درمان ناباروری مردان به روشی صد درصد طبیعی

متاسفانه موضوع ناباروری، روز به روز در تمام جوامع و در بین زوج‌ها در حال پیشرفت و افزایش است. در این بین هم طبق آمارها، ناباروری در مردان آمار بسیار بالاتری نسبت به موضوع ناباروری در زنان دارد.
این مشکل نه تنها بر سلامت جسمی بلکه بر وضعیت روانی افراد نیز تأثیرگذار است و باعث بهتر شدن کیفیت زندگی زوجین هم می‌شود. به همین دلیل است که درمان ناباروری مردان از موضوعات مهم و حساسی است که پیگیری سریع‌تر آن، تاثیر بسیار عمیقی بر زندگی زوج‌ها خواهد داشت.
با توجه به اهمیت این موضوع، ما قصد داریم تا در این مطلب، روش‌های درمان اسپرم ضعیف و ناباروری در مردان را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

علل ناباروری در مردان 

ناباروری در مردان می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد که هر کدام به نحوی بر توانایی مرد در بارور کردن همسرش تأثیر می‌گذارند.

این عوامل را می‌توان به چند دسته اصلی تقسیم کرد:

مشکلات تولید اسپرم 

یکی از رایج‌ترین علل ناباروری در مردان، کمبود تعداد اسپرم است؛ در واقع، برای اینکه بارداری به‌طور طبیعی رخ دهد، باید تعداد مشخصی اسپرم سالم و فعال موجود باشد.
اگر تعداد اسپرم آقایان در حدود ۱۰ الی ۱۵ میلیون اسپرم (و کمتر) باشد، یعنی فرد با مشکل کمبود اسپرم مواجه است. در حالی که وجود بیش از ۲۰ میلیون اسپرم در آقایان، تعداد مناسبی محسوب می‌‌شود.

شما می‌توانید با انجام یک آزمایش ساده، از تعداد اسپرم‌های خود اطلاع پیدا کنید. هر چند که باید توجه داشته باشید که تعداد اسپرم‌ها، تنها عامل مهم و تاثیر گذار بر موضوع باروری در مردان نیست.

32487d2a c388 4d50 b02f f335eed579cd 720x405 - درمان ناباروری مردان به روشی صد درصد طبیعی

عواملی مانند کیفیت و توانایی حرکت اسپرم هم از موضوعات مهم دیگری است که نقشی بسیار اساسی در این زمینه ایفا می‌کند. برای مثال، اسپرم‌های با شکل غیرطبیعی یا آسیب‌دیده نمی‌توانند به‌درستی با تخمک ترکیب شوند. یا به عنوان مثالی دیگر، توانایی حرکت اسپرم برای رسیدن به تخمک ضروری است. زیرا اسپرم‌های با تحرک کم یا نامناسب نمی‌توانند به تخمک برسند و آن را بارور کنند.

مشکلات هورمونی 

اختلالات هورمونی یکی دیگر از علل ناباروری در مردان است؛ هورمون‌های مانند تستوسترون نقش مهمی در تولید و بلوغ اسپرم‌ها دارند. هرگونه عدم تعادل در این هورمون‌ها می‌تواند منجر به کاهش تولید اسپرم یا کیفیت آن شود. اختلالات در عملکرد غده هیپوفیز که کنترل کننده هورمون‌های جنسی است هم می‌تواند باعث کاهش تولید اسپرم شود.

عوامل محیطی و سبک زندگی 

آلودگی‌ها و مواد شیمیایی نیز یکی دیگر از علل ناباروری در مردان است؛ برای مثال، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مانند فلزات سنگین و آلاینده‌های صنعتی می‌تواند به اسپرم آسیب برساند.

فراموش نکنید که سیگار کشیدن و مصرف الکل هم به‌طور مستقیم بر کیفیت و کمیت اسپرم‌ها تاثیر منفی دارند. به همین دلیل است که یکی از اولین توصیه‌های پزشکان ناباروری به زوجین، ترک هر گونه سیگار و دخانیات است.در شرایط فعلی، استرس مزمن و فشار روانی هم می‌تواند هورمون‌های جنسی را تحت تأثیر قرار داده و تولید اسپرم را مختل کند.

ابتلا به انواع بیماری‌ها  

ابتلا به بعضی از بیماری‌ها هم می‌تواند در ناباروری مردان تاثیرگذار باشد. برای مثال، یکی از این بیماری‌ها که اتفاقا در بین مردان بسیار شایع است، واریکوسل است.

واریکوسل که به گشاد شدن واریسی رگ‌های وریدی اطراف بیضه‌ها گفته می‌شود، می‌تواند باعث افزایش دما و کاهش تولید اسپرم شود. در نتیجه، مرد با وجود مشکل در اسپرم، توانایی باروری خود را از دست خواهد داد.

همچنین در بعضی از بیماری‌ها نیز سیستم ایمنی بدن مردان به اشتباه به اسپرم‌ها حمله کرده و آنها را نابود می‌کند. یا در برخی دیگر از موارد، دیابت کنترل نشده نیز می‌تواند به آسیب‌های عصبی و عروقی منجر شده و عملکرد جنسی را در مردان مختل کند.

فراموش نکنید که شناخت علت ناباروری، بخش زیادی از مسیر درمان را برای شما تسهیل خواهد کرد. پس برای تشخیص دقیق این مشکل، حتما به یک پزشک با تجربه و حاذق مراجعه نمایید.

روش‌های طبیعی برای درمان ناباروری

2750ad35 80ee 44cb 9ac1 3bdb8bcb66b5 720x405 - درمان ناباروری مردان به روشی صد درصد طبیعی

چه بهتر که پیش از پرداختن به روش‌های شیمیایی و پر از عوارض، برای درمان ناباروری به سراغ روش‌های طبیعی برویم. روش‌هایی که ایمن‌تر هستند و از طرفی احتمال افزایش شانس باروری را افزایش می‌دهند. از تغییرات در سبک زندگی و استفاده از گیاهان دارویی گرفته تا بهبود تغذیه، ورزش و استفاده از مکمل‌های طبیعی مانند ژل رویال.

تغذیه سالم 

مصرف میوه‌ها و سبزیجاتِ غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، مانند توت‌ها، گوجه‌فرنگی و سبزیجات برگ سبز می‌تواند به درمان ناباروری در مردان کمک کند. چرا که این سبزیجات معمولا غنی از ویتامین‌هایی مانند c، eو روی هستند و می‌توانند به بهبود وضعیت باروری مردان کمک کنند.

گیاهان دارویی 

گیاهان دارویی، سال‌هاست که یکی از موثرترین روش‌های طبیعی درمان ناباروری مردان است. این گیاهان به دلیل خواص دارویی خود، می‌توانند به بهبود کیفیت و تعداد اسپرم‌ها کمک کنند و عملکرد باروری را افزایش دهند. در زیر به برخی از گیاهان دارویی معروف که برای درمان ناباروری مردان استفاده می‌شوند، اشاره می‌کنیم:

  • جینسینگ: جینسینگ سال‌هاست که به عنوان یک گیاه با خواص دارویی برای درمان ناباروری شناخته شده است.
  • سیر: به دلیل خواص آنتی‌بیوتیکی و آنتی‌اکسیدانی قوی خود، یکی از بهترین گیاهان دارویی برای بهبود وضعیت باروری در مردان است.
  • زنجبیل: زنجبیل هم به دلیل خواص تقویتی و ضدالتهابی خود، یکی از گیاهان موثر در بهبود وضعیت باروری مردان است و می‌تواند به بهبود تحرک و کیفیت اسپرم کمک کند.

ورزش و فعالیت بدنی 

f96b967e 3c92 4c5e bc06 ccd2d76fad30 720x405 - درمان ناباروری مردان به روشی صد درصد طبیعی

ورزش منظم می‌تواند به بهبود تعادل هورمونی و افزایش تولید اسپرم کمک کند. ورزش‌های هوازی مانند دویدن، شنا و دوچرخه‌سواری از جمله ورزش‌هایی هستند که می‌تواند به درمان و حل این مشکل کمک کند.

ورزش کردن به صورت مداوم باعث کنترل استرس و بهبود وضعیت روانی می‌شود. در کنار ورزش کردن بهتر است مردان سبک زندگی سالم‌تری را انتخاب کنند. علاوه بر این، ترک عادت‌های ناپسندی مانند مصرف سیگار و الکل هم می‌تواند یکی از بهترین راهکارها برای درمان ناباروری در آقایان باشد.

استفاده از ژل رویال برای درمان ناباروری در مردان 

ژل رویال، یکی از مواد بسیار مفید و مغذی موجود در طبیعت است که سال‌هاست بخاطر خواص بسیار زیادی که برای درمان ناباروری دارد، در بین متخصصان طب سنتی، طب مدرن و مردم شناخته شده است.

این ماده مغذی که توسط زنبورهای عسل تولید می‌شود، به عنوان غذای ملکه زنبورها مصرف می‌شود. یعنی صرفا ملکه زنبورها مجاز به مصرف ژل رویالِ موجود در کندو است. همین موضوع، یکی از نشانه‌های خواص ژل رویال و اهمیت زیاد آن برای زنبورها است.

ژل رویال با دارا بودن مقادیر زیادی از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی، می‌تواند کیفیت اسپرم را بهتر کند و قدرت باروری آن را افزایش دهد. یعنی اگر مرتبا از ژل رویال برای افزایش قدرت باروری خود استفاده کنید، با بهبود قابل توجهی در شکل، سرعت و میزان اسپرم‌های خود مواجه خواهید شد.

همچنین، ژل رویال دارای ترکیباتی است که می‌تواند به تنظیم هورمون‌های جنسی مردانه کمک کند. این تنظیم هورمونی می‌تواند باعث تولید بیشتر اسپرم و بلوغ آن‌ها شود.

جمع‌بندی
بدون شک، روش‌های طبیعی برای درمان ناباروری مردان انتخاب مناسب‌تری هستند. چرا که عوارض آن‌ها نسبت به روش‌های شیمیایی بسیار کمتر است. متداول‌ترینِ این روش‌ها شامل داشتن تغذیه سالم، مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی و استفاده از گیاهان دارویی می‌شود.
همچنین مصرف منظم ژل رویال می‌تواند کیفیت اسپرم در آقایان را بهتر کند. به همین دلیل توصیه می‌شود آقایانی که با این مشکل روبه‌رو هستند، از مصرف این ماده طبیعی غافل نشوند. 

بخش تبلیغات

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زندگی سالم در تهیه‌ تمامی مقالات منتشر شده با این کانت (کاربر بخش تبلیغات) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا