چیز کیک شکلات و کشمش

 

مواد لازم:

 

آرد۷۵ گرم
پودر کاکائو۴۵ گرم
آرد سمولینا۷۵ گرم
شکر۵۰ گرم
کره نرم۱۱۵ گرم
مواد لازم میانی 
پنیر خامه ای۲۲۵ گرم
ماست۱۲۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
شکر۷۵ گرم
پوست لیموی رنده شده۱ قاشق چای خوری
شکلات چیپسی۴۵ گرم
کشمش۷۵ گرم
مواد لازم رویه 
شکلات۷۵ گرم
عسل۲ قاشق سوپ خوری
کره۴۰ گرم

 

طرز تهیه:

فر را با حرارت ۱۵۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. آرد و پودر کاکائو را در ظرفی الک کنید، سمولینا و شکر را نیز به داخل آن بریزید. کره نرم را به آن اضافه کرده و به خوبی داخل مولد خشک مالش دهید تا به صورت خمیر نسبتا سفتی درآید. خمیر آماده را کف قالب ۲۲ سانتی متری پهن کرده پرس کنید. تمام سطح خمیر را چنگال و به مدت ۱۵ دقیقه در فر بپزید. قالب را از فر خارج کرده همچنان روشن نگه دارید.

پنیر خامه ای، ماست، تخم مرغ زده شده و شکر را داخل ظرف همزن ریخته خوب مخلوط کنید. پوست لیمو را نیز اضافه کنید. در نهایت کشمش و شکلات چیپسی را داخل مواد ریخته و بعد از مخلوط شدن روی لایه بیسکویتی پهن کرده و به مدت ۳۵ دقیقه در فر بپزید بعد از پخت از فر خارج کرده داخل قالب خنک کنید. سپس مواد رویه را روی چیز کیک پهن کرده و در یخچال قرار دهید تا کاملا فرم بگیرد. نهایتا چیز کیک آماده را از قالب جدا کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید.

 

طرز تهیه رویه:

شکلات و عسل را به همراه کره در ظرفی ریخته روی حرارت غیر مستقیم  (بخارآب) قراردهید تا به آرامی حرارت ببیند. گاه گاهی مواد را هم بزنید تا شکلات و کره ذوب شده و کاملا یکدست شود. رویه برای مصرف آماده است.

 

نکته:

پخت بیش از حد معمول باعث ایجاد ترک در سطح کیک می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا