آیا تزریق فیلر دائمی است؛ ماندگاری فیلر به چه عواملی بستگی دارد؟

تزریق فیلر روشی است که برای جوان‌سازی و بدست آوردن زیبایی توصیه می‌شود. بااینکه این روش مزایای فراوانی دارد اما خیلی‌های بابت ماندگاری آن نگران هستند. در این مقاله درباره ماندگاری فیلر بیشتر خواهید خواند.

ماندگاری؛ چیزی که همیشه از زیبایی می‌خواهیم؟!

اگر می‌توانستید یک‌چیز را برای همیشه نگه ‌دارید کدام بود؟ پدر، مادر، عشق، زیبایی، جوانی، سلامتی، خوشبختی یا چیزی دیگر؟

متأسفانه هیچ‌چیز در زندگی دائمی نیست. خیلی از چیزهای دوست‌‌داشتنی و لذت‌بخش موقتی هستند؛ درست مثل زیبایی و جوانی.

وقتی سن بالاتر می‌رود، پوست حجم خود را از دست می‌دهد. این اتفاق باعث شکل‌گیری چین‌وچروک‌ها روی صورت می‌شود. تزریق فیلر حجم ازدست‌رفته پوست را جبران می‌کند و این‌گونه چین‌وچروک‌ها برطرف می‌شوند. بااین‌وجود برخی توقع دارند که تأثیر فیلر تاریخ انقضا نداشته باشد!؟!

همان‌طور که جوانی دائمی نیست، تأثیر تزریق فیلر نیز دائمی نیست. ماندگاری فیلر ارتباط مستقیمی با مواد سازنده و ماهیت اصلی آن‌ها دارد. به همین دلیل بهتر است در ابتدا ببینیم فیلر از چه موادی ساخته شده است.

فیلر از چه موادی ساخته می‌شود؟

برای اینکه ماندگاری فیلر را بهتر درک کنید باید درباره مواد سازنده آن بیشتر بدانید. در حقیقت ماندگاری فیلر با طبیعی بودن مواد آن ارتباط مستقیم دارد. در ادامه رایج‌ترین مواد مورداستفاده در فیلرها را بررسی می‌کنیم:

هیالورونیک اسید (HA)

هیالورونیک اسید ماده‌ای است که به‌صورت طبیعی در پوست یافت می‌شود. این ماده به خاطر خاصیت بالای جذب آب باعث شفافیت و لطافت پوست می‌گردد.

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم (CaHA)

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم یک ترکیب معدنی است که در استخوان‌ها و دندان‌ها یافت می‌شود. فیلرهای ساخته‌شده از این ماده کلاژن پوست را تحریک می‌کنند و طول عمر آن را افزایش می‌دهند.

پلی ال – لاکتیک اسید (PLLA)

پلی ال – لاکتیک اسید یک پلیمر مصنوعی است که از اسید لاکتیک خالص گرفته می‌شود. فیلرهای ساخته‌شده از این ماده باعث تحریک کلاژن پوست می‌شوند.

پلی متیل متاکریلات (PMMA)

پلی متیل متاکریلات یک پلیمر مصنوعی است که از اسید لاکتیک خالص ساخته می‌شود. تزریق فیلر پلی متیل متاکریلات باعث حجم‌دهی به‌صورت و رفع چین‌وچروک‌ها می‌شود.

ماندگاری فیلر چقدر است؟

هرچند از مواد طبیعی و شیمیایی مختلفی برای ساخت فیلر استفاده می‌شود اما تأثیر هیچ‌کدام از آن‌ها دائمی نیست. ماندگاری فیلر پوستی به نوع ماده آن و عوامل مختلفی بستگی دارد.

در ادامه می‌توانید ماندگاری فیلرهای مختلف را در حالت کلی ببینید:

  • فیلر هیالورونیک اسید (HA): ۶ تا ۱۸ ماه
  • فیلر هیدروکسی لاپاتیت کلسیم (CaHA): ۱۲ تا ۱۸ ماه
  • فیلر پلی ال-لاکتیک اسید (PLLA): ۲ سال یا بیشتر
  • فیلر پلی متیل متاکریلات (PMMA): ۵ سال یا بیشتر (تقریباً دائمی)

البته توجه به این نکته ضروری است که ماندگاری بیشتر یک فیلر به معنی کیفیت و ایمنی بالاتر نیست؛ این موضوع در ادامه بررسی می‌شود.

e6d6c974 d75c 4e56 8f13 ae96b8f33285 720x480 - آیا تزریق فیلر دائمی است؛ ماندگاری فیلر به چه عواملی بستگی دارد؟

ماندگاری یا سلامتی؟ کدام عامل مهم‌تر است؟

حالا که درباره ماندگاری فیلرهای مختلف صحبت کردیم شاید یک سؤال پیش بیاید.

کدام فیلر علاوه بر ماندگاری بیشتر، نتایج بهتر و ایمن‌تری هم دارد؟

حتماً شما هم افرادی را دیده‌اید که بعد از تزریق ژل یا فیلر پوستی ظاهر دل‌چسبی پیدا نکرده‌اند؛ صورت آن‌ها شکلی از تورم که اصلاً طبیعی و زیبا به نظر نمی‌رسد. از طرف دیگر هرچقدر ماده مورداستفاده در فیلر طبیعی‌تر باشد، خطر بروز التهاب و آلرژی‌ را کمتر می‌کند. وقتی تمام این عوامل را کنار هم می‌گذاریم فقط به یک نام می‌رسیم:

فیلر هیالورونیک اسید!!!

این فیلر هرچند بیشترین ماندگاری را ندارد ولی به خاطر زیست سازگاری و برگشت‌پذیری، ایمن‌ترین گزینه است و نتایج بسیار یکدست و طبیعی ایجاد می‌کند. به همین دلیل بهترین برندهای فیلر جهان و فیلر‌های پوستی اینووسنس از هیالورونیک اسید (HA) ساخته می‌شوند.

ماندگاری فیلر به چه عواملی بستگی دارد؟

ماندگاری فیلر به عوامل مختلف بستگی دارد. آشنایی با این عوامل باعث می‌شود که با دید واقع‌بینانه این روش را انتخاب کنید. در ادامه این عوامل را بررسی می‌کنیم:

متابولیسم

متابولیسم یک فرد نقش مهمی در تجزیه و جذب مواد فیلر دارد. مواد سازنده فیلر طبیعی هستند و پس از مدتی جذب می‌شوند. سرعت جذب این مواد ارتباط مستقیم با سرعت متابولیسم شخص دارد.

تکنیک تزریق

مهارت و تخصص پزشک یا متخصص زیبایی بسیار مهم است. شخصی که تزریق را انجام می‌دهد باید بتواند مواد فیلر را به‌طور مساوی و در عمق مناسب قسمت‌های موردنظر تزریق کند. این کار باعث افزایش دوام فیلر صورت می‌گردد.

محل تزریق

تزریق فیلر در نواحی مختلف صورت و پوست مثل زیر چشم، گونه، لب، چانه، پیشانی و … انجام می‌شود. ناحیه‌ای که فیلر به آن تزریق می‌شود، بر مدت‌زمان ماندگاری آن اثرگذار است. نواحی پرتحرک (مانند لب‌ها) فیلر را سریع‌تر از نواحی ثابت‌تر (مانند گونه‌ها) تجزیه می‌کنند.

سبک زندگی

عواملی مثل استعمال دخانیات، قرار گرفتن بیش‌ازحد در معرض نور خورشید و مراقب نکردن از پوست می‌توانند تجزیه فیلر‌ها را تسریع کنند. برای افزایش ماندگاری فیلر باید یک سبک زندگی سالم را الگو خود قرار بدهید.

حجم فیلر مصرفی

اینکه چقدر ماده فیلر تزریق شود، در مدت‌زمان ماندگاری نتایج آن نقش دارد. حجم‌های بیشتر ممکن است اثرات طولانی‌تری داشته باشند، اما تزریق بیش‌ازحد فیلر می‌تواند منجر به نتایج غیرطبیعی شود.

برند فیلر

کیفیت فیلر بر دوام آن تأثیرگذار است. قبل از خرید فیلر حتماً به این مسئله دقت کنید که استاندارهای لازم را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده باشد.

75bf0354 5f2e 454d 94cb 2ca3df33f5b8 720x480 - آیا تزریق فیلر دائمی است؛ ماندگاری فیلر به چه عواملی بستگی دارد؟

چگونه ماندگاری فیلر را افزایش بدهیم؟

تزریق فیلر دائمی نیست اما انجام این کارها تأثیر آن را بیشتر حفظ می‌کند:

  • انتخاب فیلر مناسب
  • مراجعه به متخصص ماهر و باتجربه
  • رعایت دستورالعمل‌های پس از تزریق
  • افزایش مراقبت از پوست
  • انتخاب سبک زندگی سالم

کلام پایانی؛ راز همیشگی شدن!

تأثیر تزریق فیلر شاید دائمی نباشد اما می‌تواند بخش زیادی از جوانی و زیبایی دوباره بازگرداند. انتخاب سبک زندگی سالم و انجام دادن مراقبت‌های پوستی می‌تواند این تأثیر را طولانی‌تر کند. اگر می‌خواهید تزریق فیلر بیشترین ماندگاری را داشته باشد، دچار عوارض آن نشوید و نتایج طبیعی بدست بیاورید حتماً بهترین برند فیلر پوستی را انتخاب کنید.

زندگی سالم

وب سایت زندگی سالم | هر آنچه برای یادگیری، سلامتی و زندگی شاد نیاز دارید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا