روزانه چه مقدار میوه بخوریم؟

میوه بخش مهمی از یک رژیم غذایی است.در واقع رژیم غذایی در میوه با تمام انواع منافع سلامت از جمله کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مرتبط است.با این حال برخی از مردم علاقمند به قند میوه هستند و نگران هستند که خوردن بیش از حد ان ممکن است مضر باشد.پس چه مقدار میوه باید هر روز بخورید تا سالم باشید؟ایا میتوان مقدار زیاد مصرف کرد؟این مقاله به بررسی پژوهش حاضر در موضوع میپردازد.
میوه 300x200 - روزانه چه مقدار میوه بخوریم؟
میوه از بسیاری مواد مغذی مهم غنی است
ترکیب مواد مغذی میوه تا حد زیادی در میان انواع مختلف متفاوت است اما همه گونه ها حاوی مواد مغذی مهم است.برای شروع میوه ویتامین ها و مواد معدنی بالایی ماننده پتاسیم و فولات دارد که بسیاری از افراد به اندازه کافی دریافت نمیکنند.همچنین میوه سرشار از فیبر است که دارای خواص درمانی بسیاری میباشد.مصرف فیبر ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند و احساس سیری را افزایش دهد و به کاهش وزن در طول زمان کمک میکند.
همچنین میوه دارای انتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های ازاد (عامل اسیب سلول ها) کمک میکند.خوردن یک رژیم غذایی سرشار از انتی اکسیدان ها ممکن است به اهسته کردن روند پیری کمک و سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری میشود.
از انجا که میوه های مختلف حاوی مقادیر متفاوتی از مواد مغذی هستند خوردن انواع انها برای به حداکثر رساندن منافع سلامت مهم است.خوردن میوه ها میتواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند.

میوه ها سرشار از مواد مغذی و کالری نسبتا کم هستند.انها برای کسانی که به دنبال از دست دادن وزن هستند یک انتخاب عالی به شمارمیرود.همچنین انها دارای اب و فیبر هستند که به احساس سیری شما کمک میکند.به این دلیل شما به طور معمول میتوانید میوه بخورید تا زمانی که راضی شوید بدون اینکه مقدار زیادی از کالری مصرف کنید.
در واقع مطالعات متعدد نشان میدهد که خوردن میوه با مصرف کالری کمتر در ارتباط است و ممکن است به از دست دادن وزن در طول زمان منجر بشود.
سیب و مرکبات ماننده پرتغال و گریپ فوروت بیشتر سبب سیری میشوند.این مهم است که توجه داشته باشید که میوه جامد بسیار بیشتر از پوره میوه یا اب میوه سبب سیری میشود که شما به طور معمول میتوانید مقدار زیادی از ان را بدون احساس سیری مصرف کنید.
خوردن میوه ها ممکن است خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد :
تحقیقات به طور مداوم نشان میدهد که رژیم غذایی در میوه ها و سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های جدی از جمله سرطان و دیابت و بیماری های قلبی در ارتباط است.

در حالی که بسیاری از مطالعات به مصرف میوه و سبزیجات نظر دارند و تعداد کمی از مطالعات منافع حاصل از میوه را به طور خاص کشف کردند.یک مرور از ۹ مطالعه نشان داده است که هر وعده خوردن میوه اضافی در هر روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا ۷ درصد کاهش میدهد.مطالعه دیگری نشان داده است خوردن میوه ماننده: انگور و سیب و بلوبری با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در ارتباط است.
مرکبات به ویزژه میتواند سطح سیترات را در ادرار که باعث کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه میشود را بالا ببرد.افزایش مصرف میوه میتواند به کاهش فشار خون و کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.خوردن میوه و سبزیجات بیشتر با بهبود کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت مرتبط است.

با حمایت از سایت زندگی سالم
از زندگی و سلامتی خود حمایت کنید.

خروج از نسخه موبایل