تاثیر مصرف روغن زیتون خام در حفاظت از سلامت کبد

طبق نتیج یک مطالعه ترکیب موجود در روغن زیتون فوق خام به شکل قابل توجهی موجب کاهش علائم مقاومت انسولین و بیماری کبد چرب غیر الکلی میشود.
روغن 300x168 - تاثیر مصرف روغن زیتون خام در حفاظت از سلامت کبد
(هیدروکسی تیروزول)پلی فنول یافت شده در روغن زیتون فوق خام و تصفیه نشده دارای خواص انتی اکسیدانی بوده که نقش مهمی در سلامت دارد.رودریگو والنزوئلا سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه شیلی در این باره میگوید:تحقیق ما نشان میدهد که در موش های تغذیه شده با رژیم غذایی هیدروکسی تیروزول تاثیری حفاظتی بر کبد خواهد داشت.
مطالعه انجام شده بر روی موش ها نشان داد هیدروکسی تیروزول قادر به کاهش انزیم های کبدی مرتبط با ایجاد عدم توازن در ترکیب اسید چرب کبد/مغز و همچنین افزایش فعالیت انهاست.
والنزوئلا در ادامه افزوده است:ما ثابت کردیم که این ترکیب میتواند نقش حفاظتی در مقابل فشار اکسایشی و ترکیب مضر اسید چرب موجود در کبد و قلب و مغز ناشی از رژیم غذایی پرچرب داشته باشد.
در این مطالعه به چهار گروه متشکل از ۱۲تا ۱۴ موش رژیم غذایی پرچرب (۶۰ درصد چربی)یا رژیم غذایی کنترل (۱۰ درصد چربی)همراه با مکمل ۵میلی گرم هیدروکسی تیروزول به ازای هر کیلو گرم وزن بدن به مدت ۱۲هفته داده شد و به برخی هم این مکمل داده نشد.نتایج اشکار ساخت افزودن دوز نسبتا پایین هیدروکسی تیروزول به رژیم غذایی قادر به برگرداندن تاثیر فشار اکسایشی مرتبط با بیماری کبد چرب بود.

با حمایت از صفحه زندگی سالم
از زندگی و سلامتی خود حمایت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا