۱۰ راهکار برای زیباتر شدن لبخند

جذابیت طبیعی  خود را  با این کارها حفظ کنید

لبخند شما از اولین مواردی است که مردم هنگام دیدن شما به آن توجه می کنند.

لبخند زیبا همیشه یک شبه حاصل نمی شود ، اما روش های مختلفی  وجود دارند که می توانید با آنها لبخندتان را زیباتر کنید و به جذابیت خود بیفزایید.

در اینجا ۱۰ راهکار ساده وجود دارد که می توانید برای بهتر کردن ظاهر و سلامت دندان های خود از آنها بهره ببرید. با مجله اینترنتی زندگی سالم همراه باشید.

 

هر روز از نخ دندان استفاده کنید

نخ دندان پلاک ها و جرم های  بین دندانها را از زیر لثه ها خارج می کند ، درحالیکه شما با مسواک زدن نمی توانید به این قسمت ها دست پیدا کنید و آنها را از بین ببرید.

همچنین استفاده روزانه از نخ دندان ، می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان و لثه  های شما کمک کند.

اگر این جرم و پلاک ها در بین دندان های شما باقی بمانند , در زیر لثه ها تجمع پیدا می کنند و  می توانند باعث ایجاد  بیماری پریودنتال شوند.

این بیماری می تواند منجر به تخریب اسکلت دندان و ریزش دندان های شما شود.

woman a 300x300 - 10 راهکار برای زیباتر شدن لبخند

برای  استفاده از نخ دندان به شیوه صحیح ، نخ را محکم در اطراف انگشت خود بپیچید و در فضای بین دندان های خود قرار دهید. آن را به آرامی دو یا سه بار روی خط لثه بکشید.

اگر استفاده از نخ دندان باعث خونریزی شود ، به احتمال زیاد دلیل آن وجود مشکل در لثه های شما است و این نشان می دهد لثه هایتان از سلامت کامل برخوردار نیستند. اما اگر خونریزی لثه ها شدید نباشد و هر روز به صورت مداوم از نخ دندان استفاده کنید معمولا بعد از گذشت دو هفته خونریزی متوقف می شود.

اگر نمی توانید از نخ دندان استفاده کنید ، دستگاه  شست و شوی دهان را امتحان کنید.

این دستگاه آب و یا دهانشویه را در دهان شما اسپری می کند تا پلاک و مواد غذایی بین دندان ها و زیر لثه ها از بین برود.

 

سالانه دو بار به متخصص بهداشت یا دندانپزشک مراجعه کنید

انجام پاکسازی های معمول هر شش ماه یکبار به ارتقاء سلامت دهان و دندان و لبخند زیبا کمک می کند.

اگر  پاکسازی شما نامنظم باشد ، ممکن است به بیماری پریودنتال مبتلا شوید و این می تواند باعث تورم  و خونریزی لثه ها شود. این بیماری همچنین با به خطر افتادن سلامتی بدن در مواردی مانند خطر حمله قلبی ، سکته مغزی ، دیابت ، چاقی ، زایمان زودرس و اختلال خواب مرتبط است.

علاوه بر از بین بردن لکه و پلاک  از روی دندان های شما ،  متخصص بهداشت  همچنین شمارا از نظر شرایط سلامتی مانند فشار خون بالا و سرطان دهان ، چکاپ و غربالگری می کند.

واز آنجا که بسیاری از شرایط سلامتی ،خود را در دهان نشان می دهند ، دندانپزشک یا متخصص بهداشت می توانند شما را از مواردی آگاه کنند که باید آنها را توسط پزشک پیگیری کنید.

 

سیگار و دخانیات را ترک کنید

سیگار کشیدن باعث لکه دار شدن دندان های شما می شود.

لکه های  ناشی از دود سیگار بر روی دندان های شما  گاهی اوقات  سطحی است و اگر به موقع اقدام کنید  می توانید آن ها را از بین ببرید ، اما گاهی این لکه ها می توانند تا عمق مینای دندان نفوذ کنند و راهی برای جبران باقی نگذارند.

استعمال دخانیات همچنین به لثه های سالم آسیب می رساند و باعث می شود که حفره های زیادی در اطراف دندان شما ایجاد شود و به مرور گسترش پیدا  کند.

همین باعث می شود دندان هایتان بلند تر به نظر برسند و فضاهای سیاهی بین آنها ایجاد شود. سیگار کشیدن همچنین درمان  بیماری لثه را بسیار دشوار می کند.

 

مصرف قهوه و چای را کمتر کنید

نوشیدن قهوه و چای به عنوان یکی از عواملی  که موجب تغییر در رنگ دندان ها می شوند شناخته می شود.

این نوشیدنی ها می توانند لکه های سطحی را بر روی دندان های شما ایجاد کنند که دندانپزشک می تواند آنها را از بین ببرد. اما این نوشیدنی ها همچنین  می توانند باعث ایجاد  لکه در داخل مینای دندان شما شوند که به راحتی برطرف نمی شود ، پس از مصرف بیش از حد این نوشیدنی ها پرهیز کنید.

استفاده از نی برای نوشیدن  می تواند به کاهش لکه روی دندان شما کمک کند و  همچنین  می تواند خطر پوسیدگی دندان هایتان را نیز کمتر کند.

 

محصولات سفید کننده دندان را با دقت انتخاب کنید

بسته به نیاز شما ، انواع مختلفی از محصولات سفید کننده دندان دربازار وجود دارند.

مانند قلم سفید کننده دندان ، شوینده ها ، خمیردندان ها ، نوارهای سفید کننده دندان ، محصولات ژنی OTC ، روش های بیلیچینگ و قالب سازی دندان و سفید کردن دندان با لیزر.

درحالیکه انتخاب های بسیار زیادی برای شما وجود دارند ، هر کدام از آنها می توانند مزایای ویژه ای نسبت به یکدیگر داشته باشند که به شما برای برطرف کردن  مشکلاتی که ممکن است در قسمت های مختلف دندان هایتان وجود داشته باشد ، کمک می کنند. استفاده از خمیر دندان های سفید کننده و شستشوی دندان ها برای برطرف کردن مشکلات ناشی از  نوشیدن قهوه و چای مفید است.

استفاده از قلم های ژلی سفید کننده برای دسترسی به  نواحی های کوچک ، مانند قسمت هایی که بین دندان های به عقب رفته وجود دارند و لکه های بیشتری در آنجا جمع می شوند مناسب  هستند. استفاده از قالب های سفارشی دندان و سفید کردن دندان ها با لیزر باعث سفید شدن  حرفه ای دندان های شما می شود و چشمگیرترین نتایج را به شما ارائه می دهد.

 

از مسواک های با کیفیت استفاده کنید

مسواک های برقی باکیفیت بالینی می توانند  پلاک های بیشتری را از روی دندان هایتان از بین ببرند و نسبت به مسواک های دستی استاندارد سلامت لثه ها را بیشتر حفظ می کنند.

در حال حاضر بسیاری از این مسواک ها حالت سفید کننده دندان ها را دارند. بدنه این مسواک ها می توانند تا سال ها مورد استفاده  قرار بگیرد ، وشما می توانید سر آنها را به طور روزمره یا برای استفاده مشترک مسواک توسط تمام اعضای خانواده تعویض کنید.

اگر حاضر نیستید که خمیر را همراه با مسواک برقی استفاده کنید ، حتماً یک مسواک دستی نرم تهیه کنید. مسواک های سخت و زبر در بازار وجود دارند ، اما متخصصان دندانپزشکی با جدیت توصیه می کنند که از مسواک های نرم استفاده کنید.

مسواک سخت تر و زبر و همچنین مسواک زدن  شدید ، میتواند باعث آسیب رسیدن به لثه ها و تخریب مینای دندانتان شود.

 

آب زیادی بنوشید

آب سالم ترین نوشیدنی برای زیباتر شدن لبخندتان  و سلامتی بدن شماست.

نوشیدن مقدار آب کافی به تمیز کردن دندان ها کمک می کند و از پوسیدگی آن ها جلوگیری می کند.

آب شیر بهترین انتخاب است زیرا  فلورید موجود در آن کنترل شده ، و به مقدار مورد نیاز است. در بسیاری از اوقات آب های معدنی از منابعی  تهیه می شوند  که سطح فلورید آن مورد بررسی قرار نمی گیرد و یا اینکه کلا  فاقد این ماده هستند.

میزان کافی فلورید سلامت دندان های شما را بهبود می بخشد و از پوسیدگی آن ها جلوگیری می کند.

 

سایر شرایط سلامتی خود را بررسی کنید

شرایطی از قبیل فشار خون بالا ، دیابت ، چاقی و بروکسیز  همگی می توانند بر سلامتی و ظاهر لبخند شما تأثیر بگذارند.

زیرا وقتی  شرایط سلامتی در یک بخش از بدن به خطر می افتد، درمان های دیگر نیز دشوار می شوند.

به جای اینکه نشانه های به خطر افتادن سلامتیتان را پنهان کنید می توانید با استفاده از روش های پیشگیری ، به بهبود سلامتی خود کمک کنید.

مصرف غذاهای  مناسب و ورزش کافی می تواند ظاهر بدن ، دندان  و لثه  های شما را به طرز چشمگیری بهبود ببخشد.

 

درمان های دندان پزشکی را به موقع انجام دهید

دندان های مشکل دار که به درمان نیاز دارند هرگز  به صورت خود به خودی اصلاح نمی شوند.

اگر پوسیدگی دندان ها درمان نشود می تواند به راحتی یک حفره کوچک را به یک آبسه بزرگ دندان تبدیل کند.

در حالی که این مشکل در ابتدا می تواند با یک پر کردن ساده دندان برطرف شود ، اگر به موقع برای درمان آن اقدام نکنید  ممکن است احتیاج به درمان های پیچیده تر و پرهزینه تری مانند عصب کشی دندان نیاز پیدا کنید.

درمان به موقع  پوسیدگی دندان هایتان به این معنی است که شما به ترمیم های کوچک تر و سریع تری نیاز دارید ، همین امر به حفظ ساختار و پایداری دندانتان کمک می کند و هزینه های درمان را پایین می آورد.

در صورت عدم درمان ، پوسیدگی می تواند به دندانهای دیگر هم سرایت کند و ممکن است باعث ایجاد عفونت در بقیه بدن شما نیز بشود.


برای مطالعه بیشتر :

Dad Daughter resized 300x200 - 10 راهکار برای زیباتر شدن لبخند

این موضوع یک امر بسیار واضح است ، اما با این حال هنوز هم باید به  بسیاری از افراد  یادآوری کنند که حداقل دو بار در روز مسواک بزنند.

از آنجا که جرم و پلاک ها می توانند بر روی دندان ها بمانند و سخت شوند ، مسواک زدن مکرر کمک می کند تا دندان هایتان سفیدتر و سالم تر از دندان های افرادی که کمتر مسواک می زنند ، به نظر برسد.

این که چگونه مسواک می زنید هم مهم است. برس مسواک را با زاویه ۴۵ درجه به لثه بچسبانید و کمی فشار وارد کنید ، به آرامی مسواک را بر روی دندان های خود به سمت بالا و پایین حرکت دهید و فقط بر روی یک یا دو دندان تمرکز کنید .

این کار لثه های شما را سالم نگه می دارد و بیشترین پلاک را از روی دندان های شما پاک می کند.


برای مطالعه بیشتر :


برای یک لبخند عالی عادت های  خوب را در خودتان پرورش دهید

unnamed 300x200 - 10 راهکار برای زیباتر شدن لبخند

ممکن است مدتی طول بکشد تا نتایج  کارهایتان را ببینید و تغیرات سفید شدن دندان هایتان را مشاهده کنید ؛

اما اگرچه این تغییرات یک شبه به وجود نمی آیند ، مطمئناً به خاطر سلامتی خود و زیبایی لبخندتان ارزش وقت گذاشتن و تلاش کردن را دارند.

 


برای اطلاع از اخبار بروز در حوضه سلامت و پزشکی , صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.


 

 

محدثه کریمی

دانشجوی کارشناسی ژنتیک دانشگاه اصفهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا