زندگی سالم > درمان و پیشگیری > درمان بیماری های مغز توسط خوردن غذاهای سالم
سایز نوشته:
رنگ نوشته:

فراموشی:

-از دست دادن حافظه عارضه بسیار ناگواری است که با افزایش عمر حاصل می شود. این عارضه از ۶۵ سالگی به بعد اتفاق می افتد و بتدریج پیشرفت می کند و ممکن است منجر به مراحل سخت تری گردد.

-فرد مبتلا ممکن است فراموش کند که کلید خود را کجا گذاشته و یا اسامی نزدیکان خود را فراموش نماید و شاید با پیشرفت سن مبتلا به جنون می گردد که مراحل حادتر بیماری است.

-این بیماری ممکن است سبب تغییر روش و تغییر شخصیتی بیمار شود و قابلیت انسان را برای تصمیم کارهای فکری از بین ببرد.

-یک نوع پیشرفته ی این بیماری را آلزایمر می نامند که سبب کوچک شدن مغز ایجاد می شود و تغییراتی در مغز ایجاد می کند را پلاک می گویند.

-بطور خلاصه قسمتی از بافت مغزی از بین می رود و مغز کوچک می شود تا شکل یک توده ی پروتئین در بین بافت های مغزی پیدا شود .پس از سنین ۶۵ سالگی این تغییرات در هر پنج سال دو برابر می گردند.

-دلیل دیگری که باعث تغییرات مغز می شود، اختلالات جریان خون مغز است که طی آن بعضی از رگ های کوچک مغز از بروز این بیماری جلوگیری می نماید.

 

۱-لوبیای چشم بلبلی:

-بتدریج دیده می شود که هوموسیستین درمان کننده ی بعضی بیماری های رگ هاست از جمله از بین رفتن اعمال مغزی یا بیماری آلزایمر است.

-مطالعات نشان داده که خوردن ۴۰۰ میلی گرم یا بیشتر از ویتامین ها (فولیک اسید) خطر گرفتاری اختلالات مغزی و فراموشی را کم می کنند.این از فواید ویتامین B است که در بسیاری از مواد خوراکی از جمله لوبیای چشم بلبلی وجود دارد.

-علاوه بر لوبیای چشم بلبلی، عدس، تخم آفتابگردان، اسفناج و آب نارنج و پرتغال؛ دارای این ویتامین هستند.

-سوپی تهیه کنید که دارای لوبیای چشم بلبلی، عدس، برنج، لوبیا چیتی باشد و همه روزه میل نمائید.

 

۲-چربی های نباتی:

-مطالعات نشان داده که مصرف چربی های اشباع نشده نباتی، بر چربی های اشباع شده حیوانی برتری دارد. زیرا سبب افزایش هوش و حواس می گردد و خوردن مقادیر زیاد چربی های حیوانی خطر گرفتاری به بیماری آلزایمر و از دست دادن خاطرات را بیشتر می کند.

-بنابراین سعی کنید از چربی های حیوانی درون گوشت های گاو، گوسفند، کره، سرشیر کمتر مصرف کنید که به حواس پرتی و بیماری آلزایمر مبتلا نگردید. از طرفی چربی های حیوانی سبب تولید کلسترول بد و چربی های اشباع نشده سبب زیادی کلسترول های خوب می شود.

 

۳-میوه جات ترش:

-امروزه ثابت شده که خوردن میوه تا چه اندازه ای برای سلامتی انسان اهمیت دارد. مطالعات سال ۲۰۰۶ بر روی ژاپنی های مقیم آمریکا نشان داده نوشیدن سه نوبت آب میوه در هفته سبب کاهش ۷۶ درصد بیماری های مغزی و فراموشی می شود.

-مطالعات دیگر نشان داد که خوردن ویتامین C و E خطر گرفتاری به بیماری های مغزی و آلزایمر را کم می کند. زیرا ویتامین ها رادیکال های آزاد عامل جدایی سلول های مغزی را از بین می برد.

-ویتامین های C و E  مصنوعی این مقصود را تامین نمی کنند و ویتامین های طبیعی درون میوه جات بر ویتامین های مصنوعی دارویی ارجحیت دارند.

 

۴-انگور و چای:

-در انگور ماده شیمیایی وجود دارد که از آسیب های مغزی جلوگیری می کند. همچنین در چای ماده ای وجود دارد که از خرابی های بافت های مغزی و آلزایمر جلوگیری می کند.

 

۵-انار:

-در انار مواد شیمایی گوناگون است که مانع تورمات و اکسید شدن رادیکال های آزاد می گردند.

 

۶-عوامل و مواد غذایی دیگر:

-خوردن کنگر زرد چوبه، توت، کرفس، سیر و زنجبیل سبب نگه داری و سلامت بافت ها می گردد و از ضایعات مغزی و بیماری آلزایمر پیشگیری می نماید.

-برای بهبود بافت های مغز از غذاهای زیر استفاده کنید:

  • کلم
  • لبو
  • آووکادو
  • جو
  • توت فرنگی
  • اسفناج
  • روغن زیتون
  • جگر
  • تونا

-آنتی اکسیدانت ها سبب درمان بعضی سرطان ها، بیماری های قلبی و پیشگیری از رکود مغز می گردند و حتی ممکن است ضایعات را جبران کنند. خوردن میوه جات و غذاهای مختلف سبب بازگشت مواد از بین رفته می گردد.

 

بیشتر بخوانید:
برچسب ها:
,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *