نکاتی ویژه برای آرایش لب‌های بسیار خشک

آرایش لب‌ها برای کسانی که لب‌های خشک و پوسته‌پوسته‌ای دارند قدری دشوار است. علاوه‌برآن، اگر بتوانند لب‌هایشان را آرایش کنند، احساس می‌کنند که زیبا به نظر نمی‌رسد و از آرایش کردن لب‌ها منصرف می‌شوند. اما راه‌حل‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بتوانید لب‌های خشک‌تان را مرطوب نگه دارید و به زیبایی آن‌ها کمک کنید. پس با ما همراه شوید تا آرایش مخصوص لب‌های بسیار خشک و نحوه مرطوب نگه‌داشتن لب‌ها را برای شما بیان کنیم.

نکات مهم برای آرایش لب‌های بسیار خشک

اگر می‌خواهید لب‌های خشک خود را به‌آسانی آرایش کنید و در نهایت لب‌های جذاب و زیبایی داشته باشید، نکات زیر را حتما مدنظر قرار دهید.

از بالم لب استفاده کنید

15474ea5 da17 4fee 8ba8 c2b354813a07 720x540 - نکاتی ویژه برای آرایش لب‌های بسیار خشک

یکی از بهترین محصولاتی که می‌توانید برای خشکی لب‌هایتان از آن کمک بگیرید، بالم لب است. بالم لب به هیدراته و مرطوب نگه‌داشتن لب‌ها کمک کرده و از خشکی، پوسته‌پوسته شدن و خونریزی آن‌ها جلوگیری می‌کند. البته، نکته‌ای که دررابطه‌با بالم لب وجود دارد این است که نباید در استفاده از آن خساست به خرج دهید و باید سعی کنید بالم لب را مرتبا تجدید کنید؛ بنابراین، برای داشتن لب‌هایی زیبا، خرید بالم لب را حتما در دستور کارتان قرار دهید.

مرطوب‌کننده‌های طبیعی را از یاد نبرید

علاوه بر بالم لب، شما می‌توانید از مرطوب‌کننده‌های طبیعی نیز استفاده کنید. روغن‌های طبیعی همچون روغن نارگیل و بادام برای مرطوب شدن لب‌ها عالی به نظر می‌رسد. همچنین، شما می‌توانید برای این منظور از وازلین نیز استفاده کنید. البته، نکته‌ای که دررابطه‌با استفاده از این مرطوب‌کننده‌ها وجود دارد، این است که روغن‌ها و وازلین‌ها باید حداقل چند ساعت روی لب‌هایتان بمانند، پس سعی کرده شب‌ها هنگام خواب لب‌هایتان را مرطوب کنید.

همچنین، به‌عنوان یک نکته باید به این موضوع اشاره کنیم که قبل از خواب آرایشتان را پاک کنید. زیرا رژلب‌ها به‌خصوص رژلب‌های بی‌کیفیت خود عاملی برای خشکی لب هستند.

لب‌ها را لایه‌برداری کنید

برای اینکه بتوان لب‌ها را به‌راحتی آرایش کرد، باید لب‌ها صاف و بدون پوسته باشند. به همین منظور، سعی کنید لب‌هایتان را قبل از آرایش لایه‌برداری کنید. برای این کار می‌توانید از ترکیب روغن نارگیل یا زیتون با شکر یا ترکیب شکر با آب کمک بگیرید. ترکیب شما باید حالت خمیری داشته باشد، خمیر را حدود یک الی دو دقیقه روی لب‌ها ماساژ دهید. لایه‌برداری علاوه بر اینکه برای لب‌های خشک امری ضروری است، برای لب‌های معمولی و بدون خشکی نیز توصیه می‌شود.

سبک زندگی خود را تغییر دهید

بهتر است در کنار رعایت موارد بالا، به سبک زندگی خود نیز توجه کنید. برای این منظور، آب بیشتری بنوشید، در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرید و لب‌های خود را به طور مکرر خیس نکنید. همچنین، سعی کنید از استرس دوری کرده و خودتان را بیش از حد خسته نکنید. خستگی و استرس دو عامل مهم در خشکی لب هستند.

آرایش لب‌ها را شروع کنید

13008518 feaa 4254 a005 b1230b11cc30 720x540 - نکاتی ویژه برای آرایش لب‌های بسیار خشک

احتمالا با انجام موارد بالا خشکی لب‌هایتان برطرف می‌شود و می‌توانید آرایش آن‌ها را شروع کنید. رژلب موردعلاقه خود را بردارید و به لب‌هایتان رنگ بدهید. اگر می‌خواهید حالا که لب‌هایتان زیبا شده، آرایشتان نیز جذاب و خیره‌کننده شود، رژ لب قرمز را فراموش نکنید. البته، در هنگام استفاده از رژ قرمز نباید کانسیلر را فراموش کنید. باید کانسیلر را به اطراف لب‌ها بزنید و تمام تیرگی‌های اطراف لب را با آن بپوشانید.

شما می‌توانید برای برجسته‌کردن لب‌هایتان از کرم لب نیز استفاده کنید. ابتدا باید کرم لب بزنید، سپس لب‌ها را با سایه چشم پوشش دهید و در پایان کار مرکز لب‌ها را رژ بزنید. با این کار هم لب‌هایتان برجسته می‌شود و هم با کرم لب مرطوب نگه داشته می‌شود.

رژ لب مناسب لب‌های خشک

در اینجا خوب است به این نکته نیز اشاره کنیم که هر نوع رژلبی برای لب‌های بسیار خشک مناسب نیست و باید از رژلب‌هایی که حاوی روغن و مواد مرطوب‌کننده هستند، استفاده کنید. به این منظور، سعی کنید استفاده از رژلب‌های مات را به حداقل برسانید و به‌جای آن از رژلب‌هایی که خاصیت مرطوب‌کنندگی دارند استفاده کنید.

لب‌هایی سالم و زیبا داشته باشید

لب‌های خشک و پوسته‌پوسته آرایش را سخت و دشوار می‌کنند و چه‌بسا شما را از آرایش کردن منصرف کنند. اما نباید به این راحتی‌ها تسلیم شوید و باید برای مرطوب شدن لب‌هایتان از انواع روش‌ها کمک بگیرید. استفاده از بالم لب، روغن‌های طبیعی و لایه‌برداری از لب‌ها می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد و نباید در استفاده و رعایت این نکات تنبلی کنید.

البته، اگر بالم لب یا رژلب‌های خوب و باکیفیت ندارید، می‌توانید از سایت خانومی کمک بگیرید. مجموعه‌ای باکیفیت از رژلب‌ها و بالم لب‌ها در این سایت قرار دارد و اگر تمایل داشته باشید می‌توانید از محصولات آن خریداری کنید. در آخر، باید بگوییم که بالم لب و محصولات مراقبت از لب با فروشگاه اینترنتی خانومی، زیبایی و جذابیت لب‌ها با شما …

زندگی سالم

وب سایت زندگی سالم | هر آنچه برای یادگیری، سلامتی و زندگی شاد نیاز دارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا