کرونا و اثرات منفی برای کودکان چاق

در مقایسه با آمارهای ثبت شده در یک سال قبل، کودکان در دوزتم کرونا یک وعده غذایی اضافی در روز می خورند. آنها روزانه نیم ساعت اضافی می خوابند. تقریبا پنج ساعت در روز به استفاده از صفحه نمایش موبایل، رایانه و تلویزیون اضافه شده است. به اندازه قابل توجهی مصرف گوشت قرمز، نوشیدنی های شیرین و … افزایش داده است. از طرف دیگر فعالیت بدنی بیش از دو ساعت در هفته کاهش یافته و میزان سبزیجات مصرفی نیز بدون تغییر باقی مانده است. کرونا اثرات منفی زیادی برای کودکان چاق بودجود آورده است.

 

چاقی کودکان

Myles Faith، متخصص چاقی در کودکان UB می گوید: “همه گیری COVID-19 اثرات وسیعی دارد که فراتر از عفونت ویروسی مستقیم است.” “کودکان و نوجوانانی که با چاقی مقابله می کنند در انزوا قرار می گیرند که باعث بوجود آمدن محیط نامساعدی برای حفظ رفتارهای سالم در زندگی ایجاد می کنند.”

“شناخت این اثرات وسیع جانبی منفی از کرونا برای جلوگیری از کاهش ارزش تلاش های کنترل وزن سخت در بین جوانان مبتلا به وزن اضافی بسیار مهم است.”

کودکان و نوجوانان معمولا در طول تعطیلات تابستانی نسبت به سال تحصیلی از وزن بیشتری برخوردار می شوند. محیط های مدرسه ساختار و روال متفاوتی در هنگام وعده های غذایی، فعالیت بدنی و خواب دارند. (سه عامل مهم زندگی درگیر در خطر چاقی.)

 

محققان ۴۱ کودک و نوجوان مبتلا به چاقی را در بازه کرونا مورد بررسی قرار دادند. اطلاعات مربوط به شیوه زندگی در مورد رژیم، فعالیت و خواب سه هفته در تعطیلی اجباری جمع آوری شد و با داده های مربوط به کودکان جمع آوری شده در سال ۲۰۱۹ مقایسه شد.

نتایج نشان داد که این تغییرات منفی در رفتار، کودکان دارای چاقی در برنامه های کنترل وزن خود در حالی که در خانه هستند نسبت به زمانی که در مدرسه خود مشغول کار هستند، در برنامه های کنترل وزن، بدتر شده اند.


مقاله مرتبط:ورزش در خانه، با ۸ حرکت ورزشی خوش اندام بمانید


 

“بسته به مدت زمان قرنطبنه، وزن اضافی بدست آمده به راحتی قابل برگشت نیست و در صورت عدم برقراری مجدد رفتارهای سالم، ممکن است در دوران بزرگسالی به چاقی منجر شود.”

نیاز به ایجاد و ارزیابی برنامه های پزشکی از راه دور وجود دارد که خانواده ها را ترغیب کند تا گزینه های زندگی سالم را در دوران قرنطینه نگه دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا