مرغ سوخاری تند

برای آشنایی با دستور پخت مرغ سوخاری بسیار تند یا مرغ سوخاری اسپایسی آماده اید؛ به کسانی که عاشق ادویه هستند امتحان کردن مرغ سوخاری تند را پیشنهاد می کنیم. طعم مرغ تند، با چاشنی، ترد و آبدار بسیار لذت بخش است؛ مطمئنا عاشق این دستور پخت مرغ سوخاری تند خواهید شد. اگر در مورد سطح تندی غذای خود مطمئن نیستید، ادویه ها و سس تند را در کنار بشقاب غذا قرار دهید؛ که اگر مایل بودید مقداری سس تند اضافی به آن اضافه کنید. این دستور غذا از فلفل سیاه آسیاب شده ارگانیک، پاپریکا، فلفل قرمز خرد شده، پودر پیاز، برگ آویشن و نمک دریا استفاده شده است.

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری تند  اسپایسی

  • تکه های مرغ ۱۰ عدد
  • شیر ۲ پیمانه
  • سرکه سفید ۲ قاشق غذاخوری
  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • سس تند ۲-۳ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل، پودر آویشن، پودر سیر، پودر زنجبیل و پاپریکا به مقدار لازم( استفاده از هر نوع ادویه در طرز تهیه مرغ سوخاری تند آزاد است)
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد سفید نصف پیمانه
  • نشاسته ذرت نصف پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری

برای درست کردن این مرغ تند به موارد زیر نیاز دارید:

  • به سه کاسه نیاز دارید: دو کاسه برای ترکیب آرد و ادویه و یکی برای ترکیب سس تند.
  • تکه های مرغ: مرغ را از چربی اضافی جدا کنید.
  • روغن نباتی: برای سرخ کردن مرغ مناسب است..
  • چاشنی مرغ: برای ترکیب چاشنی مرغ تند از نمک، پاپریکا، پودر پیاز، پودر فلفل قرمز، زنجبیل استفاده شده.
  • مقدار ادویه: ۱/۴ فنجان سس تند و ۱.۵ قاشق چایخوری فلفل به این غذا طعم خوبی می بخشد. تندی خیلی زیادی ندارد، اما طعم آن قطعا آشکار است.
  • سس تند: می توانید از هر سس تند دلخواه استفاده کنید. با استفاده از برس روی مرغ اضافه می شود
  • آرد: از آرد بدون گلوتن استفاده کنید، آرد بادام هم مناسب است.
  • بکینگ پودر: پوست مرغ را کمی خشک می کند و باعث می شود مرغ سوخاری داغ فوق العاده ترد شود.
58650780 ba8c 4d13 bfd7 22d5e65c0517 720x526 - مرغ سوخاری تند

طرز تهیه مرغ سوخاری تند

تهیه مرغ سوخاری تند خانگی چندین مرحله دارد؛ با تهیه مرغ شروع کنیم. برای مرغ، می توانید یک مرغ کامل را تکه تکه کنید، یا می توانید مرغی را بخرید که قبلا تکه تکه شده است. تکه‌های مرغ را بشویید و اجازه دهید آب اضافیشان خشک شود. بهتر است سینه یا ران مرغ را به چند تکه تقسیم کرده و بعد از آن برای پخت مرغ سوخاری تند استفاده کنید. توجه داشته باشید که مرغی را مستقیماً از یخچال خارج کردید را بلافاصله استفاده نکنید صبر کنید تا به دمای محیط برسد.

برای تهیه مرغ سوخاری تند ابتدا سس آن را آماده می کنیم. شیر و سرکه را با هم مخلوط کنید و چند دقیقه منتظر بمانید تا باهم واکنش دهند. می توانید از یک پیمانه ماست به جای این ترکیب شیر و سرکه استفاده کنید. در مرحله بعد پیاز و سیر رنده شده را به مخلوط اضافه می کنیم و به این ترکیب به مقدار دلخواه سس تند اضافه می کنیم؛ در مرحله بعدی ادویه هایی مثل آویشن و نمک و فلفل اضافه می کنیم و حالا سس آماده شده است.  

تکه‌های مرغ را در سس قرار داده و ترکیب کنید تا مواد با مرغ ترکیب شوند. حالا باید اجازه دهیم تا مرغ در مواد استراحت کند. هر مدت زمانی که برای استراحت مرغ در مواد سپری شود بهتر از هیچ است، حتی اگر فقط ۳۰ دقیقه باشد، اما هشت ساعت نقطه شیرینی برای پختن یک مرغ آبدار و خوش طعم است. می توانید اجازه دهید تا ۲۴ ساعت استراحت کند، اما زمان بیشتر از آن، بر بافت مرغ تأثیر منفی می گذارد.

پس از گذشت مدت زمان استراحت مرغ‌ها آن را از داخل سس خارج کنید. یکی از رازهای مرغ سوخاری ماهرانه این است که اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پس از خارج کردن آن ها از مواد استراحت کنند؛ این کار به چسبیدن مواد سس به گوشت کمک می کند. همچنین به مرغ زمان می‌دهد تا بعد از خواباندن در یخچال به دمای اتاق برسد که به پخت یکنواخت‌تر آن کمک می‌کند. (نکته حرفه ای: باید اجازه دهید هر گوشتی بعد از بیرون آوردن از یخچال چند دقیقه در دمای محیط بماند تا یکنواخت تر بپزد.)

برای مرحله بعدی تهیه مرغ سوخاری تند، در یک کاسه جداگانه تخم ها را بشکنید و تا حدی با چنگال هم بزنید که از حالت لختگی خارج شوند.

 در ظرف دیگر آرد سفید، نشاسته ذرت و بیکینگ پودر را به همراه ترکیب ادویه‌ها با هم به خوبی مخلوط کنید.

تکه‌های مرغ که به سس تند آغشته هستند را ابتدا به آرد، سپس به تخم مرغ و مجدداً به آرد آغشته کنید سپس مرغ را داخل روغن داغ بریزید و تفت دهید تا طلایی و ترد شود، حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه برای گوشت سفید مرغ و ۱۳ تا ۱۵ دقیقه برای پخت گوشت تیره کافی است؛ در نهایت روی یک توری یا یک بشقاب با دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود.

683034e2 74ff 4b9b 9818 1d2a3ea3cd0b 405x720 - مرغ سوخاری تند

بهترین روغن برای مرغ سوخاری چیست؟

بهترین روغن برای سرخ کردن مرغ یک روغن خنثی است که طعم آن را تغییر نمی دهد نقطه دود بالایی داشته باشد و مرغ را چرب نکند. روغن زیتون مناسب نیست.

معمولا این غذا به عنوان فینگر فود سرو می شود. شما همچنین می توانید این وعده غذایی را با سیب زمینی سرخ کرده یا قارچ سرو کنید !

ارزش غذایی مرغ سوخاری تند (در هر وعده)

۱۱۸۳ کالری

۷۱ گرم چربی

۳۰ گرم کربوهیدرات ها ۱۰۱ گرم پروتئین

204fd726 01ab 4023 9269 6e85e18ec63d 720x360 - مرغ سوخاری تند

مسترچیکن یا آقای مرغ کیست؟

مرغ سوخاری چاکوچ توسط بابک بختیاری و مسترچیکن در سال ۱۳۹۸ ایده پردازی و اجرا شد. مستر چیکن(دانیال زرگان) موسس مرغ سوخاری چاکوچ، متولد سال ۱۳۶۴ به صنعت غذا علاقه زیادی داشت. او در ابتدا با راه اندازی یک کافی شاپ پا در این عرصه گذاشت و سپس به سراغ فست فود ایتالیایی رفت. او پس از مدتی بنا بر دلایلی با شکست مواجه شد که این موضوع سبب شد تا او ناامید نشود و برای بار دیگر کسب و کار خود را راه اندازی کند. پس از گذراندن روزهای سخت ایشان با سرمایه کم، یک فود تراک تهیه و تجهیز می کند، که همین ماشین سیار توانست سکوی پرتاب او به سمت اختراع پنیر کشدار و مرغ سوخاری چاکوچ باشد. او پس از مدت ها کار در فود تراک متوجه شد که مشتریان او علاقه زیادی به خوردن پنیر بر روی مرغ دارند. از این رو تلاش کرد تا پنیر کشدار مایع را با فرمولاسیون جدید تولید کند. پس از آن او با استفاده از تبلیغات زیاد در اینستاگرام توانست مشتریان خود را اضافه کند و در نهایت با راه اندازی برند خود با کمک بابک بختیاری توانست در سراسر ایران شعبات چاکوچ را روز به روز افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا