سرماخوردگی و آنفولانزا

از قدیم پی به این نکته برده اند که خوردن بعضی غذاها کمک بزرگی برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا است. بیشتر پزشکان براین باورند که سوپ جوجه و مرغ در تمام دنیا بهترین درمان برای این بیماریست با خوردن سوپ مرغ انسان احساس بهتری و بهبودی می کند.

 

hlife.2 3 300x225 - سرماخوردگی و آنفولانزا

 

مطالعات تازه نشان داده که این سوپ سبب بهبودی راه های تنفس با کم کردن تورمات می گردد خوردن سوپ مرغ به سلامتی بسیار کمک می کند.

بعضی از غذاها سبب تقویت دستگاه ایمنی بدن می گردد که در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا مقاومت می نماید. مطالعات دراین باره نشان داده غذا مداوای بسیار موثر بعضی بیماری هاست به ویژه سبب بهبودی سریع و سلامت زیستن می گردد.

علت و سبب این بیماری بیش از ۳۰۰ نوع ویروس است که میلیونها انسان را مبتلا می سازند که بسیاری از آنان احتیاج به بستری شدن در بیمارستان را دارند و تعدادی از آنان می میرند.

علائم این بیماری ها یک تا دوهفته ادامه دارد. نشانه های اول عطسه کردن، ناراحتی گلو و آبریزش بینی، سرفه، سردرد است.

سرماخوردگی ممکن است منجر به تورم ریه ها و مجاری تنفسی، عفونت گوش، سینوس ها و تب و درد ماهیچه ها شود. داروهای مسکن سرفه اثری ندارد. این داروها ممکن است کمی علائم را تخفیف دهند. لیکن در طول مدت بیماری تاثیری ندارند و هیچ داروی کشنده ی میکروب ها بر ویروس های سرماخوردگی اثری ندارد.

برای پیشگیری، تزریق واکسن سرماخوردگی پیشنهاد شده که نسبتا موثر بوده است.

 

غذاهای شفا بخش سرماخوردگی و آنفولانزا

 

۱-قارچ:

 

hlife.3 3 300x158 - سرماخوردگی و آنفولانزا

 

مواد غذایی که سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی می باشند و خواص دارویی بسیاری دارند. این خواص شامل ازدیاد قدرت دستگاه ایمنی بدن برای دفع عفونت ها و سبب ازدیاد انرژی می گردد. اگر دوست دارید تعدادی از قارچ را به غذای روزانه اضافه کنید.

 

۲-فلفل سیاه تند:

 

hlife.4 3 300x300 - سرماخوردگی و آنفولانزا

 

که همیشه در هنگام درست کردن سوپ مرغ به آن اضافه می کنید.

 

۳-گردو و غذاهای دریایی:

 

hlife.8 300x141 - سرماخوردگی و آنفولانزا

 

ماهی ها دارای ماده ای به نام سلینیوم هستند که یک ماده معدنی است و سبب تقویت سیستم ایمنی می شود.

 

۴-مایعات:

 

hlife.6 1 300x155 - سرماخوردگی و آنفولانزا

 

پزشکان به بیماران در دوران این بیماری سفارش می کنند هرچه می توانید مایعات بنوشید. زیرا سبب می شود دستگاه ایمنی بهتر کار کند و مخاط ها را بیرون می کند و آب های از دست رفته به سبب تب را جبران می نماید.

 

۵-عسل:

 

شاخص 300x140 - سرماخوردگی و آنفولانزا

 

سازمان بهداشت جهانی براین باور است و ثابت کرده که عسل و خوردن عسل بهترین دارو برای سرماخوردگی و آنفولانزا است، عسل دارای مواد ضد اکسیدانی و ضد میکروبی و ویروسی است که ویروس های سرماخوردگی را از بین می برد.

 

۶-تمشک:

 

hlife.7 300x192 - سرماخوردگی و آنفولانزا

این گروه دارای مواد ضد ویروس سرماخوردگی هستند و دارای فلاونوئید هستند که سیستم دستگاه ایمنی را تقویت و ویروس ها را از میان برمی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا