چیز کیک سیب

 

 

مواد لازم:

خرده کیک شکلاتی ۲۵۰ گرم
کره ذوب شده ۵۰ گرم
شکر قهوه ای ۲ قاشق سوپ خوری
دارچین ۱ قاشق سوپ خوری

 

مواد لازم رویه:

ژلاتین ۲ قاشق سوپ خوری
آب سرد یک سوم پیمانه
آب سیب ۴۰۰ میلی لیتر
شکر یک دوم پیمانه
زرده تخم مرغ ۳ عدد
پنیر خامه ای ۲۴۰ گرم
دارچین ۱ قاشق چای خوری
جوز یک دوم قاشق چای خوری
خامه قنادی یک پیمانه

 

مواد لازم رویه:

گردو خرد شده ۷۰ گرم
کره ۲ قاشق سوپ خوری
سس سیب یک پیمانه
شکر قهوه ای ۷۰ گرم
دارچین یک قاشق چای خوری

 

 

 

طرز تهیه:

فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. قالب گرد ۲۳ سانتی را چرب کنید. خرده کیک، کره ذوب شده، شکر قهوه ای و دارچین را مخلوط کرده و کف قالب پرس کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بپزید. سپس از فر خارج کرده تا کاملا خنک شود.

 

طرز تهیه رویه کیک:

ژلاتین را روی آب بپاشید و روی بخار آب قرار دهید تا رقیق و شفاف شود. آب سیب، شکر و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا زرده ها پخته و مایع کمی غلیظ شود و به دمای ۸۵ درجه سانتی گراد برسد. سپس از روی حرارت برداشته و داخل آب سرد فرو کنید تا دمای آن به سرعت کاهش یابد. پنیر خامه ای، دارچین و جوز را با همزن برقی بزنید تا یکدست شود. سپس ژلاتین رقیق شده و مخلوط تخم مرغ را اضافه کرده و حدود ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. حالا خامه را فرم داده و با مواد مخلوط کنید و داخل قالب ریخته و سطح آن را صاف کنید و به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید. سپس کیک را با رویه پوشش دهید.

 

طرز تهیه رویه کیک:

گردو با ۲ قاشق سوپ خوری کره را مخلوط کرده و روی حرارت ۲ دقیقه تفت دهید. شکر قهوه ای و دارچین را اضافه کنید و ۵ دقیقه بپزید. سس سیب را اضافه و خوب مخلوط کنید.

رویه برای چیز کیک آماده است می توانید آن را به صورت کامل روی چیز کیک پهن کنید و یا به صورت قاشقی استفاده کنید و روی هر برش قرار دهید.

 

خروج از نسخه موبایل