همه چیز درباره ی لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یکی از بهترین و پیشرفته ترین راه ها برای از بین بردن موهای زائد می باشد. از بین بردن موهای زائد تقریبا معضلی است که هر آقا و خانمی درگیر آن می باشد. اپیلاسیون، ژیلت و یا دستگاه اپیلیدی از جمله روش هایی هستند که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می گردد. همه ی این روش ها عیب بزرگی دارند و آن موقتی بودن از بین رفتن موهای زائد است.

استفاده از ژیلت برای از بین بردن موها سبب بیشتر شدن و ضخیم شدن موهای زائد می گردد. اپیلاسیون نیز شاید در طولانی مدت باعث کمتر شدن موها شود اما هرگز موها را به طور کامل رفع نمی کند و در هر بار انجام درد زیادی دارد. لیزر موهای زائد راهکاری عالی برای خلاص شدن از دستگاه و ژیلت است. بعد از انجام چند جلسه لیزر دیگر نیازی به استفاده از هیچ وسیله ای ندارید و به راحتی بدنی صاف و بدون مو خواهید داشت.یکی از پر طرفدارترین خدمات کلینک های زیبایی لیزر پا است.

کسب اطلاعات در مورد لیزر موهای زائد اهمیت زیادی دارد که در این مطلب به آن می پردازیم.

rokharaclinic2 720x480 - همه چیز درباره ی لیزر موهای زائد

عملکرد لیزر چگونه است؟

اشعه لیزر دارای طول موج هایی است که به داخل فولیکول مو نفوذ کرده و باعث کم شدن و از بین رفتن موهای زائد می گردد. دستگاه های لیزر متفاوتی وجود دارد که هر کدام بر اساس طول موج و قدرت متفاوت هستند. این موضوع را در نظر داشته باشید که انجام یک جلسه لیزر هرگز باعث از بین رفتن کامل موها نمی گردد. حدود ۸ الی ۱۰ جلسه لازم است تا لیزر موهای زائد تاثیر دائمی داشته باشد. بهتر است حتما جلسات را به طور منظم طی نماییدنوع دستگاه نیز تاثیر زیادی در رفع کامل موهای زائد دارد. بهتر است قبل از مراجعه به کلینیک زیبایی حتما درباره ی دستگاه لیزر آن تحقیقات لازم را انجام دهید. در صورتی که دستگاه لیزر قدرت کافی را نداشته باشد بهتر است وقت و هزینه ی خود را صرف آن ننمایید. دستگاه خنک کننده لیزر نیز بسیار مهم است. خنک کننده سبب می شود تا میزان احساس درد کمتر باشد. برخی از مراکز خنک کننده قوی ندارند و همین موضوع سبب می شود تا فرد در زیادی را متحمل شود. خنک کننده های قوی از ایجاد درد زیاد جلوگیری می نمایند.

rokharaclinic3 720x405 - همه چیز درباره ی لیزر موهای زائد

چه افرادی می توانند اقدام به لیزر موهای زائد نمایند؟

افرادی که دارای بیماری های خاص پوستی هستند بهتر است از انجام این کار خودداری نمایند. وجود انواع عفونت ها و یا تبخال در بدن نیز ممکن است در حین انجام لیزر موهای زائد سبب مشکل شود. بهتر است قبل از انجام این کار حتما با یک پزشک متخصص پوست مشورت نمایید. برخی از افراد دارای پوست بسیار حساسی هستند و انجام لیزر برای آن ها سبب ایجاد مشکلات پوستی می گردد. متخصص پوست تشخیص می دهد که انجام لیزر برای شما مناسب است یا نه. این نکته را حتما در نظر بگیرید.

نوع و رنگ مو نیز در انجام لیزر موهای زائد مهم است. موهای کرکی و نازک که رنگ زرد دارند نتیجه خوبی از لیزر نخواهند گرفت. برخی از افراد به اشتباه برای این نوع موارد لیزر موهای زائد انجام می دهند و پس از گذشت چندین جلسه هنوز نتیجه مطلوب را نمی گیرند. موهای کرکی هرگز نتیجه مطلوبی از لیزر نخواهند گرفت. افرادی که دارای موهای زائد ضخیم و سیاه هستند، می توانند نتیجه بهتری را از لیزر موهای زائد بگیرند. پس در صورتی که دارای موهای زرد و نازک هستید بهتر است وقت و هزینه خود را صرف این کار نکنید.

مراقبت های قبل و بعد لیزر موهای زائد

مراقبت هایی وجود دارد که حتما باید قبل و بعد از لیزر انجام گیرد. قبل از لیزر حتما باید موهای زائد خود را شیو کنید. این کار باعث می شود تا لیزر به داخل فولیکول مو نفوذ کرده و آن را از بین ببرد. برای جلوگیری از درد می توانید از ژل های بی حسی استفاده نمایید. البته بهتر است این کار را با اطلاع متخصص انجام داده و قبل از لیزر فول بادی این موضوع را به او اطلاع دهید. چون برخی از داروها سبب سوختگی بعد از لیزر می گردند.

بعد از انجام لیزر حتما لباس گشاد و راحت بپوشید و اصلا پوست خود را در معرض خورشید قرار ندهید. بهتر است از پمادهای التیام بخش استفاده کنید. از انجام اپیلاسیون و وکس قبل از لیزر موهای زائد خودداری نمایید. زیرا برای تاثیر لیزر باید فولیکول مو وجود داشته باشد و انجام اپیلاسیون باعث از بین رفتن فولیکول می شود. استفاده از ژیلت بهترین روش برای شیو قبل از لیزر می باشد. در صورتی که در طی انجام لیزر درد زیادی را احساس کردید حتما به اپراتور اطلاع دهید تا از خنک کننده بیشتری برای این کار استفاده نماید.

rokharaclinic4 - همه چیز درباره ی لیزر موهای زائد

حتما برای انجام لیزر موهای زائد به مرکز معتبری مراجعه نمایید

انجام لیزر در صورتی که توسط دستگاه و فرد متخصص نباشد می تواند آسیب بسیاری به سلامتی شما وارد نماید. بهداشتی بودن دستگاه و محیط اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که دستگاه استانداردهای لازم را نداشته باشد، ممکن است صدمه هایی به پوست وارد گردد. برخی از دستگاه ها و محیط آلوده می تواند سبب انتقال برخی از بیماری های پوستی شود. زگیل تناسلی یکی از خطرناک ترین عارضه ها است که می تواند از محیط های آلوده به فرد منتقل شود.

بنابراین حتما قبل از انجام و اقدام برای لیزر موهای زائد حتما تحقیقات لازم را انجام دهید. اپراتور متخصص، دستگاه قدرتمند و محیط بهداشتی از جمله موارد بسیار مهم برای انجام لیزر می باشد. نتیجه گرفتن از این روش مستلزم مراجعه منظم و مرتب است. انتظار نداشته باشید که با انجام ندادن مرتب لیزر موهای زائد شما از بین رفته و کاملا رفع گردد. مراجعه منظم یکی از اصلی ترین موارد برای گرفتن نتیجه مطلوب می باشد. بهتر از قبل از مراجعه اطلاعات کافی را در این زمینه کسب نمایید.

منبع : https://www.rokharaclinic.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا