طریقه مصرف قرص سیپروهپتادین برای چاقی

افزایش و کاهش وزن در دنیای مدرن امروزه یکی از مسائل مهم و دغدغه‌های اصلی است. راهکارهای بسیاری برای رسیدن به وزن متعادل وجود دارد. یکی از روش‌هایی مورد توجه در حال حاضر استفاده از مکمل‌های دارویی در کنار تغییر سبک زندگی و سبک غذایی است.

قرص سیپروهپتادین یکی از مکمل‌های شناخته شده در افزایش وزن است که توسط پزشکان و متخصصان تغذیه تجویز می‌شود. اما قرص سیپروهپتادین برای چیست؟ چه عوارضی دارد؟ طریقه مصرف قرص سیپروهپتادین برای چاقی چگونه است؟ آیا تداخلات دارویی دارد؟ آیا برای کودکان نیز قابل استفاده است؟ در این مقاله می‌خواهیم سؤالات متداول شما در رابطه با قرص سیپروهپتادین را پاسخ دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

قرص سیپروهپتادین چیست؟ نوعی آنتی هیستامین و مکملی برای چاقی!

قرص سیپروهپتادین یا سیپراکتین نوعی آنتی هیستامین است که اغلب برای درمان حساسیت و برخی آلرژی‌ها، تسکین سردردهای میگرنی، درمان افسردگی و نوعی آرام بخش استفاه می‌شود. از دیگر کاربردهای مهم قرص سیپروهپتادین می‌توان به افزایش وزن و چاقی اشاره کرد.

قرص سیپروهپتادین توسط متخصصان به‌عنوان مکمل چاقی و برای افزایش وزن تجویز می‌شود. البته مصرف خودسرانه قرص سیپروهپتادین به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. چراکه مصرف بیش از حد یا نادرست آن می‌تواند تعادل وزن بدن را کاملاً به هم ریخته و حتی باعث چاقی بیش از حد شود.

قرص سیپروهپتادین روی مکانیسم بدن چگونه عمل می‌کند؟

داروی سیپروهپتادین در معده جذب شده و پس از ۲۴ ساعت از طریق کلیه‌ها دفع می‌شود. سیپروهپتادین از آنتی هیستامین‌های نسل اول کلاس پیپریدین است. اثرات آنتی هیستامین قرص در رقابت با سروتونین آزاده شده از مغز بر روی بدون اعمال می‌شود. تضاد سروتونین با مرکز اشتهای هیپوتالاموس عاملی برای اثر سیپروهپتادین در تحریک اشتها و افزایش وزن در بدن است.

نحوه مصرف قرص سیپروهپتادین برای چاقی؛ طبق تجویز پزشک عمل کنید!

ba56a3b2 dd85 4fc9 b42e 87d4b24c6de7 - طریقه مصرف قرص سیپروهپتادین برای چاقی

نحوه مصرف داروی سیپروهپتادین بر اساس نوع بیماری، سن، وضعیت عمومی سلامت بدن و جنسیت متفاوت است. طریق مصرف قرص سیپروهپتادین و دوز دارو برای چاقی در کودکان و بزرگسالان حتما باید طبق دستورات پزشک باشد. چراکه شرایط جسمانی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. اما در حالت کلی معمولاً مصرف ۲ تا ۳ بار در روز برای افراد تجویز می‌شود.

 قرص سیپروهپتادین اغلب قبل از غذا تجویز شده و حتما باید قرص را با آب فراوان میل کنید. در زمان مصرف شربت سیپروهپتادین برای کودکان، حتما مقدار دوز دارو را با پزشک خود هماهنگ کنید. از یک قاشق ثابت برای مصرف شربت استفاده نمایید تا در هر بار مصرف، میزان دوز ثابتی از دارو را دریافت کنید. به یاد داشته باشید که تنها پزشک و متخصص تغذیه شما می‌تواند مقدار دوز و تعداد دفعات مصرف دارو را کم یا اضافه کند.

سیپروهپتادین چند روزه چاق میکنه؟ تأثیر قرص برای هر فرد متفاوت است!

افزایش وزن تحت تأثیر عواملی مانند ژنتیک، نوع و میزان فعالیت‌های روزمره، شرایط عمومی سلامت بدن، سن، جنسیت و سبک زندگی است. بر این اساس طول دوره چاقی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. اما در حالت کلی پس از ۱۵ روز مصرف صحیح قرص سیپروهپتادین، تغییراتی در میزان اشتها و افزایش وزن در افراد دیده می‌شود. در اغلب موارد برای افزایش وزن به صورت محسوس نیاز است که ۱ تا ۴ ماه دارو طبق نظر پزشک مصرف شود.

عوارض جانبی قرص سیپروهپتادین برای چاقی در طولانی مدت

baeabded e9c9 4249 b918 9169cacc9625 - طریقه مصرف قرص سیپروهپتادین برای چاقی

هر دارویی عوارض جانبی خاص خود را دارد. برخی از عوارض در ابتدای مصرف قرص سیپروهپتادین دیده شده و برخی نیز در مصرف طولانی مدت خود را نشان می‌دهد. از شایع‌ترین عوارض جانبی قرص سیپروهپتادین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خستگی و بی حالی
  • خواب آلودگی
  • عدم هماهنگی اندام‌ها یا لرزش بدن
  • بروز کهیر بر روی بدن
  • اختلال بینایی
  • تحریک پذیری عصبی
  • کم خونی
  • یبوست
  • خشکی دهان، بینی و گلو
  • فشار خون
  • شنیدن صدای وزوز در گوش
  • تپش قلب
  • حساسیت به نور
  • افزایش وزن

در صورت بروز هر کدام از علائم ذکر شده لازم است که با پزشک خود مشورت و راهنمایی لازم را دریافت کنید. از مصرف دارو در زمان رانندگی یا فعالیت‌هایی که نیاز به دقت و توجه کامل دارد، پرهیز کنید؛ چراکه قرص سیپروهپتادین باعث خواب آلودگی می‌شود. همچنین از قطع یکباره دارو در طول درمان خودداری کنید. در صورت نیاز، با پزشک خود درباره عوارض قطع قرص سیپروهپتادین مشورت کنید.

آیا قرص سیپروهپتادین برای کودکان توصیه می‌شود؟

مصرف قرص سیپروهپتادین برای کودکان زیر دو سال ممنوعیت داشته و برای کودکان بالای دو سال نیز تجویز نمی‌شود. اما گاهی اوقات، پزشک داروی سیپروهپتادین را در موارد خاص برای کودک نیز تجویز می‌کند. در اینگونه موارد حتما طریقه مصرف قرص سیپروهپتادین برای چاقی یا درمان آلرژی را طبق دستورات پزشک معالج انجام دهید. 

عوارض قرص سیپروهپتادین برای معده؛ قرص را با آب فراوان یا همراه با غذا بخورید!

قرص سیپروهپتادین برای چاقی توسط معده جذب می‌شود. مصرف انواع داروها اغلب برای معده مضر بوده و عوارض جانبی خاص خود را دارد. توصیه می شود همراه با قرص سیپروهپتادین مقدار زیادی آب بنوشید. همچنین در صورت بروز درد یا ناراحتی معده، حتما پزشک خود را در جریان گذاشته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

تداخلات دارویی قرص سیپروهپتادین برای چاقی؛ با پزشک خود مشورت کنید!

تداخل دارویی به معنای واکنش شیمیایی داروی تجویز شده با داروهای مصرفی دیگر یا برخی غذاها است. در صورت تداخل ممکن است اثر داروی مدنظر کم یا زیاد شود. داروهایی که با قرص سیپروهپتادین تداخل دارند شامل موارد زیر است:

  • داروهای خواب آور
  • داروهای ضد اضطراب و افسردگی
  • داروهای شل کننده عضلانی
  • سایر آنتی هیستامین‌ها
  • و داروهای ضد سرفه یا مسکن

اگر داروی خاصی را مصرف یا به برخی از مواد غذایی حساسیت دارید، حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.

بهترین راه برای چاقی کدام است؟ مشاوره تخصصی را از کارشناسان مجموعه فیت کلاب دریافت کنید!

در همین راستا برای دریافت مشاوره لازم در زمینه کاهش یا افزایش صحیح وزن، می‌توانید از طریق شماره تماس ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۹۵ با متخصصان مجموعه فیت کلاب ارتباط بگیرید. فیت کلاب یکی از مجموعه‌های فعال حوزه سلامت است. برنامه غذایی و ورزشی در مجموعه فیت کلاب بر اساس شرایط جسمانی و سبک زندگی شما توسط متخصصان تنظیم می‌شود. در طول دوره رسیدن به وزن متعادل نیز تیم کارشناسی فیت کلاب شما را همراهی می‌کند تا در صورت نیاز به مشاوره، در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانید راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. همراه با فیت کلاب مسیر رسیدن به تعادل وزنی را به بهترین شیوه طی کنید!

سؤالات متداول

قرص سیپروهپتادین برای چاقی صورت خوبه؟

داروهای مکمل چاقی اغلب افزایش کلی بدن را ایجاد می‌کنند و در این حالت صورت هم چاق شده و تغییر می‌کند. بر این اساس به صورت اختصاصی قرص سیپروهپتادین برای چاقی صورت تجویز نمی‌شود.

روزی چند تا قرص سیپروهپتادین بخورم؟

تعداد قرص های مصرفی سیپروهپتادین برای هر فرد بر اساس شرایط جسمانی و سبک زندگی متفاوت است. بهتر است طبق دستور پزشک برای مصرف قرص سیپروهپتادین در طول روز اقدام کنید.

آیا قرص سیپروهپتادین برای همه قابل استفاده است؟

قرص سیپروهپتادین برای همه مناسب نیست. بهتر است که با یک متخصص مشورت کنید تا سابقه پزشکی، داروهای فعلی و هرگونه شرایط زمینه‌ای بدن شما ارزیابی شود.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زندگی سالم در تهیه‌ این محتوا نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

زندگی سالم

وب سایت زندگی سالم | هر آنچه برای یادگیری، سلامتی و زندگی شاد نیاز دارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا