فواید مصرف گل سرخ

دمنوش گل سرخ، بسیار معطر و دارای خواص متفاوتی است. این گیاه مقوی و شاداب کننده، آرام کننده و ضد افسردگی و همچنین تقویت کننده جنسی است. گل سرخ مظهر زیبایی و محبت است و بیشتر به خاطر زیبایی و عطرش کاشته می شود تا خواص دارویی، ساقه ی جوانش دارای خارهای زیر فراوانی است، ولی ترکیبات گل سرخ: این گیاه معطر دارای قند، تانن، اسید گالیک، اسانس، مواد پکتینی و ماده ی رنگی است.

کاسبرگ رز وحشی یکی از منابع سرشار ویتامین C در قلمرو گیاهان شناخته می شود. کاسبرگ رز همچنین غنی از ویتامین های A ،B و K است. در گذشته از کاسبرگ رز شربتی تهیه می شد که در زمان جنگ جیره بندی می گردید و برای افزایش مقاومت بدن کودکان در برابر عفونت ها و درمان سرماخوردگی معمولی به آنها خورانده می شد.

hlife.3 3 300x199 - فواید مصرف گل سرخ

۱-گل سرخ تقویت کننده و تقویت کننده تپش شدید قلب است. چکیده یا عصاره ی گل سرخ به عنوان آرام بخش قلب و مفرح اعصاب شناخته شده و در شربت ها و غذاها کاربرد دارد. براساس تحقیقات انجام شده روغن گل سرخ ضد افسردگی و شادی آور است.

 

۲-رز موجب افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها شده و ریه ها را تقویت می کند از این رو برای افرادی که بدنی ضعیف دارند و از مصونیت کمی برخوردارند مفید است. چای گلبرگ رز عوارض و نشانه های سرماخوردگی، آنفولانزا، زکام و گرفتگی های برونشی را از بدن دور می کند.

 

۳-عسل آمیخته با گل سرخ از دیر باز به عنوان داروی آنژین به کار می رفته است.

 

۴-فرآورده های گل سرخ مانند گلاب و روغن آن نیز دارای خواص درمانی و دارویی است.

hlife.2 5 300x208 - فواید مصرف گل سرخ

 

۵-گلاب گل سرخ نشاط آور است، قلب و اعصاب را تقویت کرده و بوی بد دهان را رفع می کند، همچنین با خوردن گلاب، دردهای عضلانی و سردرد ها بر طرف می شود.

 

۶-همچنین از این گیاه یا روغن آن برای جلوگیری از سفید شدن موی سر، تقویت مو، ماسک زیبایی و تقویت بینایی استفاده می کنند.

 

۷-گلاب استخراج شده از رز، پاک کننده ایده آل برای پوست است. پاک کردن پوست با گلاب چین های ظریف و سطحی پوست را باز می کند و التهاب و سرخی آن را از میان می برد ضمن اینکه در درمان آکنه و دانه های سر سیاه روی پوست مفید است. گلاب، بازسازی سلول های پوست را تسریع و خستگی و سرخی پلک ها را بر طرف می کند.

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا