خولنجان شیرین:بهترین گیاه ضد سرطان

خولنجان شیرین
گیاه خولنجان شبیه زنجفیل است و کمی همانند زردچوبه عمل میکند.اما تحقیقات نشان داده اند که ضد سرطان است و سلامت مغز را حفظ میکند.این گیاه در قسمت های مختلفی از اسیا رشد میکند و در اشپزی تایلندی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. گیاه خولنجان برای سلامت بدن بسیار مفید است و تاثیرات قابل توجهی بر روی هشت نوع سرطان مختلف دارد.علاوه بر این این گیاه التهاب بدن را کاهش میدهد. خولنجان گیاهی علفی چند ساله به ارتفاع ۳ متر و از تیره زنجبیلیان است.دارای ساقه های زیرزمینی ضخیم و ساقه های هوایی فراوان میباشد.ریشه گیاه خولنجان غده ای به رنگ قرمز مایل به سیاه و معطر و دارای طعمی تند است و به ان “قسط تلخ” نیز میگویند که دارای ارزش غذایی زیادی است و ظاهری شبیه زنجفیل دارد.گونه ای دیگر از گیاه خولنجان دارای ریشه زیر زمینی به رنگ زرد روشن است که به ان “قسط شیرین” گفته میشود و دارای طعمی گزنده و معطر و پوستی نازک تر است.

عامل بالقوه بنیادین ضد سرطان
قابل توجه ترین خاصیت سلامت گیاه خولنجان بنا بر تحقیقات علمی صورت گرفته توانایی ان برای جلوگیری از شمار بسیاری از سرطان ها و تومور ها است.در اینجا تاثیر این گیاه را بر انواع سرطان یکی یکی مورد بررسی قرار میدهیم:
۱_سرطان معده
مطالعه صورت گرفته در سال ۲۰۱۴ نشان داد که شیره گرفته شده از گیاه خولنجان به طور چشمگیری تعداد زیادی از سلول های سرطان معده را در ازمایشگاه پس از ۴۸ ساعت از بین میبرد.
۲_سرطان خون
سلول های سرطان خون حاد که از مغز استخوان شروع میشود در معرض شیره استخراج شده از گیاه خولنجان قرار گرفتند تا درمان طبیعی سرطان یافت شود.
محققان دریافتند که این شیره میتواند درمانی بالقوه برای این نوع از خون سرطان باشد. با این وجود تحقیقات بیشتری باید برای بررسی تاثیرات شیره این گیاه بر روی سلول ها صورت بگیرد.
۳_سرطان پوست
محققان دانشگاهی در تایوان تاثیر سه ترکیب از ریشه خولنجان را بر روی سلول های سرطان پوست مورد بررسی قرار داده اند. هر سه ترکیب تاثیر “ضد باکتری” داشتند به این معنا که منابع از رشد سلول های سرطانی جدید شدند.
۴_سرطان پانکراس
تحقیق منتشر شده در سال ۲۰۱۷ چندین ترکیب از این گیاه را و تاثیر انها را بر سلول های سرطان پانکراس در ازمایشگاه مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که این ترکیبات مانع از رشد سلول های سرطانی جدید میشوند.
۵_سرطان روده بزرگ
اولین باری که گیاه خولنجان برای درمان سلول های سرطان روده بزرگ در انسان مورد بررسی قرار گرفت (در سال ۲۰۱۳).دانشمندان دریافتند که این گیاه باعث مرگ سلولی در دو نوع سلولی سرطان کولون ( روده بزرگ) میگردد.
۶_سرطان سینه
محققان در سال ۲۰۱۴ دریافتند که گیاه خولنجان با ایجاد مرگ سلولی در سلول های سرطان سیاه میتواند به درمان این سرطان کمک کند.
۷_سرطان مجرای صفراوی
این نوع سرطان کمیاب در مجاری صفرا شکل میگیرد.مجرا صفرا لوله باریکی است که صفرا را از کبد و کیسه صفرا به روده کوچک میرساند. گیاه خولنجان بر درمان این سرطان تاثیر چشمگیری دارد.

با حمایت از صفحه زندگی سالم
از زندگی و سلامتی خود حمایت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا