرفته است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا