۸ علامت ساده که نشان می‌دهد، شما به روانشناس نیاز دارید

همه‌ی ما در برخی مراحل زندگی خود پریشانی، غم و اندوه را تجربه می‌کنیم. برخلاف تصورات غلط رایج، روانشناسان نه تنها با اختلالات بالینی و بیماری‌های روانی سروکار دارند، بلکه سلامت روان نیز در حیطه کاری آنهاست.

در واقع، کسانی که از مشورت با روانشناسان و مشاوران برای حل مشکلات اساسی یا درمان خود خجالت می‌کشند، فقط وضعیت را وخیم‌تر می‌کنند. افراد نباید به دلیل انگ یا ترس از “دیوانه” خوانده شدن از کمک دریافت حرفه‌ای اجتناب کنند.

مرکز مشاوره یاسان، یکی از بهترین و باسابقه‌ترین مراکز روانشناسی کشور و ارائه دهند خدمات مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری در این مقاله به نشانه‌هایی اشاره می‌کند که لازم است در صورت مشاهده آن در خود یا عزیزانتان حتماً یک روانشناس مشورت کنید:

۱. زودرنج‌ شده‌اید یا همیشه ناراحت و عصبانی هستید: اشکالی ندارد که یک بار در ماه کمی احساس افسردگی و عصبانیت کنید اما اگر عصبانی و غمگین بودن ویژگی بارز شما شده است، جای نگرانی دارد. گاهی موضوعات پنهانی وجود دارد که باعث می‌شود شما از کنترل خارج شوید. مراجعه به روانشناس به شما کمک می‌کند تا نگرانی‌های خود را بهتر درک کرده و به آنها رسیدگی کنید. اگر به دلیل افسردگی تمایلی به استفاده حضوری از خدمات روانشناسی ندارید، می‌توانید از طریق مشاوره آنلاین یاسان با یک روانشناس صحبت کنید.

7b69a649 5d3f 4824 9d5f 3bdcb94dbfb3 720x480 - 8 علامت ساده که نشان می‌دهد، شما به روانشناس نیاز دارید

همچنین خواندن مقاله چرا زود عصبانی می شویم؟ + ۹ راه برای کنترل خشم های آنی را به شما توصیه می‌کنیم.

۲. سردرد مزمن، دردهای شکمی یا مشکلات گوارشی دارید: اگر روزهای زیادی درگیر سردردهای مزمن، مشکلات گوارشی یا مریض شدن‌های مکرر هستید، باید بسیار مراقب باشید. مخصوصاً اگر این این دردها دلیل مشخصی نداشته باشند. مطمئن باشید، ذهن آشفته‌ شماست که بدنتان را درگیر می‌کند. اگر از نظر عاطفی احساس خوبی نداشته باشید، مطمئناً تأثیر منفی آن را روی بدن خود مشاهده خواهید کرد؛ چراکه ذهن و بدن به هم مرتبط هستند و از هم تاثیر می‌پذیرند. در چنین شرایطی قطعاً یک روانشناس می‌تواند کمک زیادی به رفع دردهای جسمی و روحی شما کند.

۳. اختلافات خانوادگی‌تان تمامی ندارند: باور کنید یا نه، همه ما عمیقاً تحت تأثیر اتفاقاتی که در خانواده می‌افتد، هستیم. دعواها و روابط تیره و تار اصلاً قرار نیست به تنهایی حل شوند. خانواده درمانی می‌تواند در پویایی روابط میان اعضای خانواده‌تان خیلی به شما کمک کند.

۴. عملکر کاری شما ضعیف شده است: اگر از مشکلات عاطفی رنج می‌برید، جایگاه شما در محل کار قطعاً ضربه خواهد خورد. تمرکز شما کم می‌شود و گزارش‌های کاری شما نیز کاهش می‌یابد. اساساً همه‌ اطرافیان شما از جمله همکاران و مدیران می‌توانند متوجه شوند که عملکرد شما در حال ضعیف شدن است. اگر به دلیل اشتغال، فراغت کمی دارید می‌توانید خدمات روانشناسی را از طریق مشاوره آنلاین مرکز مشاوره یاسان دریافت کنید.

195f9a2f e829 4b0a 97eb af0ea031a2cb - 8 علامت ساده که نشان می‌دهد، شما به روانشناس نیاز دارید

۵. یک ضربه‌ روحی را از سر می‌گذرانید: از دست دادن شغل، از دست دادن یک دوست صمیمی، طلاق یا مرگ یک عزیز از جمله تجربیات آسیب‌زایی هستند که در صورت بروز حتماً باید با یک روانشناس صحبت کنید تا بتوانید پس از از سر گذراندن یک آسیب روحی دوباره زندگی خود را بازسازی کنید.

۶. با همسرتان مشکل دارید و به جدایی فکر می‌کنید: روابط زناشویی نه تنها آسان نیست بلکه پیچیده است برای حفظ آن باید انرژی زیادی صرف کنید. اگر شما و همسرتان اخیراً اختلافاتی داشتید، زوج درمانگر به شما می‌گویید، باید چه کاری انجام دهید. اگر در برقراری ارتباط با شریک زندگی خود مشکل دارید و به طور کلی اوضاع به هم ریخته است، یک زوج درمانگر به شما کمک می‌کند تا این مرحله با بهترین تصمیم پشت سر بگذارید. باور کنید، یک دیدگاه بی‌طرف و البته متخصص می‌تواند برای حفظ رابطه‌ای که شما عاشق آن بودید و از جان برایش مایه گذاشتید، معجزه کند. شما می‌توانید از طریق مشاوره آنلاین از کمک زوج درمانگر یاسان بهره‌مند شوید.

۷. از انجام فعالیت‌های موردعلاقه‌تان دست برداشته‌اید: چه کاری بود که در هر زمانی از روز با خوشحالی انجام می‌دادید؟ آیا تماشای سریال تلویزیونی مورد علاقه‌ات برای دهمین بار بود؟ یا مهمانی هفتگی با دوستانتان که مشتاقانه منتظرش بودید؟ اگر دیگر هیچ ذوق و شوقی برای چیزهایی که قبلاً شما را خوشحال می‌کرد، ندارید مراجعه به یک درمانگر می‌تواند به شما کمک کند تا حدی زیادی در این زمینه شفاف‌سازی کنید.

43956b70 529e 40af 8356 5a69981a1af5 720x480 - 8 علامت ساده که نشان می‌دهد، شما به روانشناس نیاز دارید

۸. دوستانتان متوجه حال بد شما شده‌اند: حتی اگر راه را گم کرده‌اید و نمی‌توانید به وضوح ببینید که کجا می‌روید، به حرف‌های دوستانتان گوش دهید. آیا کسی به شما گفته است که به نظر حالتان خوب نیست یا مانند سابق نیستید؟ اینجاست که روانشناس وارد عمل می‌شود تا به شما در درک موضوع و حل مشکل کمک کند.

اگر یکی یا چند مورد از نشانه‌های بالا را در خود مشاهده کردید یا فقط احساس می‌کنید برای انتخاب بهتر سبک زندگی به کمک نیاز دارید، بهتر است به دنبال حمایت باشید. برای صحبت با یک مشاور یا درمانگر، لازم نیست در بدترین حال ممکن باشید. در واقع هرچه زودتر به‌دنبال کمک باشید، شانس بیشتری برای بهبود دارید.

اگر تمایلی به دریافت خدمات حضوری روانشناسی ندارید، می‌توانید از مشاوره آنلاین استفاده کنید. مشاوره آنلاین نه تنها هیچ‌گونه تفاوتی با مشاوره حضوری ندارد بلکه موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های رفت‌وآمد شما هم می‌شود. از همه مهمتر مشاوره آنلاین برای آن دسته از افرادی که محل سکونت‌شان فاقد روانشناس است، بسیار گزینه مناسبی است. برای مشاوره آنلاین تنها کافیست، گوشی هوشمند و اینترنت پایدار داشته باشید.

خدمات مرکز مشاوره یاسان در زمینه‌های کودک، نوجوان و بزرگسال به‌صورت حضوری، آنلاین و تلفنی ارائه می‌شود. برای دریافت نوبت از بهترین روانشناس به سایت مرکز مشاوره یاسان به آدرس www.yasanclinic.ir  مراجعه کنید یا برای دریافت راهنمایی به شماره ۰۹۹۳۵۹۶۸۰۱۰ از طریق واتس‌اپ پیام دهید.

زندگی سالم

وب سایت زندگی سالم | هر آنچه برای یادگیری، سلامتی و زندگی شاد نیاز دارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا