چیز کیک سیب

 

hlife.2 8 300x203 - چیز کیک سیب

 

مواد لازم:

خرده کیک شکلاتی۲۵۰ گرم
کره ذوب شده۵۰ گرم
شکر قهوه ای۲ قاشق سوپ خوری
دارچین۱ قاشق سوپ خوری

 

مواد لازم رویه:

ژلاتین۲ قاشق سوپ خوری
آب سردیک سوم پیمانه
آب سیب۴۰۰ میلی لیتر
شکریک دوم پیمانه
زرده تخم مرغ۳ عدد
پنیر خامه ای۲۴۰ گرم
دارچین۱ قاشق چای خوری
جوزیک دوم قاشق چای خوری
خامه قنادییک پیمانه

 

مواد لازم رویه:

گردو خرد شده۷۰ گرم
کره۲ قاشق سوپ خوری
سس سیبیک پیمانه
شکر قهوه ای۷۰ گرم
دارچینیک قاشق چای خوری

 

 

 

طرز تهیه:

فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. قالب گرد ۲۳ سانتی را چرب کنید. خرده کیک، کره ذوب شده، شکر قهوه ای و دارچین را مخلوط کرده و کف قالب پرس کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بپزید. سپس از فر خارج کرده تا کاملا خنک شود.

 

طرز تهیه رویه کیک:

ژلاتین را روی آب بپاشید و روی بخار آب قرار دهید تا رقیق و شفاف شود. آب سیب، شکر و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا زرده ها پخته و مایع کمی غلیظ شود و به دمای ۸۵ درجه سانتی گراد برسد. سپس از روی حرارت برداشته و داخل آب سرد فرو کنید تا دمای آن به سرعت کاهش یابد. پنیر خامه ای، دارچین و جوز را با همزن برقی بزنید تا یکدست شود. سپس ژلاتین رقیق شده و مخلوط تخم مرغ را اضافه کرده و حدود ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. حالا خامه را فرم داده و با مواد مخلوط کنید و داخل قالب ریخته و سطح آن را صاف کنید و به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید. سپس کیک را با رویه پوشش دهید.

 

طرز تهیه رویه کیک:

گردو با ۲ قاشق سوپ خوری کره را مخلوط کرده و روی حرارت ۲ دقیقه تفت دهید. شکر قهوه ای و دارچین را اضافه کنید و ۵ دقیقه بپزید. سس سیب را اضافه و خوب مخلوط کنید.

رویه برای چیز کیک آماده است می توانید آن را به صورت کامل روی چیز کیک پهن کنید و یا به صورت قاشقی استفاده کنید و روی هر برش قرار دهید.

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا