خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده

مصرف ویتامین دی بیشتر:
با مصرف ویتامین دی بیشتر میتوانید از سرطان لوزوالمعده جلوگیری کنید. ویتامین دی به سلولها کمک میکند تا به یکدیگر بچسبند و در نتیجه از رشد سلولهای سرطانی جلوگیری میکند. ویتامین دی علی رغم تمامی خواص خود یکی از رایج ترین ویتامین هایی است که اکثر افراد با کمبود ان مواجه هستند. به منظور اینکه میزان این ویتامین را در رژیم غذایی خود بیشتر کنید این خوراکی های غنی از ویتامین دی را هنگام صبح مصرف کنید:
۱_ تخم مرغ
۲_قارچ
۳_سبزیجات سبز و پربرگ
۴_ غلات غنی شده
۵_ علاوه بر این روزانه یک ویتامین دی مصرف کنید و مطمئن شوید که این مکمل دی_۳ است. همچنین روزانه ۱۲ دقیقه در معرض نور افتاب قرار بگیرید تا میزان این ویتامین را در بدن افزایش دهید.
مصرف چای سبز:
تحقیقات نشان داده است که چای سبز از ابتلا به سرطان لوزالمعده جلوگیری میکند. یک ماده شیمیایی در چای سبز وجود دارد که سلول های سرطانی را از بین میبرد و از رسیدن خون به تومور و بزرگ شدن ان جلوگیری میکند. توصیه میشود روزی سه لیوان چای سبز بنوشید.
مصرف خوراکی های ضد التهابی:
تمامی خوراکی های که از زمین رشد میکنند سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که سموم و رادیکال های ازاد در بدن را از بین میبرند. ماهی های پرچرب ماننده سالمون نیز خوراکی ضد التهابی قوی هستند. به دلیل داشتن میزان جیوه زیاد تنها یک یا دوبار در هفته ماهی سالمون بخورید. در اینجا برخی خوراکی های ضد التهابی اورده شدند:
hlife.r 300x300 - خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده
۱_ سبزیجات تیره و پربرگ
۲_ گوجه فرنگی
۳_ گردو
۴_ زنجبیل
۵_ سیر
۶_ غلات
۷_کور کومین( ماده رنگی زردچوبه)
نکته مهم: ادویه ها را فراموش نکنید. انها روشی اسان برای تبدیل هر نوع غذا به یک وعده ضد التهابی هستند.
300x204 - خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده
کمر درد میتواند نشانه سرطان لوزالمعده باشد:
سرطان پانکراس ( لوزالمعده ) به عنوان قاتل خاموش تلقی میشود. زیرا معمولا تا زمانی که اشکار شود کاملا پیشرفت میکند. غده پانکراس ( لوزالمعده ) اسیدی تولید میکند که به هضم غذا کمک میکند و در قسمت پایینی و کاملا پشت شکم قرار دارد و به این دلیل است که اغلب قابل شناسایی نیست . هنگامی که یک توده سرطانی مجرای پانکراس را مسدود میکند اسید انباشته میشود و پانکراس را از بین میبرد و این امر باعث درد های شکمی شده که اغلب در کمر احساس میشود.
بسیاری از مردم کمر درد را تجربه کردند که اغلب مربوط به عضله است. با وجود این در صورتی که دچار درد مداومی هستید که با داروهای ضد التهابی رفع نمیشود و یا اینکه با زرد شدن پوست یا کم رنگ شدن مدفوع همراه است حتما به پزشک مراجعه کنید تا جلوی سرطان پانکراس را بگیرید. درد ناشی از سزطان پانکراس ( لوزالمعده ) به طور موقت با خم شدن تسکین میابد در حالی که کمر درد معمولی ناشی از درد غضلات با انجام این کار همچنان باقی میماند.
خوراکی هایی که از سرطان لوزالمعده جلوگیری میکند:
میوه هایی هم چون هندوانه / طالی/ سیب / انواع لیمو ترش/ اناناس/ گوجه فرنگی/ انجیر/خرما و خربزه.
سبزیجاتی همچون سیزیجات سبز پربرگ ( اسفناج/ برگ چغندر/ کاهو….) سیب زمینی شیرین /هویج / خیار / کلم بروکلی/ کلم سفید/ کلم بروکسل.
به طور کلی سابقه خانوادگی_ دیابت _ سیگار کشیدن _ چاقی _ عدم فعالیت و التهاب مزمن پانکراس یا لوزالمعده منجر به سرطان لوزالمعده ( پانکراس) میشود.
تصویر 300x200 - خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا