ترشحات زیاد در زنان

 

ترشحات زنانه به طور کلی امری طبیعی است که در دوران مختلف کم و زیاد می شود اما گاهی این ترشحات با زیاد شدن نشان هشداری به همراه دارند که بایستی جدی گرفته شود.

 

hlife.1 8 300x204 - ترشحات زیاد در زنان

 

مایعی که از غدد داخل واژن و دهانه ی رحم خارج می شود در واقع باکتری ها و سلول های مرده را به بیرون دفع می کند. این مساله مسلما نقش بسزایی در پاکیزگی واژن و جلوگیری از بروز عفونت دارد. در اغلب موارد وضعیت ترشح واژن کاملا نرمال است مقدار این ترشحات در زنان مختلف متفاوت است و بعلاوه رنگ آن نیز می تواند از حالت شفاف تا سفید شیری متغیر باشد و این بسته به زمان دفع در چرخه ی قاعدگی است.

همچنین ممکن است تغییراتی در مقدار و بوی ترشحات مشاهده شود برای مثال در هنگام تخمک گذاری، شیر دهی و برانگیختگی جنسی مقدار ترشحات بیشتر خواهد شد. همچنین در هنگام حاملگی یا در صورت عدم رعایت بهداشت شخصی بویی متفاوت احساس خواهد شد.

 

hlife.2 7 300x181 - ترشحات زیاد در زنان

 

دلایل وعلل ترشحات زیاد واژن زنان:

هرگونه تغییر در مقدار نرمال باکتری موجود در واژن می تواند بو، رنگ، و ترکیبات ترشحات را تحت تاثیر قرار دهد. موارد بر هم زننده دوز یا همان مقدار باکتری عبارتند از از:

۱-استفاهد از آنتی بیوتیک یا استروئید ها.

۲– عفونت های باکتریایی مهبل که اغلب در زنان باردار یا زنانی که چند شریک جنسی دارند دیده می شود.

۳-مصرف قرص ضد بارداری.

۴ سرطان رحم.

۵– کلامدیا یا سوزاک که نوعی بیماری عفونی باکتریایی جنسی است.

۶– استفاده از حمام حباب، لوسیون با صابون معطر و دوش زنانه.

۷-دیابت.

۸-عفونت لگنی بعد از عمل جراحی.

۹-بیماری التهابی لگنی.

۱۰-تریکومونیاریس (آلودگی به نوعی انگل که باعث التهاب مهبل می شود و در نتیجه آمیزش های بدون ایمنی ایجاد می شود).

۱۱-تحلیل واژن در دوران یائسگی که در این حالت دیواره ی واژن دچار خشکی می شود و کوچک می گردد.

۱۲-التهاب مهبل.

۱۳-عفونت های کپکی.

 

روش تشخیص علت ترشحات زنان توسط متخصص زنان صورت می گیرد به این صورت که ابتدا سوالاتی از بیمار جهت آشنایی با نحوه ی زندگی و بهداشت فردی پرسیده می شود سپس با توجه با علائم فرد آزمایش کشت گرفته تا عامل بیماری معین گردد. توجه فرمائید در صورت مشاهده تغییرات در بدن و یا درد در ناحیه حتما به پزشک مراجعه کنید و از خود درمانی پرهیز نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا