طرز تهیه دسر پان اسپانیا

دسر ها یکی از گزینه های حتمی ما در مهمانی ها و دورهمی های دوستانه و خانوادگیمون هست که خب وجودش سفره ما رو هم جذاب تر میکنه و هم شکیل تر. با این تفاسیر نظرتون راجع به یک دسر راحت و خوشمزه چیه؟ دسری که از ترکیب یک کرم سبک و شیرین و موز و گردو و بیسکویت باشه. دسر پان اسپانیا دسریه که همه این اجراء رو با هم داره و میتونه انتخاب ما برای دسر مهمونی هامون باشه.

مواد لازم برای تهیه پان اسپانیا

۱_بیسکوئیت بتی بور ۲ بسته
۲_آرد نول(همه کاره) ۱/۲ پیمانه
۳_نشاسته ذرت ۲ قاشق سوپ خوری
۴_خامه ۱۰۰ میلی لیتر
۵_کره ۳۰ گرم
۶_تخم مرغ ۲ عدد
۷_شکر ۱ و ۱/۲ پیمانه
۸_وانیل ۱/۴ قاشق مربا خوری
۹_شیر ۴ پیمانه
گردو و موز میزان لازم

مراحل تهیه دسر اسپانیا

برای شروع تخم مرغ را درون یک کاسه میشکنیم و بعد شکر رو کم کم بهش اضافه می کنیم.

تخم مرغ 300x226 - طرز تهیه دسر پان اسپانیا

اضافه کردن شکر به تخم مرغ ها را داریم و سپس با دور تند همزن مواد رو با هم میزنیم تا یک مخلوط به رنگ روشن دربیاد و کشدار و حجیم بشه. بعد آرد و نشاسته ذرت رو با هم مخلوط می کنیم و با یک پیمانه شیر سرد مخلوط می کنیم حالا بقیه شیر رو به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم و بعد با هم مخلوط می کنیم.

سپس مخلوط رو داخل یک قابلمه نچسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دیم. کمی که گرم شد مخلوط آرد و نشاسته ذرت و شیر رو بهش اضافه می کنیم و شروع به هم زدن می کنیم. هم زدن رو مرتب ادامه بدین و خیلی از گاز دور نشین چون مخلوطمون به سرعت ته میگیره.
سپس وانیل رو اضافه می کنیم. وانیل رو به صورت اسانس مایع هم میتونین اضافه کنین. حتی از هر اسانس مورد علاقتون هم میتونین استفاده کنین و کاملاََ سلیقه ای هست.
بعد از این مرحله کم کم کرم شروع به قوام گرفتن میکنه و غلیظ و غلیظ تر میشه.بعد از اینگه حالت کرمی مانند به خودش گرفت خامه رو بهش اضافه می کنیم.
خوب هم میزنیم تا همه مواد با هم مخلوط بشن. هم زدن رو از ته انجام بدین تا از تهنشین شدن مواد جلوگیری کنیم. حالا نوبت اضافه کردن کره است.

به هم زدن ادامه میدیم تا مواد به خوبی مخلوط بشن. تو این مرحله باید کرم ما به اندازه کافی غلیظ شده باشه. هم زدن رو تاجایی ادامه میدیم تا غلظت کرم به اندازه ماست چکیده برسه. تو این مرحله زیر شعله رو خاموش می کنیم و اجازه می دیم از حرارت بیفته. بعد از اینکه کرم کمی خنک شد، ظرف سرو دسر رو انتخاب می کنیم که دارای عمقی به اندازه حدوداً ۵ سانتیمتر باشه و بیسکویت رو یک لایه کف ظرف میچینیم.

سپس از کرم به اندازه ای روی بیسکوئیت را بپوشونه بر می دارم و روی بیسکوئیت ها رو کاملا می پوشونیم.
برای لایه بعدی من از موز و گردو استفاده کردم ولی شما با هر مغز و یا حتی تکه های شکلات یا شکلات چیپسی می تونین استفاده کنین.
و مجدداً روی لایه آخر رو بیسکوئیت می چنیم و ترتیب لایه ها رو ادامه میدیم تا ظرف پر بشه. لایه آخر رو با بیسکویت می پوشونیم و بعد باقی کرم رو داخل قیف می ریزیم و روی بیسکویت ها رو پایپ میکنیم. من این کار رو خیلی ساده انجام میدم به نحوری که سر قیف رو با قیچی می برم و بهد به صورت اشک از کرم پایپ میکنم. در انتها روی دسر پودر کاکائو الک میکنیم و همه کرم رو پوشش میدیم.

سپس ظرف رو داخل یخچال قرار میدیم و یک شب تا صبح بهش فرصت می دیم تا دسر کاملاً جا بیفته. سپس از یخچال خارج کرده و سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا