غذاهای شفا دهنده ی سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا:

hlife.q 300x300 - غذاهای شفا دهنده ی سنگ کیسه صفرا

کیسه صفرا عضوی است که بعضی از حیوانات مانند اسب ندارند. انسان ها کیسه صفرا دارند. لیکن بدون کیسه صفرا زندگانی ممکن است. این عضو فقط کیسه است که صفرا درآن جمع می شود. محلول صفرا توسط کبد ساخته و در کیسه صفرا جمع می گردد. گه گاه صفرا که کلسترول است در کیسه متبلور می شود و به صورت سنگ در می آید. بعضی از سنگ ها علامتی ندارند و نشان نمی دهند و احتیاج به درمانی ندارند و بعضی هم ممکن است تولید درد غیر قابل تحملی در قسمت طرف راست بالای شکم نماید.

بعضی اوقات این درد با درد ها و حملات قلبی و آپاندیس اولسر مری اشتباه گرفته می شود. علائم این بیماری عبارتند از: درد شدید سخت، تب، یرقان و درمان بیشتر جراحی است که یا سنگ یا کیسه صفرا را بیرون می آورند.

بعضی متخصصان براین باورند که میتوان درد را با تغییر مواد غذایی درمان کرد، زیرا خوردن غذاهای چرب و شکرهای تصفیه شده و کمی فعالیت ها و تمرینات بدنی سبب تشکیل سنگ صفرا میگردد. بانوان سه برابر مردان مبتلا به سنگ های کیسه صفرا می شوند زیرا دارای مقادیر زیادی استروژن هستند. اشخاصی که گیاه خوارند، کمتر به این بیماری و درد آن گرفتار می شوند.

۱-کافئین:

hlife.e 300x193 - غذاهای شفا دهنده ی سنگ کیسه صفرا

  • خوردن کافئین زیاد مانع تولید سنگ صفرا و درد آن می گردند. مطالعات نشان داده افرادی که روزی سه تا چهار استکان قهوه می خورند ۴۰ درصد کمتر به سنگ صفرا مبتلا می گردند.

۲-ویتامین C:

hlife.y 300x240 - غذاهای شفا دهنده ی سنگ کیسه صفرا

  • اگر انسان غذاهایی که دارای ویتامین C است بخورد کمتر به سنگ صفرا گرفتار می شود. به ویژه میوه جات ترش و شیرین، پرتغال، فلفل قرمز، توت فرنگی و طالبی.
  • از خوردن شکر زیاد خودداری کنید زیرا شانس گرفتاری به سنگ صفرا را بیشتر می کند.

۳-برگ چغندر:

hlife.t 300x300 - غذاهای شفا دهنده ی سنگ کیسه صفرا

  • در هنگام درد سنگ صفرا، خوردن چغندر (لبو) درد را کم می کند. چغندر سبز دارای مقادیر زیادی مواد معدنی و ویتامین A است.

۴- تربچه:

hlife.r 300x233 - غذاهای شفا دهنده ی سنگ کیسه صفرا

  • این ریشه گیاهی قرمز رنگ دارای تعدادی مواد شیمایی است که کمک به هضم می کنند و جریان صفرا را بیشتر می نمایند و سبب سلامت کیسه صفرا می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا