رژیم و تغذیهسبک زندگیسلامتی

لبنیات کم چرب بخورید تا کمتر دچار افسردگی شوید.

تیمی از محققان ژاپنی و چینی عنوان کرده اند افرادی که محصولات لبنی کم چرب بین یک تا چهار وعده در هفته مصرف کنند کمتر دچار افسردگی میشوند
به گفته محققان افرادی که شیر و ماست کم چرب بیش از محصولات لبنی پرچرب مصرف میکنند کمتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.
لبنیات کم چرب 300x199 - لبنیات کم چرب بخورید تا کمتر دچار افسردگی شوید.
همواره مصرف محصولات لبنی با طیف وسیعی از فواید سلامت جسمی مرتبط بوده است اما تاثیر ان بر سلامت روان همچنان ناشناخته باقی مانده بود. حال مطالعه جدید نشان میدهد افرادی که لبنیات کم چرب مصرف میکنند کمتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.پرفسور ریوچی ناگانومی توهوکو و همکارانش در چین و ژاپن ارتباط بین محصولات لبنی پرچرب و کم چرب را با علائم افسردگی نظیر خستگی _غم و اندوه _اظطراب_ درماندگی و ناامیدی مورد بررسی قرار دادند.
این مطالعه شامل ۱۱۵۹ فرد بزرگسال ژاپنی بین رده سنی ۱۹ تا ۸۳ سال بود.از بین این تعداد ۸۹۷ مرد و ۲۶۲ زن مبتلا به افسردگی بوده اند. محققان از شرکت کنندگان در مورد میزان مصرف ماست یا شیر پرچرب و کم چرب سوال کردند.علائم افسردگی افراد با استفاده از ۲۰ سوال متمایز کننده افراد مبتلا به افسردگی و بدون بیماری ارزیای شد.
نتایج نشان داد افرادی که بین یک تا چهار وعده در هفته محصولات لبنی کم چرب مصرف کردند کمتر مبتلا به افسردگی بودند.البته در این مطالعه هیچ ارتباطی بین مصرف لبنیات پرچرب و افسردگی یافت نشد.
محققان گمان میکنند اسید چرب ترانس موجود در شیر پرچرب که با افسردگی مرتبط است موجب از بین رفتن تاثیر ضدافسردگی ماده موجود در شیر موسوم به تریپتوفان میشود.
لبنیات شاخص 300x200 - لبنیات کم چرب بخورید تا کمتر دچار افسردگی شوید.

با حمایت از سایت زندگی سالم
از زندگی و سلامتی خود حمایت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا