زندگی سالم > سبک زندگی > تناسب اندام > تعداد زیادی از زنان، از ترس قضاوت شدن به باشگاه نمی‌روند
سایز نوشته:
رنگ نوشته:

براساس یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده ، ۶۵ درصد از زنان اضطراب قضاوت شدن برای حضور در باشگاه ورزشی را دارند. ما با متخصصان در مورد چگونگی افزایش اعتماد به نفس برای حضور در باشگاه ورزشی صحبت کردیم.

البته کمی اضطراب برای رفتن به باشگاه غیرعادی نیست. آیا من این کار را درست انجام می‌دهم؟ آیا مردم به عرق کردن من نگاه می‌کنند؟ اگر تا به حال برای رفتن به باشگاه احساس ترس و اضطراب کرده اید مطمئنا تنها نیستید.

بر اساس یک نظرسنجی جدید، ترس از باشگاه بیش از آنکه باعث اضطراب جزئی شود، تعداد زیادی از زنان را در خانه نگه می دارد.

براساس یک نظرسنجی از ۱۰۰۰ نفر در سراسر ایالات متحده که  توسط Fitrated  انجام شده ، شصت و پنج درصد زنان ترس از قضاوت شدن برای حضور در ورزشگاه و باشگاه دارند. در مقایسه، تنها ۳۶ درصد از مردان همچنین احساسی دارند.

فهرست ترس از باشگاه این‌چنین است :

پنجاه و پنج درصد زنان معتقدند  بخاطر اینکه “به اندازه کافی اندام خوبی ندارند” قضاوت می شوند، ۴۹ درصد از انتخاب لباس خود پشیمان شده اند و ۲۵ درصد از  تفکر کلیشه ای و قضاوت کلیشه ای، ترس دارند.

اشلی بوردن، متخصص توانبخشی و فیزیوتراپی می گوید: من قبلا این تفکر رو داشتم که همه افراد هر کاری که در حال انجامش هستند را رها کرده اند و مشغول قضاوت کردن من هستند. با بررسی واقعیت پس از ۳۵۰۰۰ ساعت کار در یک محیط سالن ورزشی، من می توانم به شما بگویم: تنها کسی که واقعا به شما اهمیت می‌دهد، فقط خودتان هستید. “هر کس دیگری که بر خودش متمرکز است، نمی تواند به جز خودش به کس دیگری فکر کند”.

از آنجایی که حتی مربیان برتر هم کمی اضطراب حضور در باشگاه و ترس قضاوت شدن را دارند ،  راهکارهای تخصصی را برای کمک به شما در دستیابی به اعتماد به نفس به دست آورده اند. در اینجا چگونگی افزایش اعتماد به نفس شما در سالن بدنسازی و ورزشی و ترس از قضاوت در مورد این موضوع مطرح می شود.

تمرین خود را برنامه ریزی کنید

بوردن می گوید: “من ، رفتن به باشگاه و وقت تلف کردن را به شما توصیه نمیکنم.” “این افراد بی هدف هستند که احساس ناراحتی می کنند. شما نیاز دارید که یک برنامه داشته باشید.” قبل از رفتن به باشگاه ، یه برنامه تخصصی را مطالعه کنید یا یک اپلیکیشن برای خود دانلود کنید.

تمرین در خانه

پنجاه و یک درصد زنان ، حتی با یک برنامه مناسب، ترس فراوانی را هنگام انجام تمرین گزارش داده اند . بوردن پیشنهاد می‌کند که نحوه انجام حرکات خود را در خانه بهبود بخشد تا به شما در ایجاد اعتماد به نفس بیشتر کمک کند.

تجهیزات خود را بشناسید

حتی اگر شما فردی هستید که زیاد به باشگاه می‌روید ، تجهیزات همه باشگاه ها یکسان نیستند. شما با اطمینان می توانید سر یک دستگاه بروید اما ناگهان متوجه شوید که شما هیچ نظری ندارید که این مدل چگونه کار می کند. براساس این نظرسنجی، بیش از ۵۸ درصد زنان احساس می کنند که برای استفاده اشتباه از دستگاه ها قضاوت می شوند.

یک راه حل واضح برای این وجود دارد. سامانتا هریس میزبان تلویزیونی برنده امی می گوید: “اگر شما نمی دانید که چگونه از یک تجهیزات استفاده کنید، یک مربی بگیرید و از او بپرسید.” “آنها مشتاق هستند که به شما روش مناسب را نشان دهند – این یکی از دلایلی است که آنها وجود دارند.”

اما اگر پرسیدن نحوه کار با دستگاه از مربی شما را میترساند، می توانید با برنامه ی پیش رو، اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. “بوردن می افزاید:” در اینترنت فیلم های خوب یوتیوب با کلیپ های بسیار ساده ای در مورد نحوه استفاده از تجهیزات وجود دارد.

بوردن پیشنهاد می دهد یک قطعه تجهیزات را پیدا کنید که می دانید با آن راحت هستید و با آن راحت کار کنید. مجموعه ای از دمبل ها را به کنار دستگاه خود بیاورید و بین تمرینات با آن ها کار کنید. بوردن می گوید: “ایده این است که در کل باشگاه نباید سرگردان باشیم.” “تمرین خود را انتخاب کنید و یک برنامه ریزی کنید”.

پیروی کنید

هریس می گوید: “کلاس ها می توانند بسیار مفید باشند و یک راه عالی برای رسیدن به عمق تمرین شما هستند. ” “به این ترتیب شما به راحتی می توانید مدل های بیشتری را دنبال کنید و احساس نکنید که همه چشم ها روی شما هستند.”

گزارش آزار و اذیت

برخی از دلایل اضطراب در باشگاه وجود دارد که از کنترل شما خارج است: ۵ درصد از زنان در باشگاه مورد آزار جنسی قرار گرفته اند. بوردن می گوید: “هیچ توجیهی برای آزار و اذیت جنسی وجود ندارد و شما اگر احساس کنید آزار و اذیت یا تهدید به هر طریقی وجود دارد باید بلافاصله به مدریت باشگاه گزارش دهید.”و متاسفانه، این افراد قطعا در باشگاه ها وجود دارد.

اهداف خود را به یاد داشته باشید

همیشه هدفی را که در اول راه برای رفتن به باشگاه دارید را به یاد داشته باشید: تقویت بدن خود و کمی افزایش سلامت روان

حتی اگر هنوز به آن اعتقاد نداشته باشید، مانند کسی رفتار کنید که اعتماد به نفس زیادی دارد.اگر با یک برنامه تمرینی و آمادگی به باشگاه بروید مطمئن باشید به جز تمرین و ورزش به چیز دیگری وقت نخواهید داشت.

 

برچسب ها:
, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *