غذاهای بهبود دهنده سوختگی ها

سوختگی ها خیلی تند و سریع اتفاق می افتد تماس با اشیاء داغ مانند بخاری داغ یا شعله های آتش، لیکن درد سوختگی ساعت ها، روزها، هفته ها طول می کشد و بستگی به عمق سوختگی دارد.

انواع درجه بندی سوختگی ها



سیب زمینی را خورد کنید و در محل سوختگی بگذارید و پس از مدتی درد کم می شود و هم سوختگی درمان می یابد.

بابونه:

چایی که از این گیاه تهیه می کنند را روی محل سوختگی بگذارید نه تنها صدمه نمی رساند بلکه سبب تسکین سوزش و درد می گردد و تخفیف در خرابی پوست و محل سوختگی می دهد.

پیاز:

تا اندازه ای شفا بخش سوختگی است. پیاز را له می کنند و در محل سوختگی می گذارند وممکن است پیاز را پخته در روی محل سوختگی بگذارند. محل سوختگی التیام پیدا می کند و کوچک تر می گردد.

آب:

بهترین و سهل ترین درمان برای سوختگی است. البته آب ولرم و نه خیلی سرد. زیرا آب خیلی سرد سوختگی را بدتر می کند. از آنجا که سوختگی مقداری آب بدن را کم می کند، خوردن آب فراوان کمک بسیار موثری است. قرار دادن محل سوخته زیر آب ولرم درد سوختگی را بسیار کم می کند.

سیر:

پیشنهاد می شود که سیر را له کنید و در محل سوختگی قرار دهید، درست مانند پیاز که هم ساکت کننده درد و هم کوچک کننده ی جای سوختگی است.

جو:

برای تحریکات و ناراحتی های پوستی و سوختگی ها از زمان پیشین به کاربرده شده و نتایج خوبی از نظر تسکین درد و طبیعی جوش خوردن جای زخم به دست آمده و از خارش نیز جلوگیری می کند.

شکر سفید:

سال ها برای درمان سوختگی از گذاردن شکر سفید روی سوختگی استفاده کرده و مفید بوده است. روی محل سوختگی را با آب می شویند و شکر را روی محل آسیب دیده می گذارند.

عسل:

مصری ها سوختگی های درجه یک و دو را باعسل درمان می کردند. گذاردن عسل روی سوختگی سبب می شود سوختگی به سرعت بهبود یابد.

خروج از نسخه موبایل