درمان خشکی پوست با ۸ ماده ی شگفت انگیز

زمستان با تمام شگفتی هایش یک فصل خارش است. بسیاری از افراد در دوران زمستان مبتلا به خارش پوست خشک، ترک خورده و پولک دار می شوند. این عارضه به سبب گرمی زیاد محل کار یا خانه است. قرار گرفتن در معرض هوای سرد و خشک و نور خورشید زمستانی سبب تورم پوست یا اگزما می گردد.

hlife.1 5 300x180 - درمان خشکی پوست با 8 ماده ی شگفت انگیز

بدیهی است هوای سرد و خشک زمستانی تنها علت این تغییرات پوستی نیست. تماس با بعضی مواد شیمایی یا عوامل آلرژی زا ممکن است این مشکل را ایجاد کند. ۳ درصد بیماران مبتلا به یک نوع مشکل پوستی به نام (آتوپیک اگزما) می گردند.

  •  عسل، روغن زیتون

از زمان های قدیم عسل نه تنها به عنوان شیرین کننده بلکه به عنوان داروی شفا دهنده به کار می رفته است. زیرا داری خاصیت آنتی بیوتیکی است. در آسیا پمادی از مخلوط عسل و موم و روغن زیتون را برای درمان اگزمای پوستی بکار می برند. آزمایشات نشان داده  که عسل کشنده ی میکروب هاست.

  • آرد جو دوسر

 

hlife.2 5 300x180 - درمان خشکی پوست با 8 ماده ی شگفت انگیز

 

این ماده برای تسکین و آرامش ناراحتی های پوست مصرف می گردد. یک فنجان پر از این ماده در یک وان حمام آب ولرم بریزید و داخل آن به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه غوطه ور گردید. سبب آرامش پوست بدن می گردد وخارش بهبودی می یابد. آب حمام نباید خیلی گرم باشد زیرا خارش را بیشتر می کند.

 

hlife.1 4 300x225 - درمان خشکی پوست با 8 ماده ی شگفت انگیز

 

این میوه دارای ویتامین های A،D و E می باشد که برای سلامت پوست بسیار مفیدند. روغن آووکادو هم خوردنی است و هم مالیدنی به هر صورت برای مسائل پوستی با ارزش و نافع است.

  • خیار

این میوه دارای مواد معدنی و ویتامین های A و C است و برای بیماری های پوستی مصرف می شود. اگر ناراحتی پوستی دارید، پوست خیار را روی محل ناراحتی به مدت ۱۵ تا ۶۰ دقیقه قرار دهید. ناراحتی های پوستی بهتر می گردد.

  • بذرکتان

 

hlife.4 2 300x248 - درمان خشکی پوست با 8 ماده ی شگفت انگیز

 

به علت داشتن روغن امگا۳ برای بیماری های پوستی بسیار مفید است. سعی کنید روزانه یک قاشق سوپ خوری روغن کتان یا پودر بذرکتان را در برنامه غذایی خود قرار دهید و میل فرمایید.

از خوراکی های دیگری که امگا۳ دارد، ماهی سالمون است که برای رفع اگزما بسیار با ارزش است.

  • ویتامین B6، گل کلم

 

hlife.3 5 300x262 - درمان خشکی پوست با 8 ماده ی شگفت انگیز

 

یکی از نشانه ها و علائم تورم پوست، کمبود ویتامین B6 است با خوردن گل کلم، اسفناج، موز و بامیه، ویتامین B6 بدن تامین و بیماری بهبودی می یابد.

  • فلفل تند

فلفل های تند دارای ماده شیمایی کاپسایسین است که سبب تندی فلفل می شود. این ادویه بسیار مفید و با ارزش برای رفع خارش است. مالیدن آن روی پوست سبب سوزش می شود که به تدریج سوزش آن بر طرف می گردد. برای مالیدن روی پوست بهتر است از دستکش استفاده کنید.

  • شیر

شیر خارش را خاموش می کند. ولی شیر را نباید نوشید شیر را روی دستمالی بریزید و آن را روی محل خارش به مدت ۲ تا ۴ دقیقه نگه دارید، خارش را کم می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا