درمان آب مروارید

آب مروارید:

hlife.y 1 300x203 - درمان آب مروارید

 

به عقیده ی متخصصین این گونه بیماری های چشم بیشتر در سنین ۷۵ سالگی به بالا اتفاق می افتد. آب مروارید بیماری چشم بدون درد است. حتی انسان از تغییر دید خود آگاه نیست و این بیماری بدون هیچ نشانه ی تدریجی پیشرفت می کند، لیکن در انتها بیمار به تیرگی دید خود پی می برد و عدسی های چشم تیره و تار می گردند و یا ممکن است مبتلا به دوبینی گردند. یعنی همه چیز را دوتا میبیند و ممکن است رنگ عدسی های چشم که بسیار شفاف و سفید است، زرد و یا شیری رنگ گردند و در انتها اگر درصدد درمان برنیایید، منجر به کوری گردد.

خوشبختانه جراحان چشم همیشه برای درمان این بیماری موفق بوده اند. از نگاه کردن به خورشید و نور خورشید خودداری کنید، از نوشیدن الکل اجتناب نمائید و غذاهایی بخورید که به دید و چشمان کمک کنند.

علت و سبب آب مروارید تغییراتی است که در پروتئین های عدسی اتفاق می افتد. معلوم نیست چرا این تغییرات اتفاق می افتد و عواملی مانند قرار گرفتن چشم در معرض تشعشع سیگار کشیدن و بیماری قند بسیار موثرند.

غذاها و مواد شفادهنده ی آب مروارید:

هویج، زردآلو، تخم آفتابگردان، اسفناج، برنج قهوه ای، سیب زمینی و ماهی تن، بادام ها، کلم، فلفل های سبز، پیاز، این غذاها دارای ویتامین B-A-C-E و پروتئین می باشند که برای جلوگیری از آب مروارید بسیار مفیدند. به علاوه از خوردن چربی های اشباع شده ( چربی های گاو و گوسفند ) و نمک زیاد و الکل اجتناب کنید.

 

۱-بادام:

hlife.p 300x225 - درمان آب مروارید

از دانه هایی است که دارای بیشترین ویتامین E می باشد و برای جلوگیری از آب مروارید بسیار موثر است. آن را تنها بصورت خام یا سرخ کرده و یا با دانه های دیگری مانند گردو، تخم آفتابگردان و فندق که آنها هم دارای ویتامین E می باشند، می توان خورد.

 

۲-اسفناج، بروکلی و کلم:

 

hlife.o 300x225 - درمان آب مروارید

 

این مواد دارای خاصیت ضد اکسیدانی هستند که رادیکال های آزاد که بیماری زا هستند را خنثی می کنند. اسفناج و کلم خطر گرفتاری به آب مروارید را کم می کند.

 

۳-سیب زمینی:

hlife.u 300x209 - درمان آب مروارید

دارای بیشترین بتاکاروتن است و کمک بزرگی به جلوگیری از ایحاد آب مروارید می کند.

 

hlife.i 300x200 - درمان آب مروارید

 

۴-پیاز و فلفل های تند دارای کوئرسیتین که یک نوع فلاونوئید است می باشند که از ایجاد آب مروارید جلوگیری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا