ناپروکسن چیست؟ کاربرد و عوارض مصرف ناپروکسن

ناپروکسن را می‌توانید در دو نوع قرص و شیاف و در دو دوز ۵۰۰ و ۳۲۵ تهیه کنید. ناپروکسن برای از بین بردن دردهای خفیف تا متوسط ناشی از شرایط مختلف به کار می‌رود. همچنین این دارو برای کاهش درد، تورم و سفتی مفاصل ناشی از آرتروز استفاده می‌شود. این دارو جزو دسته داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی قرار می‌گیرد.

این دارو هورمون‌هایی را کاهش می‌دهد که موجب التهاب و درد در بدن می‌شوند. در ادامه، شکل‌ها و انواع ناپروکسن و نحوهی مصرف آن را شرح می‌دهیم، عوارض جانبی و تداخل‌های دارویی آن را برمی‌شماریم و درمورد خطرات مصرف آن در دوران بارداری و عوارضی که می‌تواند برای دستگاه گوارش و سیستم قلب و عروق ایجاد کند، توضیح می‌دهیم. با وب سایت زندگی سالم همراه باشید.

موارد مصرف ناپروکسن

نحوه مصرف ناپروکسن و دوز مصرفی

قبل از مصرف داروی ناپروکسن برگه اطلاعات و راهنمای آن را به دقت مطالعه کنید و اگر سوالی داشتید با پزشک یا دکتر داروخانه مشورت نمایید.

ناپروکسن و وضعیت بیمار

قبل از مصرف ناپروکسن اگر وضعیت های ذکر شده در زیر را دارید حتماً آنرا به پزشک خود اطلاع دهید

عوارض ناپروکسن

در صورت مشاهدهی علائم زیر فورا مصرف ناپروکسن را قطع کنید و با پزشک خود تماس بگیرید:

عوارض جانبی معمول ناپروکسن عبارت‌اند از:

به‌طور کلی اگر سابقهٔ واکنش‌های آلرژیک به آسپرین یا سایر داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی را دارید، نباید ناپروکسن مصرف کنید.

البته فهرستی که از عوارض جانبی ناپروکسن ارائه کرده‌ایم، کامل نیست و ممکن است که پس از مصرف ناپروکسن عوارض جانبی دیگری نیز ایجاد شود. بنابراین بهتر است که درمورد عوارض جانبی این دارو با پزشک خود صحبت کنید.

خروج از نسخه موبایل