مواد غذایی که برای تسکین علائم بیماری آسم تجویز می گردد.

-بیماری آسم (تنگی نفس)

images 1 3 - مواد غذایی که برای تسکین علائم بیماری آسم تجویز می گردد.

-میلیون ها نفر مبتلا به بیماری تنگی نفس یا اسم هستند. آنان با سرفه های مزمن و تنگی و کوتاهی نفس با صدای ویژه (وزوز) زندگانی می کنند.

-علت این بیماری تورم مخاط مجاری تنفسی است که سبب غلظت ترشحات مخاط می گردد و تنفس را مشکل می سازد. یعنی ورود و خروج هوا را به داخل شش ها سخت می کند و حساسیت انسان را بیشتر می کند.

-عوامل دیگری مانند عفونت های مجاری تنفسی، استرس و آسپرین بیماری آسم را سخت تر می کند.

-کمی و نرسیدن اکسیژن به درون شش ها سبب مرگ تعدادی از مبتلایان می گردد. عموم فکر می کنند که بیماری آسم ویژه کودکان است لیکن امروزه ۱۰ درصد بالغین مبتلا به بیماری آسم هستند.

-آمار نشان داده که بانوان بیش تر از مردان مبتلا به بیماری آسم می گردند. این اختلاف شاید به سبب تنگی راه های تنفسی بانوان و شاید به سبب هورمون های زنانه باشد. زیرا بانوانی که در دوران یائسگی از هورمون استفاده می کنند، بیشتر در معرض بیماری آسم قرار می گیرند.

-اگر چه بیماری آسم بیماری بسیار سخت و کشنده ای است. ولی می توان از بروز آن با رعایت بعضی نکات بهداشتی جلوگیری نمود. مانند: ترک سیگار، جلوگیری و پرهیز از تنفس هوای سرد، دوری از گرد و غبار و از همه مهم تر تغییر در برنامه غذایی.

 

۱-میوه جات ترش و شیرین:

iStock 000036788012 Large 300x152 - مواد غذایی که برای تسکین علائم بیماری آسم تجویز می گردد.

-پرتغال، توت فرنگی و میوه جاتی که دارای ویتامین C زیاد هستند. این میوه جات سبب متوقف شدن هیستامین می گردند. ماده شیمیایی که در بدن است و سبب وزوز، آبریزش چشم و آبریزش بینی می گردد. بعلاوه طالبی، گریپ فروت، سیب زمینی، و گوجه فرنگی نیز بسیار موثرند.

 

۲-قهوه و چای و سایر منابع کافئین دار:

9606 43t2867 300x201 - مواد غذایی که برای تسکین علائم بیماری آسم تجویز می گردد.

-موادی که در قهوه وجود دارند، سبب رهایی از علائم بیماری آسم می گردد. این مواد باعث گشادی شش ها و باز شدن آنان می گردد و حتی بهتر از داروهای تجویزی است.

 

 

۳-پیاز، سیر و تره:

garlic and onions 300x134 - مواد غذایی که برای تسکین علائم بیماری آسم تجویز می گردد.

-این غذاها از گروه خانواده آلیوم می باشند که خاصیت ضد تورمی و ضد بیماری آسم را دارند و زمان های گذشته برای درمان آسم معمول بوده است.

 

۴-سعی کنید غذاهای کم چربی در دوران بیمارب آسم بخورید! زیرا جلوگیری از اضافه وزن و چاقی می کند که برای کنترل آسم مهم است.

 

۵-ماهی:

greek salmon salad with lemon basil dressing 1200 300x300 - مواد غذایی که برای تسکین علائم بیماری آسم تجویز می گردد.

-خوردن ماهی سبب تخفیف  در نشانه های آسم می گردد. به ویژه ماهی های آب سرد که حاوی امگا۳ هستند و باعث کاهش تورم می گردند و راه تنفس را باز نگه می دارند.

 

۶-غلات، موز، سیب زمینی و سایر مانبع ویتامین B6:

images 2 1 - مواد غذایی که برای تسکین علائم بیماری آسم تجویز می گردد.

-کمبود ویتامین B6 سبب تورم و بروز علائم آسم می شود.

-خوردن موز یا یک سیب زمینی و سینه مرغ که حاوی ویتامین B6 می باشند از نشانه های آسم جلوگیری می کند.

-در آزمایشاتی که بر روی زنان انجام گرفت، نشان داد کسانی که ویتامین E مصرف می کردند کمتر به بیماری آسم گرفتار می شدند و آزمایشات نشان داد ویتامین E که از سبزیجات عاید بدن می گردد به مراتب موثرتر از ویتامین E مصنوعی است.

-سبزیجات مانند اسفناج مملو از ویتامین E است. مبتلایان به بیماری آسم بهتر است به هر طریقی که دوست دارند از اسفناج استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا