چگونه آرایش کنیم تا جوان تر دیده شویم

تلاش برای جوان ماندن و داشتن ظاهری شاداب، هیچوقت قدیمی نمی‌شود. در روزهای گذشته بسیاری از افراد برای بدست آوردن اکسیر جوانی راه‌های فراوانی را امتحان می‌کردند؛ از حمام در شیر و عسل گرفته تا خوردن گیاهان مختلف و دمنوش‌هایی که با ترکیبات متفاوت و عجیب ساخته شده بوند.

اما این روزها روش‌های جوان ماندن تفاوت زیادی با گذشته دارد. تزریق بوتاکس و انواع فیلرها و تکنیک‌های لیفت صورت، از جمله شیوه‌هایی است که بسیاری را راهی دکترهای زیبایی می‌کند. خبر خوب این است که می‌توان با هزینه‌‌های کمتر، از آرایش برای جوان نشان دادن چهره کمک گرفت!

همه چیز درباره آرایش جوان کننده

بگذارید تا با شما یک راز کوچک را در میان بگذاریم؛ محتویات کیف آرایش شما، قدرت ضد پیری دارند! یعنی می‌توانند به سادگی شما را چند سالی جوان‌تر از آنچه که واقعا هستید، نشان دهند. تنها باید بدانید که چطور از این محصولات استفاده کنید و چطور برخی از تکنیک‌های قدیمی آرایشی را کنار بگذارید.

وقتی نوبت به آرایش جوان کننده می‌رسد، روتین مراقبت از پوست به عنوان مهم‌ترین نکته مطرح می‌شود. اینکه پوست خود را هر روز تمیز کنید، آن را مرطوب نگه دارید و قبل از بیرون رفتن از ضد آفتاب استفاده کنید، به جوان‌تر نشان دادن صورت شما بسیار کمک خواهد کرد.

با این حال استفاده از محصولات مناسب زیبایی و دانستن ترفند هایی برای آرایش صورت نیز می‌توانند به طرز شگفت انگیزی شما را جوان‌تر از آنچه که شناسنامه‌تان می‌گوید، نشان دهند. 

رمز و راز آرایش برای جوان نشان دادن چهره

حتی اگر سال‌هاست که مشغول آرایش کردن هستید، باز هم ممکن است از روش‌هایی استفاده ‌کنید که نه تنها صورت شما را جوان‌تر نشان نمی‌دهند، بلکه باعث می‌‌شوند بزرگتر از آنچه که هستید به نظر بیایید. ما در ادامه به برخی از روش‌های آرایشی که سن را کمتر نشان دهد اشاره می‌کنیم:

3057ff42 927e 44ec 825e 5fb549832b55 720x442 - چگونه آرایش کنیم تا جوان تر دیده شویم

شروع آرایش با یک پرایمر مناسب

هیچ چیز به اندازه خشکی پوست و یا لک‌های تیره، صورت را خسته و پژمرده نشان نمی‌دهد. فراموش نکنید آرایشی که سن را کمتر نشان دهد ، پیش از هر چیز با یک پرایمر خوب شروع می‌شود. پرایمر می‌تواند با پر کردن خطوط ریز، چین و چروک‌های سطحی و منافذ پوست، به جوان‌تر نشان دادن صورت کمک کند.

تنها کافی است کمی از پرایمر را به صورت زده و آن را به آرامی و به شکل ضربه‌ای روی پوست پخش کنید. می‌توانید پرایمر را از قسمت پیشانی شروع کرده و سپس به سمت بیرون و گونه‌ها حرکت نمایید. اگر به پرایمر دسترسی ندارید، استفاده از سی سی کرم‌ها نیز انتخاب مناسبی برای شروع آرایش خواهد بود.

استفاده از کرم پودر سبک با پایه زرد!

یک زیرسازی ساده و ملایم مانند معجزه‌ای در جوان نشان دادن صورت شما عمل خواهد کرد. استفاده از کرم پودر مناسب می‌تواند درخشندگی، سلامت و جوانی را در پوست شما به ارمغان آورد و پایه‌ای بی‌نقص برای ادامه آرایش باشد.

با این حال نباید در مصرف کرم پودر زیاده‌روی کنید؛ زیرا در این صورت پوست قادر به نفس کشیدن نیست و شادابی‌اش را از دست می‌دهد. اگر بتوانید کرم پودری تهیه کنید که پایه رنگ زرد در آن وجود داشته باشد، بیشتر به طراوت صورت خود کمک کرده‌اید. زیرا هر چه پوست گرم‌تر به نظر برسد، صورت نیز جوان‌تر به چشم خواهد آمد.

مرتب کردن ابروها 

ممکن است در گذر زمان، متوجه نازک‌تر شدن ابروهایتان شده باشید. این یک موضوع طبیعی است که برای بیشتر افراد اتفاق می‌افتد! با این حال مرتب کردن ابروها و شکل و فرم دادن به آن‌ها می‎تواند تاثیر فراوانی در جوان‌تر شدن چهره شما داشته باشد.

8db8339f 5ac8 417d 9e39 dbff9465bf42 720x442 - چگونه آرایش کنیم تا جوان تر دیده شویم

به طور کلی ابروها به عنوان قاب صورت شناخته می‌شوند و تغییر در آن‌ها می‌تواند حالت چشم‌ها را در کسری از ثانیه عوض کند. برای اینکه ابروها ظاهری طبیعی و در عین حال جذاب داشته باشند، اول از همه آن‌ها را به سمت بالا شانه کنید تا مرتب شوند. سپس از کمی سایه یا مداد ابرو برای پرتر نشان دادن ابروها استفاده کنید. 

از بین بردن تیرگی‌ها با کانسیلر مایع و سبک

همگی می‌دانیم که کانسیلر می‌تواند تیرگی‌های زیر چشم و برخی از لک‌های صورت را محو کند. با این حال نباید فراموش کرد که کانسیلرها بیشتر از هر چیز، توجه را به خط و خطوط ریز اطراف چشم معطوف می‌کنند. به همین دلیل بهتر است از یک کانسیلر مایع و سبک استفاده کنید تا خطوط زیر چشم عمیق‌تر و برجسته‌تر دیده نشوند.

خط چشم قهوه‌ای، یک انتخاب عاقلانه

همه ما علاقه خاصی به خط چشم‌های مشکی خود داریم. اما بیایید برای مدتی آن‌ها را با خط چشم‌های قهوه‌ای تیره یا قهوه‌ای شکلاتی عوض کنیم! رنگ گرم قهوه‌ای در چشم‌ها، صورت شما را به ظریف‌ترین شکل ممکن روشن و شاداب نشان می‌دهد.

در حالی که مداد مشکی، چشم شما را جمع‌تر و بسته‌تر می‌کند و می‌تواند باعث ایجاد حلقه‌های تیره در پایین پلک شود. موضوعی که به راحتی سن را بیشتر از آنچه که هست نشان خواهد داد.

استفاده از رژگونه‌های صورتی 

استفاده از یک رژگونه هلویی یا صورتی شما را به طرز حیرت انگیزی جوان و سرزنده نشان می‌دهد. بهتر است برای اثربخشی بیشتر از رژگونه‌های مایع کمک بگیرید. رژگونه‌های پودری ممکن است در لکه‌های خشک یا خطوط ریز صورت نفوذ کنند و شما را مسن‌تر نشان دهند.

 یک رژگونه کرمی یا مایع انتخاب کنید که در طیف رنگ‌های صورتی و هلویی قرار داشته باشد. مقدار کمی از آن را روی نوک انگشتان یا برس بزنید و به آرامی روی گونه‌های خود قرار دهید. این کار به پوست کدر شما شادابی و حیات می‌بخشد.

e0e832f1 ad19 4ea9 9b42 c920d597bc73 720x442 - چگونه آرایش کنیم تا جوان تر دیده شویم

برق لب را فراموش نکنید

باید با این واقعیت غم‌انگیز کنار بیاییم که با افزایش سن، لب‌ها (به‌ویژه لب بالایی) کوچک‌تر خواهند شد. بهترین روش برای کم‌رنگ کردن این موضوع استفاده از لیپ گلاس‌هایی است که به رنگ طبیعی لب‌های شما نزدیک باشند. می‌توانید قبل از استفاده از برق لب، از یک خط لب نود برای فرم دهی بهتر لب‌ها استفاده کنید.

سخن آخر 

در این مطلب با شما از آرایش جوان کننده صحبت کردیم و به برخی از متداول‌ترین سوال‌ها مانند چگونه آرایش کنیم تا جوان تر دیده شویم پاسخ دادیم. فراموش نکنید که افزایش سن و تغییر شکل پوست، یک اتفاق اجتناب ناپذیر است و هیچ اشکالی ندارد! با این حال با استفاده از برخی تکنیک‌های آرایشی می‌توان به افزایش شادابی و طراوت صورت کمک کرد. 

زندگی سالم

وب سایت زندگی سالم | هر آنچه برای یادگیری، سلامتی و زندگی شاد نیاز دارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا