سرطان پستان : روش های تشخیص و درمان آن

در مقاله ی قبل در رابطه با فاکتور های خطر و علل سرطان پستان صحبت کردیم.در این مقاله قصد داریم تا درباره ی روش های تشخیصی و جدیدترین روش های درمانی صحبت کنیم.

چگونه سرطان پستان تشخیص داده می شود؟

اگر متوجه یک توده یا تغییر دیگری در سینه خود شدید، سریعاً به پزشک مراجعه کنید. پزشک با معاینه دقیق سینه ها و زیر بغل متوجه برآمدگی های غیرطبیعی می شود.
اگر پزشک چیزی غیر طبیعی پیدا کند ،ممکن است دستور ماموگرافی بدهد.ماموگرافی اشعه ایکس مخصوص سینه هاست. در این روش پستان بین دو صفحه فشرده می شود.این کار با هدف گسترش پستان صورت می گیرد تا بتوان از تصویر اشعه ایکس بهتر استفاده کرد. کل روند ماموگرافی معمولاً حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد.

اگر ماموگرافی چیزی را نشان دهد ، پزشک ممکن است آزمایش های بیشتری را انجام دهد که موارد زیر را شامل می شود:

آیا سرطان پستان قابل پیشگیری است؟

مواردی وجود دارد که می توانید برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان انجام دهید. ثابت شده است که تغییر در سبک زندگی حتی در زنانی که دارای فاکتورهای خطر هستند ،می تواند ریسک ابتلا به سرطان را کاهش دهد. این تغییرات شامل موارد زیر می شود:

به یاد داشته باشید شاید نتوانید از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری کنید ، اما می توانید آن را زود هنگام پیدا کنید. این تشخیص زودرس،شانس شما را برای بهبودی کامل و سریع افزایش می دهد.


مقاله های مرتبط :


هیچ مدرکی در دست نیست که نشان دهد خودآزمایی پستان می تواند به جلوگیری از سرطان پستان کمک کند،بنابراین بهترین راه برای تشخیص زودرس آن ماموگرافی معمولی است. ماموگرافی موثرترین روش برای یافتن زودرس سرطان پستان است.

پزشکان خانواده ایالات متحده (AAFP) توصیه می کنند، همه زنان با سن ۵۰ سال و بالاتر، هر ۲ سال یک بار ماموگرافی کنند اما اگر فاکتورهای خطر ابتلا به سرطان پستان را دارید ، ممکن است پزشک معالج شما بخواهد این کار را در سنین جوانی شروع کنید.

ماموگرافی ها می توانند ناراحت کننده باشند اما اگر اینکار را در روز های بعد از دوران قاعدگی انجام دهید،به علت کاهش حساسیت سینه ها کمتر اذیت خواهید شد.

درمان سرطان پستان

گزینه های درمانی زیادی برای سرطان پستان وجود دارد. پزشک ممکن است بیش از یک نوع درمان را توصیه کند.به یاد داشته باشید آنچه برای یک نفر بهتر است ممکن است بهترین روش درمانی موجود برای شما نباشد. پزشک شما بهترین روش درمان را بر اساس موارد زیر انتخاب می کند:

درمان های موجود شامل موارد زیر است:

خروج از نسخه موبایل