جراحی سنگ کلیه به روش لیزر یا آندوسکوپیک در تهران + معرفی بهترین جراح 

جراحی سنگ کلیه به روش لیزر یا آندوسکوپیک در تهران یا شهرستان بعنوان بهترین درمان سنگ کلیه است که توسط فوق تخصص اورولوژی انجام می شود.

اصولا در هنگام سنگ کلیه و مجاری ادراری بیمار به دنبال بهترین دکتر برای درمان سنگ کلیه در تهران یا شهرستان است که بتواند به یک درمان قطعی برسد.

در این مقاله از دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص اورولوژی و جراح کلیه که سابقه ای بیش از ۱۵ سال در عمل های موفق سنگ کلیه دارند، خواستیم تا ما را همراهی کنند.

جراحی آندوسکوپیک سنگ کلیه از طریق مجرای ادرار چگونه انجام می شود؟

جراحی سنگ کلیه به روش لیزر برای سنگ هایی که در قسمت میانی یا نیمه پایینی حالب باشد، بهترین درمان سنگ کلیه است و می توان آن را برای بیشتر افراد انجام داد.

جراحی آندوسکوپیک سنگ کلیه، ممکن است عوارض عمل جراحی انجام سنگ کلیه را هم نشان دهد که اگر پزشک معالج یک اورولوژیست ماهر باشد، می تواند عوارض را به صفر برساند.

طبق توصیه انجمن اورولوژی امریکا (AUA) روش سنگ شکن درون اندامی یا‏(TUL) ، روش درمانی ارجح در مورد سنگ های قسمت میانی و تحتانی حالب است.

دکتر فرشاد نامداری که سابقه ای درخشان و بیش از ۱۵ سال در زمینه جراحی سنگ کلیه به روش لیزر در تهران را دارند، مراحل عمل را به صورت زیر بیان می کنند:

0e5cf4d9 2b39 4b5e beca 54428008dd12 720x450 - جراحی سنگ کلیه به روش لیزر یا آندوسکوپیک در تهران + معرفی بهترین جراح 

مراحل انجام جراحی سنگ کلیه به روش لیزر یا آندوسکوپیک در تهران یا شهرستان

  1. بنا به تشخیص پزشک بیمار بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی دریافت می کند.
  2. جراح وسیله ای به نام یورتروسکوپ (یک اسکوپ نازک و انعطاف پذیر) را از مجرای ادرار بیمار وارد حالب می کند.
  3. سپس توسط یورترسکوپ وسیله ای مخصوص وارد مجرا می شود و با لیزر یا پنوماتیک، سنگ خرد می شود.
  4. با نظر اورولوژیست، یا سنگ ها همان موقع با بسکت خارج می شوند یا در صورت تنگی، یک عدد سوند داخل حالب قرار می گیرد تا سنگ ها خارج شوند.
  5. اگر در جراحی سنگ کلیه به روش لیزر سوند در حالب قرار بگیرد، پس از ۲ الی ۴ هفته سوند به صوت سرپایی خارج می شود.

انجام جراحی آندوسکوپیک سنگ کلیه از طریق مجرای ادرار درصد موفقیت بالای ۹۵ درصد دارد و در این موفقیت، مهارت اورولوژیست خیلی مهم است.

جراحی سنگ کلیه به روش لیزر چه زمانی انجام می شود؟

دکتر فرشاد نامداری با تجربه جراحی موفق بیش از یکهزار جراحی سنگ کلیه به روش لیزر در شرایط زیر این روش را بهترین درمان سنگ کلیه می دانند:

  1. تورم کلیه یا افزایش کراتینین خون که باعث انسداد و احتمال آسیب به کلیه شود.
  2. شدت علائمی چون درد کلیه، ادرار خونی، عفونت، تهوع و استفراغ
  3. اگر سنگ های کوچک دفع نشوند.
  4. سنگهای بالای ۶ تا ۸ میلیمتر و سنگ هایی که در قسمت های ابتدایی حالب قرار دارند.
  5. ابتلای بیمار به بیماری مزمن مانند فشار خون یا دیابت که نمی توانند داروهای خود را قطع کنند.
  6. بیمار مبتلا به نارسایی کلیه در اثر انسداد یک یا دو طرفه
  7. وجود انسداد در افراد تک کلیه
  8. سنگهای بزرگ‌ باقیمانده داخل حالب پس از سنگ‌ شکن برون اندامی (ESWL) و یا  PCNL
  9. زنان باردار
382beb76 be00 4145 8e99 bb0d04141719 720x511 - جراحی سنگ کلیه به روش لیزر یا آندوسکوپیک در تهران + معرفی بهترین جراح 

مزایای روش جراحی سنگ کلیه به روش لیزر یا آندوسکوپیک در تهران و شهرستان

ویژگی خاصی که جراحی سنگ کلیه به روش لیزر نسبت به روش های دیگر سنگ شکنی و جراحی کلیه دارد، این است که بیمار قطعات درشت سنگ را دفع نمی کند.

اورولوژیست در روش جراحی آندوسکوپیک سنگ کلیه از طریق مجرای ادرار توسط لیزر سنگ‌ را به قطعات بسیار کوچک می شکند تا به راحتی و بدون تحمل درد تنها با ادرار، خارج شوند.

در جراحی سنگ کلیه به روش لیزر نیاز به قطع داروهای ضد انعقادی چون وارفارین و داروهای بیماری های زمینه ای چون دیابت نیست.

در سنگ شکنی درون، برش یا سوراخی روی بدن و کلیه، ایجاد نمی شود که به همین دلیل دوران نقاهت کوتاه می شود و بیمار زودتر به زندگی عادی برمی گردد.

عوارض انجام عمل جراحی سنگ کلیه با روش اندوسکوپیک و لیزر

اگر اورولوژیست متبحر باشد، درصد ابتلا به عوارض انجام عمل جراحی سنگ کلیه با روش های اندوسکوپیک و لیزر به صفر نزدیک می شود؛ عوارضی چون:

  • عوارض جراحی مانند خون ریزی در حین عمل
  • عفونت کلیه بیمار پس از جراحی سنگ کلیه به روش لیزر
  • آسیب کلیه هنگام خارج کردن تکه‌های سنگ
  • فشار خون بالا یا نارسایی کلیه

دکتر فرشاد نامداری و تیم تخصصی ایشان در مورد جراحی سنگ کلیه به روش لیزر یا آندوسکوپیک در تهران تا کنون هیچ عارضه ای را در سابقه درمانی خود نداشته اند.

abdc44c0 76dc 4ca5 a7e6 545730caea9a 720x452 - جراحی سنگ کلیه به روش لیزر یا آندوسکوپیک در تهران + معرفی بهترین جراح 

بهترین دکتر برای درمان سنگ کلیه در تهران یا شهرستان کیست؟

بهترین دکتر برای درمان سنگ کلیه در تهران و شهرستان باید یکسری ویژگی های عمومی و تخصصی را دارا باشد که ما بعضی از ویژگی های مهم را در زیر بررسی می کنیم:

داشتن سابقه موفق کاری و مجوزهای لازماولین شرط برای انتخاب بهترین دکتر برای درمان سنگ کلیه در تهران یا شهرستان این است که پزشک مورد نظر ما دارای سابقه درمانی و مجوز رسمی باشد.
هزینه مناسبهزینه جراحی سنگ کلیه با توجه به نوع عمل و نوع و تعداد سنگ، متفاوت است اما قیمت مشخصی دارد که پزشک طبق همان تعرفه عمل می کند.
تجهیزات به روزاستفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته برای تشخیص اندازه و نوع سنگ کلیه و درمان نقش مهمی در موفقیت جراحی دارد.

خصوصیات تخصصی بهترین دکتر برای درمان سنگ کلیه در تهران

برای انجام جراحی هایی چون جراحی سنگ کلیه به روش لیزر یا آندوسکوپیک در تهران یا شهرستان، فقط اخلاق حرفه ای و تجهیزات مهم نیست بلکه دانش و آگاهی پزشک هم بسیار حائز اهمیت است.

پویا بودنکسب مهارت های روز جهانی، آشنایی با تجهیزات کارآمد، کسب تجربه های علمی و عملی همراه با پیشرفت علم
آشنایی کامل با روش های درمانیدر درمان سنگ کلیه اورولوژیست باید به همه روش های درمانی مانند جراحی آندوسکوپیک سنگ کلیه از طریق مجرای ادرار آشنا باشد تا با توجه به شرایط بیمار و نوع و محل سنگ، بهترین درمان را انتخاب کند.
درخواست صحیح استفاده از تجهیزات تشخیصیاستفاده صحیح پزشک از تجهیزات جدید در تشخیص بیماری مانند ام ار آی، پت اسکن، پت سی تی اسکن و…
ورود در عرصه پژوهشیک متخصص متبحر زمانی می تواند علم خود را به روز نماید که در عرصه تحقیقات و پژوهش هم حضور فعال داشته باشد.

سخن پایانی

جراحی سنگ کلیه به روش لیزر از روش های جراحی بسیار پیشرفته و مدرن با کمترین عوارض است و می تواند بهترین درمان سنگ کلیه باشد اگر توسط اورولوژیست متبحر انحام شود.

برای بیمارانی که سنگ سازی مکرر دارند خصوصا در کودکان این روش بسار سودمند است، زیرا اگر قرار باشد از سنین پایین و جوانی به طور مکرر روش های دیگر را انجام دهند، عملکرد کلیه به مرور زمان کاهش پیدا می کند.

دکتر فرشاد نامداری را می توان یکی از بهترین فوق تخصص ها برای درمان سنگ کلیه در تهران دانست که سابقه ای درخشان در زمینه جراحی آندوسکوپیک سنگ کلیه از طریق مجرای ادرار دارند.

جهت آشنایی بیشتر با دکتر فرشاد نامداری به آدرس سایت ایسان به نشانی drfarshafnamdari.ir مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا