زندگی سالم > سلامتی > آموزشی > راه های ساده تقویت حافظه
سایز نوشته:
رنگ نوشته:

داشتن حافظه قوی نشان دهنده یک مغز سالم است.راه های مختلف وجود دارند که میتوانند به منظور بهبود عملکرد ذهنی از جمع حافظه انجام شوند:

۱_افزایش خواب و ورزش
مطالعات نشان میدهد که مغز توانایی سازگاری و تغییر دارد چنین توانایی هایی را میتوان تحت کنترل دراورد تا قدرت و ظرفیت مغز را حتی در پیری بهبود بخشید.مهمترین چیزی که باید به ان تاکیید کرد سبک زندگی خوب است که شامل ورزش و خواب به میزان کافی است.

۲_ورزش ذهن و بدن
با انجام تمرینات فیزیکی توانایی مغز برای پردازش و به یاداوری اطلاعات افزایش می یابد.هنگاهی که فردی ورزش میکند اکسیژن بیشتری به مغز فرستاده میشود و خطر ابتلا به اختلالاتی که منجر به از دست دادن حافظه و همچنین بیماری های قلبی_عروقی و دیابت میشود کاهش میابد.

۳_خواب کافی
در صورتی که خواب کافی نداشته باشید مغزتان قادر نخواهد بود با ظرفیت کامل عمل کند. هنگامی که مغز به اندازه کافی استراحت نکند بر تفکر و توانایی های حل مسئله و خلاقیت اثر میگذارد. تقویت حافظه در طی عمیق ترین مراحل خواب رخ میدهد.

۴_صرف زمان بیشتر برای تفریح و سرگرمی و دوستان
بسیاری از افراد در این باورند که افزایش یا تقویت حافظه بیشتر با فعالیت های جدی همچون حل کردن جدول یا یازی شطرنج صورت میگیرد.
با این وجود مطالعات نشان داده اند که پرداختن به تفریحات سالم و سرگرمی ها عملکرد مغز را بهبود میبخشند.

۵_داشتن روابط سالم
تعامل با دیگران بهترین روش تمرین مغز و حافظه است.

۶_خنده
شاید شنیده باشید که خنده بهترین دارو است. این برای مغز نیز صحت دارد. خنده نواحی مختلفی را درگیر میکند که علاوه بر عملکرد مغز بسیار مفید میباشند.

۷_پرهیز از استرس
استرس یکی از بدترین دشمنان مغز است. استرس سلول های مغز و قسمت های که خاطرات جدید ثبت میشوند و خاطرات قدیمی بازیابی میشوند از بین خواهد برد.


برچسب ها:
, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *