زندگی سالم > درمان و پیشگیری > ۸ نکته کوتاه اما ضروری!
سایز نوشته:
رنگ نوشته:

۱-تخم مرغ سالم، دارای پوسته محکم و عاری از هرگونه لک می باشد.

تخم مرغ

اگر متوجه شدید که یک سوراخ یا خراش حتی کوچک بر روی تخم مرغ وجود دارد بهتر است که آن را خریداری نکرده و نخورید.

 

۲-دیابت نوع دو می تواند بر عملکرد جنسی خانم ها تاثیر بگذارد.

با آسیب رسیدن به عروق خونی می تواند به خون رسانی به واژن را تحت تاثیر قرار دهد. این آسیب باعث کاهش لذت جنسی در خانم ها می شود.

 

۳-زنجبیل به جذب مواد مغذی کمک می کند.

زنجبیل

همچنین در صورتی که قبل از غذا آن را بخورید به افزایش اشتها کمک می کند.

 

۴-برای خوابیدن، پاهای خود را خارج از ملافه قرار دهید تا سریع تر به خواب روید.

این کار باعث خنک شدن و تعادل حرارت بدن شما شده و موجب میشه سریع تر بخوابید.

 

۵-توت فرنگی دارای ویتامین C و منگنز است.

توت فرنگی

منگنز داریکال های آزاد را کاهش و به استحکام استخوان ها بخصوص خانم های در معرض پوکی استخوان کمک می کند و به عملکرد بهتر غده تیروئید هم کمک می کند.

 

۶-به جای چیپس مضر و چرب، خودتان در خانه چیپس کدوی سالم درست کنید.

چیپس کدو

کدو را حلقه نازک کنید نمک و آویشن بزنید. در ماکرویو بگذارید تا خشک و شکل چیپس شود. با کچاب یا خردل سرو کنید.

 

۷-برای تسکین درد و ناراحتی ناشی از گرفتگی صدا سرکه سیب مصرف کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب دارای خاصیت ضد میکروبی است که به درمان عفونت و التهاب حنجره که یکی از دلایل اصلی گرفتگی صداست کمک می کند.

 

۸-لطفا کم تحرکی و خطرات ناشی از کم تحرکی را جدی بگیرید.

یک تحرک نه چندان سخت مانند ۲۰ دقیقه پیاده روی تند در روز می تواند خطر مرگ زودرس برای افراد کم تحرک را کاهش دهد.

منبع:
مجله ی پزشکی زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *