غذاهای تسکین دهنده ی کمر درد

کمر درد:

thJWZAHKHY 300x300 - غذاهای تسکین دهنده ی کمر درد

بر حسب آمار های به دست آمده میلیون ها نفر مبتلا به تورم مفاصل، کمردرد و رماتیسم بودند و از کمر درد شکایت داشته اند. بسیاری هم گرفتار گردن درد بودند. آمار بیانگر این است که کمر درد سبب ناراحتی هنگام انجام وظایف، کم شدن فعالیت های روزانه، ایجاد بدخلقی و ناراحتی هنگام خواب و تمام مراحل زندگی می گردد.

-پزشکان کمردرد را به وسیله تجویز دارو، استراحت، داروهای ضد درد و جراحی درمان می کردند. لیکن امروزه خوشبختانه کمتر جراحی صورت می گیرد. اگر پزشکی پیشنهاد جراحی کرد، بهتر است با پزشک دیگری مشورت نمایید.

 

۱-فلفل تند:

فلفل تند 300x191 - غذاهای تسکین دهنده ی کمر درد

-این خوراکی دارای ماده ی شیمیایی به نام کاپسای سین (موادی در فلفل که باعث سوزش در دهان می شود.) است که در بر طرف کردن درد در ردیف اول مسکن ها است و بسیاری از دردها، از جمله کمردرد را برطرف می نماید.

-این ماده در کرم هایی در دسترس و در معرض فروش است که می توان آن را تهیه نمود.

-می توانید یک فلفل تند را خرد کنید و یا روغن زیتون مخلوط نموده و در محل درد بگذارید تا از درد خلاص شوید. لیکن کمی احساس سوزش می کنید

 

۲-زنجبیل:

zanjbil 300x214 - غذاهای تسکین دهنده ی کمر درد

-این ماده ی غذایی دارای ماده ی شیمیایی به نام زنجیبن است که خاصیت ضد تورمی دارد و بسیار بهتر و ارزان تر از (سلبرکس) است.

-می توان زنجبیل را مانند چای تهیه و مصرف کرد و از مزایای تسکین درد آن استفاده نمود و یا می توان با ریختن پودر زنجبیل روی غذا از آن استفاده کرد.

 

۳-نعناع:

fotolia peppermint 300x225 - غذاهای تسکین دهنده ی کمر درد

-مالیدن روغن نعنا در محل درد، سبب تسکین می گردد و بکار بردن آن آسان تر و موثر تر خواهد بود. نعنا را می توان همانند چای تهیه و نوشید. نعنا بصورت قرص و کپسول هم در بازار است می توان آن را بکار برد.

 

۴-زرد چوبه:

vakonesh.com 6446d860dbbfe540e9e2cbab5f98f1e3 65 300x172 - غذاهای تسکین دهنده ی کمر درد

-این ماده غذایی دارای ماده شیمیایی به نام کورکومین است که ماده ی ضد اکسیدانت بسیار قوی و از بین برنده ی رادیکال های آزاد مضر است.

-زرد چوبه یک عامل ضد سرطان است که عوارض جانبی ندارد و باعث تحریک غده ی آدرنال می شود که مقدار زیادی کورتزون ترشح می کند که باعث تسکین درد و کم شدن تورم می گردد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا