صداهای ازاردهنده در بدن از چه مشکلاتی حکایت دارند؟

سکسکه
تصویر 300x158 - صداهای ازاردهنده در بدن از چه مشکلاتی حکایت دارند؟
هرگونه انسداد در روند طبیعی تنفس باعث انقباض دیافراگم و ایجاد سکسکه میشود.سکسکه اساسا بر اثر تحریک عصب واگ یا عصب فرنیک که عضله دیافراگم را کنترل میکند ایجاد میشود.هیجان یا غذای سنگین و برخی داروهای خاص معمولا عامل این تحریک هستند. با توجه به این که مقادیر بیشتر دی اکسید کربن دیافراگم را از حالت انقباض خارج میکند.نگه داشتن نفس برای کوتاه مدت سکسکه را رفع میکند اما ادامه یافتن سکسکه بیشتر از ۴۸ ساعت به ویژه اگر با تنگی نفس و درد همراه باشد میتواند از علائم سکته مغزی باشد و نباید نادیده گرفته شود.
.jpg - صداهای ازاردهنده در بدن از چه مشکلاتی حکایت دارند؟
سوت زدن بینی
.jpeg - صداهای ازاردهنده در بدن از چه مشکلاتی حکایت دارند؟
معمول ترین علت ایجاد این صدا انسداد مسیرهای تنفسی به دلیل وجود مخاط اضافی در این مسیرهاست.اما گاهی اوقات این صدای ناخوشایند به دلیل تروما یا شکستگی بینی یا پارگی غضروف ایجاد میشود که در این صورت باید هرچه زودتر با پزشک مشورت کرد.
وز وز گوش
300x232 - صداهای ازاردهنده در بدن از چه مشکلاتی حکایت دارند؟
صدای خفیفی که معمولا به شکل وز وز پس از گوش دادن طولانی مدت به صداهای بلند در گوش احساس میشود کاملا طبیعی است.اما احساس وجود این صدا به طور مکرر میتواند نشانه تنیتوس یا صدای مغز باشد.تنیتوس معمولا بر اثر عفونت یا اسیب گوش ایجاد میشود.به طور طبیعی گوش ها با دریافت صداها علائمی را به مغز ارسال میکنند اما در تنیتوس این علائم پیوسته ارسال میشوند.اگر صدای وز وز گوش با درد و سرگیجه همراه باشد با پزشک مشورت کنید.
رادیو 300x225 - صداهای ازاردهنده در بدن از چه مشکلاتی حکایت دارند؟
ترق تروق مفصل
شکستن مفاصلکعملی که در ان حباب های هوای موجود در این مفاصل با ایجاد صدا ازاد میشوند.برخلاف تصور عمومی باعث ایجاد ارتروز نمیشود.دلیل این صداها در مفاصل کاملا روشن نیست اما باور عمومی این است کشیده شدن رباط ها و فشرده شدن حباب های نیتروژن در فضاهای بین مفاصل عامل ایجاد این صداهاست.اگر این صداها کمکم حالت قژ قژ پیدا کنند میتوانند از علائم اولیه مراحل استئوارتریت باشد و بهتر است درباره ی انها با پزشک مشورت کنیم.
300x188 - صداهای ازاردهنده در بدن از چه مشکلاتی حکایت دارند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا