کمر درد: علل،روش های تشخیص و درمان کمر درد

کمردرد از شایع‌ترین مشکلاتی است که هر فرد در طول زندگی خود ممکن است بارها با آن مواجه شود و در صورتی که به فکر درمان آن نباشد یا به‌اندازه‌ی کافی احتیاط نکند اوضاع روز‌به‌روز بدتر خواهد شد. بسته به شدت کمردرد و مدت زمان درگیری با آن، دلایل و درنتیجه درمان‌های مختلفی برای آن وجود دارد. با توجه به شایع بودن این مشکل، داشتن اطلاعات هرچه بیشتر درباره‌ی آن می‌تواند مفید واقع شود. با ما همراه باشید؛ در این مقاله از وب سایت زندگی سالم قصد داریم با علت های رخ دادن کمردرد- شیوه تشخیص و درمان کمر درد  بیشتر آشنا شویم.

[su_quote]کمردرد یکی از شایع ترین علل مراجعه بیماران به کلینیک ها است و تقریبا تمام افراد در طول عمر حداقل یک نوبت کمردرد را تجربه می کنند.[/su_quote]

کمردرد ممکن است دردی طولانی مدت و پایدار و یا ناگهانی و شدید باشد. کمر درد حاد به طور ناگهانی اتفاق می افتد و معمولا از چند روز تا چند هفته طول می کشد. اگر بیش از سه ماه طول بکشد، کمر درد مزمن نامیده می شود. مصرف داروهای ضد درد و استراحت می تواند برای کمردرد کمک کننده باشد. با این حال، ماندن در رختخواب بیش از ۱ یا ۲ روز می تواند آن را بدتر کند.

علت‌های کمر درد

علایم و نشانه‌های کمر درد

چگونه بیماری کمر درد را تشخیص بدهیم؟ روند و شیوه بررسی

راه‌های درمان کمر درد

پیش‌آگهی/ عوارض

خروج از نسخه موبایل