نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی بسیار حساس بوده و انجام آن دارای شرایط خاصی است که افراد بعد از این عمل باید آن‌ها را رعایت کنند تا هم بهبود یابند و هم به هدف مدنظر خود برسند. یکی از مهم‌ترین موارد در مراقبت‌های پس از لابیاپلاستی، نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی است. به علت آن که مراقبت‌های بعد از این عمل بسیار مهم بوده و می‌تواند در نتیجه جراحی تاثیر بسیار زیادی بگذارد، شما باید نکاتی را در هنگام خوابیدن رعایت کنید.

چگونه بعد از عمل لابیاپلاستی بخوابیم؟

خوابیدن بعد از لابیاپلاستی، باید به پشت باشد تا کمترین میزان فشار به ناحیه تناسلی شما وارد شود. خوابیدن صحیح موجب می‌شود تا کمترین میزان عوارض و درد را تجربه کنید. همچنین سریع‌تر بهبود می‌یابید. توجه کنید که در روزهای اول پس از عمل لابیاپلاستی، به سمت پهلو نخوابید؛ زیرا خوابیدن به پهلو، التهاب و تورم را در لابیای همان سمت ایجاد خواهد کرد و این موضوع باعث تاخیر در بهبود می‌شود.

در صورتی که قصد دارید پس از عمل برای مدت طولانی بخوابید، باید به پشت خوابیده و کمر خود را در حالت صاف قرار دهید. اگر می‌خواهید به صورت نیمه نشسته بخوابید نیز باید از یک بالش یا تشکچه مخصوص کمک بگیرید که البته نرم و راحت باشد. با این کار، به بخیه‌ها فشار وارد نمی‌شود.

استفاده از بالشتک‌های حلقوی جهت نشستن پس از این جراحی نیز تا حد زیادی مفید بوده و کمک زیادی می‌کند. به علاوه، باید پس از عمل به مدت ۳ روز استراحت مطلق داشته باشید. معمولا توصیه می‌شود که در سه روز نقاهت تا جای ممکن به حالت درازکش باشید.

کارهایی که بعد از لابیاپلاستی نباید انجام داد 

پس از انجام عمل لابیاپلاستی، باید از انجام برخی کارها پرهیز کنید از جمله:

  • در هفته اول پس از انجام عمل، به‌طور طولانی مدت در یک محل ننشینید.
  • پس از عمل، به مدت یک هفته از مصرف کردن غذاهای تند و فرآوری شده و همچنین غذاهای چرب خودداری کنید. بهتر است مصرف میوه و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود جایگزین کنید.
  • از مقاربت جنسی به مدت ۶ تا ۸ هفته بعد از عمل لابیاپلاستی باید خودداری کرد.
  • به مدت یک هفته پس از عمل، مصرف سیگار و نوشیدنی‌های کافئین‌دار ممنوع است؛ چرا که مانع از بهبود و ترمیم بخیه‌ها می‌شود.
  • تا ۷ روز پس از عمل، باید از پوشیدن شلوار و لباس زیر تنگ اجتناب کرد. همچنین لباس‌های زیر نخی باشند.
  • برای جلوگیری از بروز مشکلات، باید حداقل به مدت یک ماه بعد از عمل، از راه رفتن و نشستن به مدت طولانی فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین‌، خودداری کنید.
  • به مدت یک ماه، از رفتن به داخل وان حمام و همچنین رفتن به استخر پرهیز کنید.
  • هیچ گاه سریعا و به طور ناگهانی از جای خود بلند نشوید. چرا که امکان دارد با این کار، با درد و سرگیجه روبه‌رو شوید.
  • تا حدود مدت یک ماه از حمل و بلند کردن وسایل سنگین و وزنه‌ها خودداری کنید.
  • تا وقتی که پزشک برای شما مصرف داروی مسکن را تجویز کرده است، رانندگی نکنید.
  • به هیچ عنوان غذاها و خوارکی‌هایی که یبوست ایجاد می‌کنند میل نکنید.
  • هنگام حمام و یا شستشو، نباید فشار دوش آب شدید باشد چون موجب درد و آسیب دیدن قسمت جراحی و بخیه‌ها می‌شود.

با رعایت سایر مراقبت‌های بعد از لابیاپلاستی، قطعاً به نتیجه عالی خواهید رسید و دچار عارضه‌های بعد از عمل نیز نخواهید شد.

1fb7cba6 decf 4afc a5ea 4a3eb15b40c6 - نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی

آیا نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی مهم است؟

خوابیدن می‌تواند باعث بهبود سریع‌تر زخم شما شود و رعایت نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی بسیار مهم بوده و اهمیت بسیار زیادی دارد. نوع و نحوه خوابیدن اشتباه، موجب تاثیرگذاری زیاد در نتیجه عمل جراحی خواهد شد. نحوه استراحت و خوابیدن شما باید به شکل استاندارد باشد.

حتی به گفته پزشکان، نحوه خوابیدن بعد از جراحی لابیاپلاستی به اشتباه، باعث می‌شود تا پس از بهبود، لابیای آن سمت بزرگ‌تر از دیگری شود. اگر به این شکل بخوابید، یک سمت لابیا نسبت به طرف دیگر آن متورم‌تر و بزرگ‌تر شود و به دنبال آن، مشکل عدم تقارن لابیاها به وجود می‌آید.

در صورت عدم خوابیدن صحیح پس از عمل، چه اتفاقی می‌افتد؟

این جراحی حدود ۳ تا ۶ هفته دوران نقاهت دارد که طی این مدت، باید به مدل صحیح خوابیدن بعد از لابیاپلاستی دقت داشت و از برخی کارها نیز پرهیز کرد. در غیر این صورت، امکان باز شدن زخم‌ها و ایجاد خونریزی برای شما وجود خواهد داشت.

در صورتی که این جراحی نزد یک پزشک زنان خوب و مناسب انجام شود، بهترین نتیجه ممکن را خواهد داشت و موجب افزایش اعتماد‌به‌نفس خواهد شد. در صورت عدم رعایت نکات پس از جراحی، خصوصا شیوه خوابیدن، مشکلات و خطرات بیشتری برای فرد به‌وجود خواهد آمد.

نتیجه‌گیری

برای به‌دست آوردن نتیجه مدنظر پس از انجام عمل لابیاپلاستی، نیاز است تا مراقبت‌های خاصی در دوران نقاهت انجام شود. یکی از این مراقبت‌ها، شیوه صحیح خوابیدن بعد از لابیاپلاستی است که روی فرم و شکل لابیاها و بهبود بدن، تاثیر بسیار زیادی دارد. بنابراین، به توصیه پزشکان، از آنجا که این عمل بسیار حساس بوده، فرد باید پس از انجام آن، به پشت بخوابد تا کوچکترین فشاری به ناحیه تناسلی وارد نشده و عوارض ناشی از عمل مانند درد و ناراحتی رخ ندهد.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر ندا مقتدری متخصص زنان و زایمان مطرح کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا