ارتباط ظاهر با سلامت بدن

جسمی که می تواند نشان دهنده مشکلی پنهان در زیر پوست بدنتان باشد.

 

تورم پاها:

 

hlife. 300x153 - ارتباط ظاهر با سلامت بدن

 

کفش هایتان برایتان تنگ می شود؟ خیلی مشکلات مثل رگ به رگ شدن، آسیب دیدگی و عفونت ممکن است باعث باد کردن پاها و قوزک پا شود. بارداری، چاقی و برخی داروها نیز موجب احتباس آب در اندام های تحتانی بدن شوند.

برخی بیماری ها نیز همین طور هستند. خیلی از آنهایی که به نارسایی قلبی مبتلا هستند نیز بخاطر عملکرد ضعیف قلب در پمپاژ خون دچار احتباس آب می شوند. ورم کردن ران ها، پاها و قوزک پا یکی از نشانه های متداول این مشکل است.

 

خستگی چشم ها:

 

hlife.8 300x189 - ارتباط ظاهر با سلامت بدن

 

ورم کردن و سیاه شدن زیر چشم معمولا یکی از متداول ترین نشانه های کم خوابی است اما اگر به اندازه ی کافی می خوابید و با این حال این مشکل را دارید، بد نیست نگاهی به رژیم غذاییتان بندازید.

ورم کردن و پف کردن چشم با ایجاد آب در پوست نازک و شل زیر پلک پایین چشم ایجاد می شود. خیلی چیزها از آلرژی گرفته تا گریه می تواند موجب جمع شدن آب و مایعات در آن ناحیه شود. اما یکی از اصلی ترین متهمان این مشکل خوردن نمک زیاد است. غذاهای پر سدیم احتباس آب را در طول بدن زیاد کرده و ناحیه حساس زیر چشم نیز از این قضیه مستثنی نیست.

 

خشکی پوست:

هر کسی هر از گاه دچار خشکی پوست می شود. این مشکل معمولا مساله ای جزئی است که در هوای زمستانی یا دوش های آب داغ ایجاد می شود اما در برخی موارد می تواند نشانه ی کم آبی بدن یا مشکلات جدی سلامتی باشد. مثلا کم کاری تیروئید و دیابت هر دو،  و  همچنین کمبود برخی مواد مغذی که در اثر رژیم غذایی ضعیف یا اختلالات غذایی ایجاد می شود، می توانند رطوبت را از پوست شما بگیرند.

 

موی بدن:

رشد موها در جاهایی از بدن که دوست ندارید باعث آزار است اما می تواند نشانه یک مشکل جدی تر هم باشد. سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یکی از دلایل افزایش رشد مو در زنان می تواند موجب ناباروری و قاعدگی نامنظم یا فقدان قاعدگی شود. بیش از ۷۰ درصد از زنان مبتلا به این بیماری دچار رشد بیش از اندازه مو هستند که معمولا روی سینه، صورت، شکم، کمر، دست ها و پاها نمودار شود.

 

ریزش مو:

 

hlife.9 300x200 - ارتباط ظاهر با سلامت بدن

 

بارداری، استرس، بیماری ها، داروها و تغییرات هورمونی همه با ریزش مو در ارتباط هستند به ویژه در میان خانم ها، خشک و نازک شدن مو می تواند نشانه ی کم فعال یا بیش فعال بودن غده ی تیروئید باشد. یک آزمایش خون ساده می تواند مشخص کند که بدنتان به میزان کافی هورمون تیروئید تولید می کند یا خیر.

 

ترک خوردگی لب ها:

 

hlife.0 300x140 - ارتباط ظاهر با سلامت بدن

 

لب های شما حرف های زیادی در مورد سلامتی شما دارد. خشکی و ترک خوردگی بیش از اندازه لب ها می تواند واکنش به دارو، یک خطر شغلی یا علامت یک آلرژی، عفونت یا مشکل دیگر باشد. ترک خوردگی در گوش های لب می تواند نشانه سندروم شوگرون باشد که یک اختلال مخصوص سیستم ایمنی بدن است. شوگرون موجب خشکی چشم ها و دهان و همچنین درد مفصلی و خشکی پوست می شود.

 

لکه های تیره روی پوست:

 

hlife. 300x143 - ارتباط ظاهر با سلامت بدن

 

یک تکه تیرگی روی پشت گردن شاید خیلی مساله جدی به نظر نرسد اما در واقعیت بیماری است که در آن پوست تیره تر و ضخیم تر می شود. افرادی که دچار مقاومت انسولین، دیابت، بیماری چاقی و در موارد نادر سرطان هستند دچار این لکه های تیره می شوند. این لکه ها با اینکه نمی تواند نشانه قطعی دیابت باشد اما باعث خواهد شد آزمایشات بیشتری انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا