غذاهای بهبود دهنده سوختگی ها

سوختگی ها خیلی تند و سریع اتفاق می افتد تماس با اشیاء داغ مانند بخاری داغ یا شعله های آتش، لیکن درد سوختگی ساعت ها، روزها، هفته ها طول می کشد و بستگی به عمق سوختگی دارد.

انواع درجه بندی سوختگی ها

  • درجه یک: مانند سوختگی با اشعه خورشید (آفتاب سوختگی) که فقط یک لایه ی پوست را می سوزاند، گرچه ناراحت کننده است لیکن سخت نیست.
  • درجه دوم: سوختگی که در درجات عمیق پوست می رسد و تولید تاول می کند.
  • درجه سوم: سوختگی که خیلی ناراحت کننده تر از درجات اول و دوم سوختگی است که تولید درد شدید می کند و سبب خرابی اعصاب می گردد. غذا اثری در این سوختگی ندارد، لیکن برای سوختگی های درجه یک و دو غذاهایی وجود دارند مانند سیب زمینی که بسیار موثر و با ارزش است هم درد را تسکین می دهد و شفا بخش است.


سیب زمینی را خورد کنید و در محل سوختگی بگذارید و پس از مدتی درد کم می شود و هم سوختگی درمان می یابد.

بابونه:

hlife.2 2 300x169 - غذاهای بهبود دهنده سوختگی ها

چایی که از این گیاه تهیه می کنند را روی محل سوختگی بگذارید نه تنها صدمه نمی رساند بلکه سبب تسکین سوزش و درد می گردد و تخفیف در خرابی پوست و محل سوختگی می دهد.

پیاز:

garlic and onions 300x134 - غذاهای بهبود دهنده سوختگی ها

تا اندازه ای شفا بخش سوختگی است. پیاز را له می کنند و در محل سوختگی می گذارند وممکن است پیاز را پخته در روی محل سوختگی بگذارند. محل سوختگی التیام پیدا می کند و کوچک تر می گردد.

آب:

hlife.3 2 222x300 - غذاهای بهبود دهنده سوختگی ها

بهترین و سهل ترین درمان برای سوختگی است. البته آب ولرم و نه خیلی سرد. زیرا آب خیلی سرد سوختگی را بدتر می کند. از آنجا که سوختگی مقداری آب بدن را کم می کند، خوردن آب فراوان کمک بسیار موثری است. قرار دادن محل سوخته زیر آب ولرم درد سوختگی را بسیار کم می کند.

سیر:

سیر مسمومیت 300x200 - غذاهای بهبود دهنده سوختگی ها

پیشنهاد می شود که سیر را له کنید و در محل سوختگی قرار دهید، درست مانند پیاز که هم ساکت کننده درد و هم کوچک کننده ی جای سوختگی است.

جو:

hlife.6 300x200 - غذاهای بهبود دهنده سوختگی ها

برای تحریکات و ناراحتی های پوستی و سوختگی ها از زمان پیشین به کاربرده شده و نتایج خوبی از نظر تسکین درد و طبیعی جوش خوردن جای زخم به دست آمده و از خارش نیز جلوگیری می کند.

شکر سفید:

hlife.4 2 300x200 - غذاهای بهبود دهنده سوختگی ها

سال ها برای درمان سوختگی از گذاردن شکر سفید روی سوختگی استفاده کرده و مفید بوده است. روی محل سوختگی را با آب می شویند و شکر را روی محل آسیب دیده می گذارند.

عسل:

hlife.5 1 300x162 - غذاهای بهبود دهنده سوختگی ها

مصری ها سوختگی های درجه یک و دو را باعسل درمان می کردند. گذاردن عسل روی سوختگی سبب می شود سوختگی به سرعت بهبود یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا