فشار خون بالا در کودکان

آیا کودکان می توانند فشار خون بالایی داشته باشند؟

در حالی که اکثر گفتگوها در مورد فشار خون بالا (HBP یا فشار خون بالا) در بزرگسالان وجود دارد ، کودکان در هر سنی ، از بدو تولد تا نوجوان ، می توانند فشار خون بالایی داشته باشند. دقیقاً مانند فشار خون بالا در بزرگسالان ، اغلب علائمی وجود ندارد و تشخیص و درمان زود هنگام در پیشگیری از خطرات احتمالی بعدی مهم است.

high bp child doc - فشار خون بالا در کودکان

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که همه کودکان سالانه اندازه گیری فشار خون را انجام دهند تا امکان تشخیص زودهنگام و مداخله فراهم شود.

تعیین فشار خون سالم در کودکان

اگر ازمایشات انجام شه نشان دهنده فشار خون غیر طبیعی در کودک باشد پزشک بر اساس ۳ عامل، راهکار و درمان مناسب را اتخاذ میکند:

  • جنسیت
  • سن
  • قد

خطر فشار خون ئر کودکان

فشار خون بالا در کودکان می تواند از چندین عامل خطرساز ناشی شود یا می تواند فشار خون ثانویه باشد ، و این ناشی از وضعیت کلی سلامتی است

فشار خون ثانویه در کودکان ناشی از برخی بیماری ها و نیز مصرف برخی داروها میتواند باشد.

2771 Headerpictures WatchBP Validation Children 720x244 - فشار خون بالا در کودکان

عوامل ارثی یا مرتبط با شیوه زندگی نیز میتوانند در ایجاد این بیماری و عوارض ناشی از ان نقش داشته باشند. پزشکان عوامل مختلفی را در بروز این بیماری موثر میدانند، از جمله:

  • سابقه خانوادگی
  • اضافه وزن یا چاقی
  • نژاد

وزن زیاد در نوجوانان و کودکان و نیز افرادی که بلوغ جنسی سریعتری دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون قرار میگیرند و ممکن است تا ۳۰ سالگی شریان های ضخیم و بیماری های ناشی از فشار خون در انها بیشتر شود . سیاه پوستان از نژاد های در معرض خطر فشار خون هستند.

درمان فشار خون بالا در کودکان

فشار خون و بیماری های مرتبط با ان تحت تاثیر شرایط زندگی فردی و اجتماعی است.در کودکان و نوجوانان نیز با تغیر رژیم غذایی و مدیریت وزن و نیز تحرک بیشتر میتوان فشار خون را کنترل کرد.استفاده از دارو در موارد شدید در روند درمان قرار میگیرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا