بهترین روانشناسان زن در سنندج

دکتر روانشناس ذهن انسان را از دیدگاه علمی مطالعه می­کند تا به افراد کمک کند که رفتار خود را تحت کنترل داشته باشند و آن را تغییر دهند. حیطه تخصص این افراد متنوع است و شامل بالینی، مشاوره، مدرسه و بسیاری موارد دیگر می­شود.

به­طور کلی روانشناس، یک فرد آموزش­دیده است که تخصص خود را برای تجزیه­وتحلیل و درک فرآیندهای ذهنی به­کار می­گیرد تا برای افرادی که به­دنبال حمایت روانشناختی و رشد شخصی هستند، راهنمایی مؤثری ارائه دهد.

وظایف دکتر روانشناس چیست؟

به­طور کلی با توجه به حوزه تخصصی هر روانشناس باید به این توجه داشت که تمام آنها مستلزم توانایی انجام کارهای مختلفی بوده که برخی از این وظایف به شرح زیر است:

  • ارزیابی و توصیه­هایی برای درمان­های مناسب ارائه دهد
  • تشخیص و درمان انواع اختلالات روانی، عاطفی و رفتاری
  • ارائه خدمات ارجاع به درمانگران، کلینیک­ها و مراکز دیگر

در ضمن باید این را هم در نظر داشته باشید که با توجه به شاخه­های مختلف روانشناسی همچون مدرسه، شغلی، رشد، تکاملی، قانونی، سلامت، اعصاب، اجتماعی، رفتاری و بسیاری موارد دیگر، این افراد نیازمند توانایی­های دیگری متناسب با تخصص خود هستند.

به­طور کلی روانشناسی نه تنها به حوزه پزشکی مربوط می­شود، بلکه به حوزه­های دیگر نیز گسترش می­یابد، اما ما در اینجا با روانشناسی در اصطلاح پزشکی سروکار داریم و به بررسی نشانه­هایی می­پردازیم که به­عنوان زنگ خطری برای شما در نظر گرفته می­شود که در صورت عدم توجه می­تواند مشکلات زیادی را برای شما به­وجود آورد.

با مشاهده چه علائمی باید به دکتر روانشناس مراجعه کرد؟

باید در نظر داشته باشید که افکار، عواطف و احساسات برای هر فردی متفاوت خواهد بود اما چیزی که همه این موارد را به هم مرتبط می­کند این خواهد بود که تمام افراد در طول زندگی خود با فراز و نشیب­هایی مواجه می­شوند.

ناراحتی، اختلال­های عاطفی و سلامت روان علائم جسمی خاصی ندارند که برای شما قابل مشاهده باشند، بلکه توسط افراد تجربه و احساس می­شوند و اگر کسی نتواند افکار و عواطف خود را به­خوبی مدیریت کند، امکان دارد به مرور زمان احساس بدتری در او ایجاد شود. از همین رو، دریافت کمک از یک دکتر روانشناس می­تواند راه موثری برای شاد زندگی­کردن باشد. پس چرا در صورت بروز این مشکلات صبر می­کنید تا وضعیت شما بدتر شود؟ بر همین اساس با مشاهده علائم زیر باید از یک روانشناس کمک بگیرید.

اگر در مرحله گذار هستید

یکی از نشانه­هایی که به شما پیشنهاد می­کند چه زمانی با روانشناس مشورت کنید، این است که از نظر روحی و جسمی استرس دارید و به خصوص زمانی که در مرحله گذار از زندگی خود هستید، استرس بیشتری را احساس می­کنید.

اغلب اوقات ما با تغییراتی در زندگی مواجه می­شویم، به­عنوان مثال شغل را عوض می­کنیم یا هر مورد دیگری که در زندگی رخ داده است، اما زمانی که این تغییرات تاثیر مثبتی روی شما ندارد و از طرفی باعث می‌شود احساس ناخوشایند و بی‌ثباتی داشته باشید، باید از یک دکتر روانشناس کمک بگیرید تا متوجه شوید چه چیزی شما را آزار می‌دهد تا طبق شرایط پزشکی فعلی خود در جلسات مشاوره آنلاین شرکت کنید.

dceb7413 477b 41a6 977d 21b5ee782bb5 720x480 - بهترین روانشناسان زن در سنندج

مراجعه به دکتر روانشناس در زمانی که عزت نفس پایینی دارید

احساس ضعف، غمگینی یا داشتن اعتماد به نفس پایین چیزی است که فرد اغلب در طول عمر خود با آن مواجه می­شود، اما وقتی که ناراحتی و اعتماد به نفس پایین، ماندگار باشد و اغلب اوقات احساس ضعف می‌کنید، متوجه خواهید شد که این یک نشانه خطر است و باید به­دنبال درمان آن باشید.

فراز و نشیب­ها هر ۲ بخشی از زندگی هستند، اما اگر برای انجام کاری احساس اعتماد به نفس ندارید و می­ترسید، شاید نشان­دهنده آن باشد که برای غلبه بر این وضعیت به کمک کسی نیاز خواهید داشت، پس در این زمان بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید.

درصورتی­که قصد دارید به خودتان صدمه بزنید

آیا تا به حال احساس بی­ارزشی داشته­اید؟ تا کنون این وضعیت را تجربه کرده­اید که با وجود اینکه راه­حل­هایی وجود دارد اما زندگی شما ارزش زیستن ندارد؟ یا به آسیب­رساندن به خود فکر می­کنید؟ اگر بله، پس این مسئله­ای است که باید در اولویت قرار دهید.

این افکار و احساسات زنگ خطری است که نشان می­دهد باید بلافاصله به یک مشاور مراجعه کنید. آسیب­رساندن به خودتان هیچ نتیجه ای در بر نخواهد داشت بلکه فقط به شما صدمه می­زند. صحبت با یک روانشناس به شما کمک می­کند تا بر این حالت غلبه کنید و دوباره زندگی عادی داشته باشید.

اگر مشکلاتی در روابط شما وجود دارد

حفظ تعادل و ارتباط خوب، پایه و اساس هر رابطه­ای است، اما همه موارد صلح­آمیز نیستند، چه روابط والدین و فرزندان، چه ارتباط میان زوجین یا در هر زمینه دیگری. اگر مشکلاتی در این خصوص برای شما وجود دارد و نمی­توانید آنها را حل کنید، به یک مشاور مراجعه کنید.

روانشناس می­تواند به بهبود دوباره رابطه شما کمک کند، از طرفی نیز به شما یاد می­دهد که چگونه از نظر ذهنی قوی شوید و وضعیت سلامت روان خود را بهبود ببخشید.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد باید به این مسئله توجه کنید که اختلال­های رفتاری و احساسی می­تواند بر جنبه­های زیادی از زندگی شما تاثیر داشته باشد، از همین رو برای آن دسته از افرادی که ساکن شهر سنندج هستند با مراجعه به دکتر روانشناس سنندج می­توانند به بررسی مشکلات روحی و عاطفی خود بپردازند. در ادامه برخی از روانشناسان حاذق این شهر را معرفی خواهیم کرد.

5799f464 8059 46de 95ef 89a83d7b4207 720x720 - بهترین روانشناسان زن در سنندج

معرفی دکتر روانشناس در سنندج

اگر در شهر سنندج زندگی می­کنید و به­دنبال دریافت مشاوره در زمینه­های مختلف رفتاری، شناختی و روابط خود هستید، یکی از روانشناسان زیر می­تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد:

  • سیده نشمین صادقی: برای دریافت مشاوره حضوری می­توانید به ۳ راه ادب، جنب بانک پارسیان، کلینیک روانشناسی دکتر فریده نرگسی مراجعه کنید.
  • فروزان یاسمنی: آدرس مطب این روانشناس در سنندج، مبارک آباد، معبرآخر، خیابان امیریه، کوچه جنت ۵، پلاک ۷۶، طبقه ۱ واقع شده است.
  • فریبا طیری: برای دریافت مشاوره فردی و خانوادگی از این روانشناس به­صورت حضوری در شهر سنندج می­توانید به آدرس خیابان پاسداران، پاساژ شاهو، طبقه اول، پلاک ۱۲ مراجعه کنید.

جمع­بندی

با توجه به اینکه افراد در طول زندگی با فراز و نشیب­های بسیاری مواجه می­شوند که امکان دارد بر روی سلامت روان آنها تاثیرگذار باشد، برای اینکه در اثر بروز این حالت­ها دچار آسیب­های جدی نشوید می­توانید از دکتر روانشناس کمک بگیرید.

حوزه­های تخصصی این افراد شامل فردی، قانونی، اعصاب، شغلی، بالینی و بسیاری موارد دیگر است، ساکنان شهر سنندج می­توانند برای دریافت مشاوره به روانشناسان مجربی همچون صادقی، یاسمنی و طیری مراجعه کنند.

زندگی سالم

وب سایت زندگی سالم | هر آنچه برای یادگیری، سلامتی و زندگی شاد نیاز دارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا