بیسکوییت رژیمی چیست + معرفی کم کالری ترین بیسکوییت رژیمی

استفاده از کم کالری ترین بیسکوییت رژیمی امروزه بین افراد زیادی رایج شده است. این محصولات بدلیل خواص و فوایدی که دارند می‌توانند گزینه مناسبی برای رژیم‌های غذایی لاغری و افراد دیابتی باشد. تفاوت این بیسکوییت‌ها با سایر محصولات در ترکیبات و مواد شیرین کننده آن است. طوری که مانع از افزایش قند خون در بدن می‌شود. در این مقاله ضمن آشنایی با بیسکوییت رژیمی، چند نمونه از بهترین آنها نیز معرفی خواهد شد. با ما همراه باشید.

بیسکوییت رژیمی چیست؟

کم کالری ترین بیسکوییت رژیمی یک میان وعده عالی است که می‌تواند به راحتی جایگزین غذاهای چرب و مضر شود. تفاوت این بیسکوییت‌ها با محصولات عادی، در نوع مواد تشکیل دهنده آن است. رژیمی ترین بیسکوییت ها به جای قند مصنوعی از ایزومالت که نوعی قند طبیعی است، درست می‌شوند. ایزومالت از چغندر قند یا نیشکر به دست آمده و تاثیری در بالا بردن قند خون ندارند.

البته گاهی به جای شکر، از شیره‌هایی مثل شیره انگور یا خرما درست می‌شوند. کالری بیسکوییت رژیمی بسیار پایین و تقریبا صفر است. به همین دلیل باعث افزایش وزن هم نمی‌شود. سایر مواد تشکیل دهنده آن هم معمولا آرد گندم، آرد جو یا سبوس است. در حال حاضر می‌توان برای خرید بیسکوییت های رژیمی به بیشتر فروشگاه‌ها مراجعه کرد.

مواد تشکیل دهنده بیسکوییت رژیمی

بیشتر بیسکوییت‌های رژیمی که در بازار عرضه می‌شوند، حاوی مواد زیر هستند:

  • آرد جو یا جو دوسر
  • آرد گندم
  • آرد ذرت
  • سبوس
  • شیره خرما
  • فروکتوز
  • شهد توت
  • شیره انگور استویا

فواید بیسکوییت رژیمی

9fbb6520 9f84 4fa9 b811 da81d468e79c 720x350 - بیسکوییت رژیمی چیست + معرفی کم کالری ترین بیسکوییت رژیمی

کم کالری ترین بیسکوییت رژیمی فواید متنوع و زیادی برای بدن دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

بهبود سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن

از آنجایی که بیسکوییت‌های رژیمی کم کالری از آرد و دانه‌های جو به دست می‌آید، در تقویت و بهبود سیستم ایمنی بدن تاثیر بسزایی دارند. رژیمی ترین بیسکوییت ها می‌تواند در کاهش کلسترول و فشار خون بالا موثر باشد. همچنین فیبر موجود در این محصولات برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش مفید است.

استفاده برای کاهش وزن

مهمترین تاثیر بیسکوییت رژیمی در کاهش وزن است. به طوری که امروزه در لیست رژیم‌های غذایی لاغری قرار دارد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان روده

سرطان روده یکی از انواع رایج سرطان است که سالانه افراد زیادی به آن مبتلا می‌شوند. بیسکوییت‌های رژیمی از مواد مغذی مثل آرد جو، سبوس و عصاره میوه‌های مختلف تهیه شده که در سلامت روده موثر هستند. در نتیجه می‌توان گفت که رژیمی ترین بیسکوییت ها با تقویت سیستم ایمنی، در مبارزه با سلول‌های سرطانی می‌توانند مفید باشند. ضمن اینکه حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین B و کلروفیل بود که برای سم زدایی بدن و کاهش سلول‌های سرطانی موثر است.

کنترل قند خون

یکی از مواد غذایی که برای افراد دیابتی توصیه می‌شود؛ استفاده از کم کالری ترین بیسکوییت رژیمی است. غلات موجود در این محصولات به جذب آهسته‌تر قند خون کمک کرده و از افزایش ناگهانی آن جلوگیری می‌کند. ضمن اینکه معمولا درصد قند بسیار پایینی دارند. افرادی که در معرض ابتلا به دیابت هستند، می‌توانند این محصول را در سبد غذایی خود قرار دهند.

منبعی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی

بیسکوییت‌های رژیمی سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری برای بدن است. همچنین مقادیر قابل توجهی فیبر و کربوهیدرات در آن وجود دارد.

چگونه می‌توان از بیسکوییت رژیمی برای لاغری استفاده کرد؟

4819 8413  720x404 - بیسکوییت رژیمی چیست + معرفی کم کالری ترین بیسکوییت رژیمی

امروزه رژیم‌های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد که معمولا بیشتر آنها نیازمند حذف وعده‌های اصلی غذایی است. اما علم تغذیه مدرن، این کار را نادرست می‌داند. در واقع بهترین رژیم غذایی آن است که در کنار وعده اصلی، وعده‌های فرعی و میان وعده گنجانده شود.

در این روش با استفاده از کم کالری ترین بیسکوییت رژیمی که بدون قند بوده یا قند کمی دارد و از سبوس، آرد جو یا گندم درست می‌شود؛ می‌توان بدون آسیب رساندن به بدن، وزن کم کرد. بیسکوییت رژیمی حاوی کلسیم، منیزیم، پتاسیم، گوگرد، منگنز و ویتامین B است. در نتیجه نه تنها تمامی ویتامین‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کند، بلکه در کنترل چاقی هم بسیار موثر است.

بیسکوییت های رژیمی برای چه کسانی مناسب است؟

همه افراد می‌توانند از کم کالری ترین بیسکوییت رژیمی استفاده کنند، اما برای این دسته از افراد می‌تواند بسیار مفید باشد:

  • کودکان: زیرا می‌تواند ویتامین‌های ضروری و مورد نیاز رشد آنها را تامین کند.
  • ورزشکاران: این دسته از افراد می‌توانند با استفاده از کربوهیدرات‌های موجود در رژیمی ترین بیسکوییت، عملکرد ورزشی بهتری داشته باشند.
  • زنان باردار: بیسکوییت رژیمی حاوی مقادیر قابل توجهی اسید فولیک بوده و برای افزایش وزن جنین و جلوگیری از مشکلات لوله عصبی جنین، می‌تواند مفید باشد. همچنین بیسکوییت‌های رژیمی حاوی آرد ذرت بوده که برای سلامت مادر و فرزندش، مفید است.
  • افراد دیابتی: برخی از انواع بیسکوییت‌های رژیمی بدون قند هستند که افراد دیابتی می‌توانند با اجازه و مشورت پزشک از آن استفاده کنند.

انواع بیسکوییت های رژیمی

بیسکوییت رژیمی ستاک یک نام آشنا در زمینه تولید انواع کم کالری ترین بیسکوییت رژیمی است. این شرکت بیش از ۴۲ محصول با طعم‌های مختلف را ارائه می‌دهد که افراد با سلایق مختلف می‌توانند آن را از سایت پیام دیابت تهیه کنند. برخی از مهم‌ترین انواع رژیمی ترین بیسکوییت ستاک عبارتند از:

بیسکویت سبوس دار چند غله ساده ستاک

این بیسکوییت‌ها از آرد جو، سبوس و عصاره برخی میوه‌ها مانند توت تهیه شده‌اند. این محصولات تنها ۵۷ کیلو کالری، ۲.۵۵ گرم قند، ۲.۵۲ گرم چربی و ۰.۰۴ گرم اسیدهای چرب ترانس دارند. جو موجود در این بیسکوییت برای کاهش وزن، دیابت، رفع تشنگی و بهبود عملکرد قلب مناسب است. همچنین مصرف مدام جو می‌تواند در محافظت از ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا مفید باشد.

بیسکویت بایوکرانچ جو ستاک

این بیسکوییت رژیمی حاوی آرد گندم، آرد جو، آرد برنج، آرد سویا، آرد چاودار، سبوس، سیاه دانه، کنجد و شهد توت است. تمامی افراد در سنین مختلف می‌توانند از این بیسکوییت استفاده کنند و درصد قابل توجهی از نیازهای بدن خود در زمینه کلسیم، نیاسین، ویتامین B6، فولات، آهن، پتاسیم، روی، مس، تیامین، منیزیم، فسفر و منگنز را جبران کنند. این بیسکوییت یک انتخاب عالی برای رژیم غذایی لاغری است.

بیسکویت سبوس دار چند غله کاکائو ستاک

کم کالری ترین بیسکوییت رژیمی ستاک، از دانه‌های جو و سبوس تهیه شده و با یک لایه کاکائو پوشانده شده است. این بیسکوییت برای رژیم لاغری بسیار مناسب است و زمان طولانی‌تری فرد را سیر نگه می‌دارد. ضمن اینکه سوخت و ساز بدن را هم بالا می‌برد. سبوس موجود در این بیسکوییت برای کاهش فشار خون و بهبود سیستم گوارشی مفید است. ضمن اینکه افراد دیابتی هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

از انواع دیگر بیسکوییت رژیمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جمع بندی

کم کالری ترین بیسکوییت رژیمی یکی از محبوب‌ترین محصولاتی است که برای رژیم غذایی لاغری و رژیم افراد دیابتی استفاده می‌شود. این بیسکوییت‌ها با آرد جو، گندم، سبوس و عصاره برخی میوه‌ها درست شده‌اند. در نتیجه ضمن اینکه کالری و قند بسیار کمی دارند، سرشار از ویتامین، پروتئین، کربوهیدارت و فیبر هستند. این محصولات برای افراد دیابتی، ورزشکاران، کودکان و کسانی که قصد لاغر شدن دارند، بسیار مفیدند.

بخش تبلیغات

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زندگی سالم در تهیه‌ تمامی مقالات منتشر شده با این کانت (کاربر بخش تبلیغات) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا