درمان شوره ی سر

شوره ی سر یک بیماری پوستی  است که براثر آن معمولا سلول های مرده پوست بدن بخصوص سر جدا می شوند و می افتند.

 

hlfe.3 300x209 - درمان شوره ی سر

 

در بعضی افراد تعداد آنان به اندازه ای زیاد است که گاهی روی لباس ها ریخته و دیده می شود و توام با خارش زیاد است. بیشتر در سنین ده سالگی آغاز می گردد و به تدریج در مدت طول عمر کم وبیش ادامه دارد. این بیماری پوستی در هنگام تابستان و ماه های گرم کمتر است.

شوره سر ممکن است به دلیل حساسیت به مواد مصرفی برای موی سر و یا پسوریازیس باشد. متخصصان پوست فکر می کنند که عامل دیگر قارچی به نام مالاسزیا است که چربی را دوست می دارد. بنابراین اگر سر چرب باشد انسان شانس بیشتری برای گرفتار شدن دارد.

 

غذاهای شفا دهنده ی شوره سر:

 

۱-عسل:

 

عسل تصویر 300x200 - درمان شوره ی سر

 

تجربه نشان داده که عسل خارش را متوقف می کند و در مدت یک هفته شوره سر را بهبود می بخشد. مقداری عسل را با آب محلول می کنند و به مدت ۴ هفته یک روز در میان، روی سر می مالند. هر دفعه ۳ ساعت روی سر می ماند و بعد با آب ولرم سر را می شویند.

 

۲-جو:

 

 

hlife.6 300x200 - درمان شوره ی سر

 

پژوهشگران گزارش داده اند که کمبود روی (زینک) ممکن است سبب شوره ی سر گردد. بنابراین خوردن غذاهایی که زینک دارند تاثیر در بهبودی این بیماری می کند. خوردن نان جو ولوبیاها بسیار موثرند.

 

۳-روغن زیتون:

 

 

hlife.1 3 300x243 - درمان شوره ی سر

 

این روغن ممکن است پوسته های سر را شل نماید. روغن زیتون را کمی گرم کنید که نسوزاند. سر را با آن چرب کنید و ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس آن را با آب بشوئید و شانه کنید. این کار را هفته ای دو مرتبه ادامه دهید. ۳ الی ۴ هفته آزمایش کنید اگر بهبودی حاصل نشد به پزشک مراجعه کنید.

 

۴-ماهی سالمون:

 

 

hlife.2 4 300x225 - درمان شوره ی سر

 

تجربه نشان داده که کمبود ویتامین های B12 و B6 سبب شوره سر می شود. خوردن این ماهی که مملو از این ویتامین هاست کمبود ویتامین ها را تامین می کند و سبب بهبودی شوره سر می گردد.

 

۵-ماست:

 

 

hlife.4 1 300x200 - درمان شوره ی سر

 

مقداری ماست روی سر بمالید. ابتدا خارش را کم می کند سپس شوره سر را درمان می کند. ماست را به مدت ۲۰ دقیقه بر سر بگذارید و سپس با آب گرم بشوئید.

 

۶-آب لیموترش و نمک:

 

 

hlife.3 4 300x209 - درمان شوره ی سر

مقداری آب لیموی ترش و نمک بر سر بمالید و پس از یک ساعت سر را بشویید. این رویه را ادامه دهید تا نتایج مطلوب حاصل گردد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا