درمان مبتلایان به تورم راه های تنفسی (برونشیت)

hlife.5 300x300 - درمان مبتلایان به تورم راه های تنفسی (برونشیت)

اگر مبتلا به سرفه که توام با چرک باشد هستید، ممکن است مبتلا به تورم مجاری برونشیت باشید که سبب (وز وز) هنگام تنفس، ناراحتی نفس کشیدن، درد قفسه سینه و خستگی می گردد. ممکن است این نشانه ها همراه با تب و لرز و احتمالا مخاط بینی باشد.

این بیماری در هر سنی اتفاق می افتد. ولی در کودکان ۵ ساله بیماری سخت و ناراحت کننده تر است. در بزرگسالان قرار گرفتن در معرض گاز های سمی و دود سیگار عامل ابتلا می باشد. علت این بیماری نه تنها میکروب ها، بلکه عوامل دیگری مانند قارچ ها و ویروس ها نیز می باشند.

برای درمان شایسته است به پزشک مراجعه کنید. هر آنچه پزشک تجویز می کند انجام دهید. در ضمن از غذاهایی که پیشنهاد می شود استفاده نمائید.

اغلب برای بیماران مبتلا به برونشیت مواد شیمایی و یا دارو تجویز می کنند. لیکن بیشتر غذاها مانند میوه جات، تمشک، توت فرنگی، سیر و پیاز و آویشن، گواوا، فلفل های تند، زنجبیل، خردل، ترب و نعنا، شاهی موادی می کنند که درمانگر برونشیت می باشند.

۱-سیر و پیاز:

garlic and onions 300x134 - درمان مبتلایان به تورم راه های تنفسی (برونشیت)

درباره این مواد گفته می شده برای بهبودی تورم برونش ها سیر مقام اول را دارد. سیر دارای خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی می باشد. هنگامی که انسان سیر یا پیاز می خورد موادی شیمایی از آن به شش ها می رود و از تورم ریه ها جلوگیری می کند و به سبب این مواد شیمایی است که پس از خوردن سیر یا پیاز تنفس بوی نامطلوب می دهد و برای رفع بو، جویدن کرفس پیشنهاد می شود.

۲-گواوا:

hlife.4 300x230 - درمان مبتلایان به تورم راه های تنفسی (برونشیت)

  • میوه ای است که در کشور کوبا کشت می شود و پر از ویتامین C است و این ویتامین C نشان داده در بسیاری از بیماری های دستگاه تنفسی، آسم، آلرژِی و عفونت های ریوی مفید و موثر است. با خوردن نیمی از این میوه، ۱۶۵ میلی گرم ویتامین C عاید بدن می گردد. اگر مبتلا به بیماری ریوی هستید و اگر از این میوه در دسترس بود، روزی یک دانه از آن میوه تا بهبودی کامل میل بفرمائید که بسیار مفید و موثر است.

۳-آویشن:

hlife.3 300x210 - درمان مبتلایان به تورم راه های تنفسی (برونشیت)

  • این گیاه سبب تقویت دستگاه ایمنی، از بین برنده ی میکروب ها و محو کننده ی ترشحات مجاری تنفسی می شود. سفارش شده که آن را به صورت محلول و یا چای بنوشیند. آویشن دارای تعداد زیادی مواد شیمیایی است که کمک به بهبودی عفونت های ریوی می کند.

۴-غلات سبوس دار:

hlife.2 300x184 - درمان مبتلایان به تورم راه های تنفسی (برونشیت)

  • پودرهای گندم و جو که در هنگام ناشتائی صرف می شود کمک به بهبود تورم برونش ها می کند. زیرا دارای مقادیر زیادی منیزیوم هستند. کسانی که کمبود منیزیوم دارند گرفتار به بیماری های ریوی و برونشیت می شوند. یک فنجان از این غلات حدودا دارای ۱۸۶ میلی گرم منیزیوم است. برخی از پزشکان روزی ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم را برای پیشگیری از برونشیت تجویز می کنند. برنج های قهوه ای رنگ نیز دارای مقادیری منیزیوم می باشند. یک استکان برنج پخته دارای ۸۶ میلی گرم منیزیوم است. مواد دیگری که منیزیوم دارند عبارتند از: بادام، گردو، اسفناج و بامیه.

۵-فلفل تند، زنجبیل و ترب سیاه و خردل:

hlife.1 300x159 - درمان مبتلایان به تورم راه های تنفسی (برونشیت)

  • بعضی پزشکان برای بیماران مبتلا به بیماری ریوی از این مواد تجویز می کنند و بیماران نتایج مطلوبی هم بدست آورده اند. خوردن بعضی غذاهای تند سبب گشاد شدن رگ ها و کاهش بیماری های ریوی می گردد.

۶-نعناع:

fotolia peppermint 300x225 - درمان مبتلایان به تورم راه های تنفسی (برونشیت)

  • پزشکان آلمانی این گیاه را در بسیاری از بیماری ها تجویز می کنند. به طور مثال برای آلرژی، تورم گلو، تورم حنجره لارنژیت (بیماری که تارهای صوتی را هدف قرار داده و از حالت عادی خارج می کند.) و تورم برونش ها و مجاری تنفسی. نوشیدن چای نعناع، شیرینی جات محتوی نعناع و آدامس های مخصوص نعناع، کمک به جلوگیری از سرما خوردگی و بیماری های ریوی می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا